داور جنجالی پس از ۱۳‌سال درمورد قضاوتش گفت.

تام هنینگ اوربو

به گزارش همشهری‌آنلاین، تام هنینگ اوربو داور جنجالی بازی برگشت چلسی و بارسلونا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۰۹-۲۰۰۸، تصمیم گرفت پس از ۱۳‌سال در مورد قضاوتش صحبت کند.

بارسلونا در آن بازی معروف با گل دقیقه ۹۳ اینیستا به فینال رفت اما هواداران چلسی هنوز با نفرت از قضاوت تام هنینگ صحبت می‌کنند چراکه اعتقاد دارند او با اشتباهاتش جلوی فینالیست‌شدن تیم‌شان را گرفت. اوربو در گفت‌وگو با دیلی‌میل صحبت‌هایش را اینچنین آغاز کرده است: «مطمئنم اگر گل اینیستا به ثمر نمی‌رسید، شرایط در پایان بازی برای تیم داوری بسیار آسان‌تر بود؛ چلسی به فینال می‌رسید و هوادارانشان با خود می‌گفتند شاید باید یک یا ۲ یا ۳ یا ۴ یا ۵ یا ۶ پنالتی به سود ما اعلام می‌شد، اما دیگر مهم نیست چون ما به فینال رسیدیم.»

هنینگ اوربو در ادامه سراغ صحنه‌های مشکوک به پنالتی رفته و در این خصوص توضیح داده است: «فکر نمی‌کنم که هواداران چلسی ادعای ۴‌پنالتی را داشته باشند اما به‌نظرم همه کسانی که فوتبال و قوانین آن را می‌شناسند، می‌دانند که در آن بازی باید یک‌پنالتی گرفته می‌شد. آنها خودشان می‌توانند حدس بزنند که کدام صحنه باید پنالتی گرفته می‌شد، من در این‌باره پاسخ درستی ندارم و تنها برداشت خودم را از آن دارم. در چنین بازی‌هایی که بازیکنان به‌طور مکرر از شما درخواست پنالتی می‌کنند، گاهی اوقات به‌عنوان داور نگران این می‌شوید که توسط آنها فریب نخورید. بنابراین شاید این موضوع روی درک من به شکل منفی تأثیر گذاشت و یکی از دلایلی بود که آن اشتباه را کردم.»

کد خبر 674875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha