یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

تازه‌ترین آلبوم گروه موسیقی «تال» به سرپرستی فرج علیپور از نوازندگان و خوانندگان پیشکسوت منطقه لرستان در قالب ۱۴ قطعه مختلف پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

فرج علیپور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، «بالابرزان» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در حوزه موسیقی نواحی ایران است که طی روزهای اخیر با هنرمندی گروه موسیقی «تال» به سرپرستی فرج علیپور از نوازندگان شاخص و شناخته شده موسیقی منطقه لرستان در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

«چوپی»، «بانو بانو»، «شبانه»، «جومه آوی»، «چش سی»، «مریم»، «ملک دوس»، «سیت بیارم»، «آرزو»، «شرط»، «قمرتاج»، «هالو گنم خره»، «خوش اومایی»، «بالابرزان» عنوان قطعاتی هستند که با زبان لُری در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند. البته اغلب این قطعات مشتمل بر آثار پرطرفداری است که گروه تال طی سال‌های اخیر آنها را در قالب کنسرت‌های مختلف برای علاقه مندان اجرا کرده‌اند.

فرج علیپور از جمله هنرمندان پیشکسوت موسیقی منطقه لرستان است که از سال ۱۳۴۸ تاکنون فعالیت‌های متعددی را در عرصه‌های خوانندگی و نوازندگی ساز کمانچه انجام داده است. این هنرمند طی سال‌ها به همراه فرزندان هنرمندش و تعداد دیگری از هنرمندان مختلف با گروه موسیقی «تال» کنسرت‌های متعددی را با محوریت رپرتوار موسیقی منطقه لرستان انجام داده که عمده این اجراها علاوه بر استقبال هموطنان لُر مورد توجه دیگر مخاطبان نیز قرار گرفته‌اند.

«تک سوار»، «دالکه»، «حرف دل»، «گل باغ»، «داغ شقایق»، «تال»، «شادیانه»، «در سوگ آفتاب»، «شکوفه‌های موسیقی لرستان»، «چوپی»، «عزیز دل»، «میراث عشق»، «شانه شکی»، «سوز سیل»، «قالیباف» برخی از آثاری هستند که فرج علیپور در آنها به عنوان نوازنده یا خواننده حضور داشته‌اند.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی که از شوری ارزشیابی هنرمندان کشور نشان درجه یک نیز دریافت کرده، طی سال‌های اخیر علاوه‌بر اجراهای متعدد در تهران و شهرستان‌ها در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، انگلیس، سوئد، نروژ، دانمارک، استرالیا، عراق نیز کنسرت‌هایی را برگزار کرده است.

کد خبر 674866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha