مراسم سنتی گل غلتان بعد از دو سال کرونایی و محدودیت‌ها، امسال به میزبانی امیریه دامغان و با حضور پرشور مردم برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مراسم سنتی گل غلتان که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران نیز قرار گرفته، بعد از دو سال محدودیت‌های کرونایی، امروز به میزبانی امیریه دامغان برگزار شد. این مراسم سنتی هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار و در سنوات اخیر با سرمایه گذاری که در حوزه گردشگری این مراسم صورت گرفته، جنبه ملی نیز پیدا کرده است.

گل غلتان در واقع قرار دادن نوزادانی که نخستین بهار زندگی‌شان را تجربه می‌کنند، در میان گل‌های محمدی است که از مزارع گل امیریه دامغان استحصال می‌شود و سپس غلتاندن این کودک در پارچه‌ای بزرگ و سفید همراه گل‌ها است که به گفته مردم دامغان، سبب می‌شود تا این کودک تا بزرگسالی دچار حساسیت‌های فصلی نشود.

کد خبر 674541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 6
    کار جالبی نیست از‌‌این‌گل برای ‌مردم گلاب گیری میکنند این‌که بهداشتی نیست این گلاب رو میدن خورد مردم اصلا‌کار‌بهداشتی وخوبی نیست ؟؟؟
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 0
      سلام شما درست میفرمایید بهداشتی نیست اگر گلاب شود. ولی معمولا حزینه گل را والدین میدهند به گل فروش وبعد قلتاندن کودک گلها را در نایلنی میریزن وتحویل پدر یا مادر کودک میدهند یا که دور میریزند . من چون تجربه کردم میگم همین دیروز در مشهد جاده کلات روستای فرخد همین مراسمات را اجرا میکردند خیلی جالب بود میگن بچه تا اخر عمر الرژی فصلی نمیگیره😊