شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران را معرفی کرد.

مرز مهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در جریان سفر امروز شنبه ۱۷ فروردین سعید محمد به استان ایلام و در جلسه شورای اداری استان ایلام که با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولان محلی برگزار شد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در حکمی نورالدین رحیمی را به عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران منصوب کرد.

نورالدین رحیمی، کارشناس محیط زیست، کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دانشجوی دکترای روابط بین الملل و ساکن و بومی استان ایلام است.

رحیمی پیش از این سمت، مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، مسئول راه اندازی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان چرداول، مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری ایلام و مشاور معاون عمرانی استانداری ایلام بوده و هم اکنون نیز مدیر عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام است.

منطقه آزاد مهران یکی از ۷ منطقه آزاد جدیدی است که ابتدای امسال توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و دولت موظف به راه‌اندازی آن شد.

این ۷ منطقه آزاد جدید در استان‌های گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه مریوان)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصر شیرین) قرار دارد.

گفتنی است؛ مرز مهران در سال ۱۳۷۹ به عنوان مرز رسمی شناخته شد و پس از آن در سال ۱۳۸۲ با ایجاد زیرساخت‌ها و روند مراودات تجاری آغاز شد.

مرز بین المللی مهران ایران از نظر صادرات در سال گذشته مقام اول را در بین ۱۲ مبادی خروجی به کشور عراق کسب کرد.

شهر مرزی مهران نیز حدود ۲۳۰ کیلومتر با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زُوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

کد خبر 674683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    منطقه آزاد پاوه چی شد