خانه‌ای تمیز و مرتب آن هم برای همیشه عالی به نظر می‌رسد اما کسانی که نوزاد یا کودک خوردسال دارند به درستی می‌دانند که داشتن چنین شرایطی کمی سخت به نظر می‌رسد.

image-20220507105125-1.jpeg

آیا نگران خانه و فرش‌های جدید خود هستید زیرا کودکان شما هنوز خردسال هستند؟ همراه ما باشید.

  1. با قالیشویی تماس بگیرید

در سال دوبار فرش‌های خود را به قالیشویی بسپارید. امکان ندارد در طول یکسال فرش کاملا تمیز و بدون هیچ لکی بماند. حتی اگر به درستی مراقبت کرده باشید باز هم امکان آلوده بودن فرش وجود دارد. حتی گرد و خاک هم باعث تیره شدن رنگ فرش‌ها می‌شود. با استفاده از شستشوی دائم و کمک گرفتن از شستشوی فرش ماشینی یا دستباف محیط مناسبی برای فرزندان خود ایجاد کنید. کودکان به آلودگی توجهی ندارند و اگر خوراکی مورد علاقه خود را روی فرش بریزند به راحتی و بدون فکر آن را درون دهان خود خواهند گذاشت.

  1. مرتب جاروبرقی بزنید

رعایت یک برنامه منظم تمیز کردن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا فرش های خود را در بهترین شکل نگه دارید. فرش های خود را حداقل دو بار در هفته جاروبرقی بکشید. جاروبرقی به جلوگیری از ته نشین شدن ذرات مانند خاک، گرد و غبار، ذرات غذا و مو در آنها کمک می‌کند. این به فرش شما کمک می‌کند تا تمیز و زیبا بماند و خانه شما تا حد ممکن عاری از باکتری باشد. بهترین راه برای از بین بردن گرد و غبار و کثیفی سطح فرش و موکت این است که مرتباً آنها را با یک جاروبرقی خوب جارو بکشید. هنگام جاروبرقی حتما اثاثیه کوچک مانند لوازم بازی کودکان را از سر راه خود خارج کنید. جاروبرقی کنج‌ها، راه پله‌ها، راهروها و فرش‌های حمام و آشپزخانه را نیز فراموش نکنید.

  1.  کاناپه و مبلمان را تمیز نگه دارید

چگونه خانه و فرش های خود را با وجود داشتن بچه همیشه تمیز نگه دارید؟

باتوجه به این نکته که کودکان درکی از آلودگی ندارند، باز هم تفاوتی ندارد خوراکی مورد علاقه‌شان روی مبل ریخته یا روی فرش. این دلیل قانع کننده‌اید برای تمیز نگه داشتم دائمی مبل‌ها است. برای اینکه بدون هدر دادن زمان اضافه مبل‌ها را به خانه بازگردانید، باید با اطلاع از قیمت خدمات شستشوی مبل با یک شرکت معتبر تماس بگیرید تا بدون از دست دادن وقت مبل‌های شما را به دقت شسته و خشک کنند. این یک راه سریع و راحت برای شما است.

  1.  قالیچه برای غذای کودک

شما نمی‌توانید کودکان خود را مجبور کنید حتما پشت میز خود غذا بخورند. گاهی کودکان نافرمانی می‌کنند و می‌خواهند استقلال خود را نشان دهند. برای این مواقع یک قالیچه کوچک تهیه کنید تا غذا روی فرش نریزد. حتی زمانی که می‌خواهید به نوزاد خود شیر دهید این قالیچه را استفاده کنید تا درصورت رفلاکس فرش آسیبی نبیند. پیشگیری بهترین راه برای محافظت از فرش شما در برابر هرگونه لکه یا ریزش است.

  1.   بخارشوی   
    اگر خانه‌ای با حیوانات خانگی و کودکان دارید، مطمئن ترین راه برای محافظت از آنها این است که فرش‌های خود را حداقل سالی یک بار با بخار تمیز کنید. اگر یکی از اعضای خانواده شما از آلرژی (مانند تب یونجه، اگزما) یا بیماری‌های تنفسی (مانند آسم) رنج می‌برد، مطمئن شوید که فرش شما حداقل دو بار در سال به طور حرفه‌ای بخارشوی شود. فصل مناسبی از سال برای تمیز کردن فرش بهار، پاییز است تا ماه‌های سردتر زمستان جایی عاری از باکتری و میکروب داشته باشید. بخارشوی فرش‌ها از بخار گرم برای شستشو و تمیز کردن فرش استفاده می‌کند. گرما موثرترین راه برای از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های مضر است. تمیز کردن فرش با بخار الیاف را تازه می‌کند و بوی مطبوعی به فرش می‌دهد.
    برای راهنمایی بیشتر در رابطه با این روش به این مطلب مراجعه کنید.
  2.  از شوینده ها کمک بگیرید

چگونه خانه و فرش های خود را با وجود داشتن بچه همیشه تمیز نگه دارید؟


روش دیگری که برای تمیز کردن فرش و مبل‌ها می‌توانید استفاده کنید، شوینده‌ها هستند. شوینده های خانگی که می‌توانید از آنها برای شستشو کمک بگیرید، کارایی لازم را دارند اما اگر فرش‌ها را در فضای آزاد قرار ندهید امکان ایجاد قارچ و آسیب به بافت فرش ایجاد خواهد شد. شستش فرش در خانه را به روش درستی انجام دهید و اجازه دهید فرش به خوبی خشک شود و سپس از آن استفاده کنید.

  1.  جوش شیرین

چربی و روغن روی فرش ریخته؟ گاهی خودتان در هنگام آشپزی دچار اشتباه می‌شوید و قطرات روغن را روی فرش می‌ریزید. در چنین شرایطی واضح است باید سریعا این مشکل را حل کنید. از جوش شیرین کمک بگیرید. جوش شیرین را روی فرش بپاشید و اجازه دهید تا روغن را جذب کند و از جاروبرقی استفاده کنید. پس از این کار مقداری سرکه سفید اسپری کنید و با مقداری آب گرم بشویید. فراموش نکنید این کار را به روش ضربه‌ای انجام دهید و به هیچ عنوان پارچه را به فشار روی فرش نکشید. این کار باعث جذب عمیق روغن خواهد شد.

سعی کنید تا محل مناسبی برای بازی بچه‌ها ایجاد کنید تا فرش و قسمت‌های مختلف خانه دائما کثیف و آلوده نشود. با این روش شما می‌توانید هر ماه یا هر دوماه محیطی که برای کودک خود در نظر گرفته‌اید را به خوبی شسته و تمیز کنید. این کار سلامت فرزند شما را تضمین خواهد کرد و همچنین از بروز واکنش‌های آلرژیک در آنها جلوگیری خواهد کرد. خانه‌های بازی که به صورت آماده به فروش می‌رسد برای این کار عالی خواهد بود.
نویسنده: سارااقبالی

کد خبر 674656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha