معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ درباره جابجایی درختان خجیر برای ساخت ایستگاه متروی پردیس گفت: ما در این خصوص اقدامی نکرده‌ایم.

پارک ملی خجیر

به گزارش همشهری آنلاین، احسان صفائی در این‌باره توضیح داد: ساخت ایستگاه مترو بر عهده شرکت عمران شهرهای جدید است و با وجود صدور مجوز کمیسیون ماده ۷ برای جابجایی درختان، شهرداری منطقه۱۳ نه تنها اقدامی در این خصوص انجام نداده بلکه از هر گونه فعالیت در این زمینه قاطعانه جلوگیری و مورد را به دستگاه‌های نظارتی گزارش کرده است.

ظهر امروز یکی از خبرگزاری‌ها گزارشی منتشر کرد که در آن آمده بود: «در روزهای اخیر شهرداری منطقه ۱۳ تهران قصد داشت که در محل احداث ایستگاه متروی پردیس، به صورت غیرقانونی اقدام به جابه‌جایی ۶۵۰ درخت سوزنی برگ کند که البته با نامه نگاری‌های انجام شده توسط مسئولان اداره کل منابع طبیعی استان تهران فعلا جلوی این طرح گرفته شده و قرار است بعد از تعیین تکلیف نهایی این موضوع توسط نهادهای دولتی، قضایی و زیست محیطی تهران، تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ شود.»

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ در این باره گفت: جابجایی درختان از سوی شهرداری مناطق صرفا با هماهنگی و کسب تکلیف از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز انجام می‌شود.

صفائی افزود: شهرداری منطقه ۱۳ در راستای حفظ درختان در موقعیت مذکور اقدام به اجرای پروژه آبرسانی و نگهداشت فضای سبز کرده است. علاوه بر این، هزینه نگهداری عرصه‌های جنگلی از جمله خجیر و سعیدآباد توسط این منطقه پرداخت می‌شود.

 او تصریح کرد: بنابراین از هر گونه اقدام بدون مجوز جلوگیری و متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع نظارتی و ذیصلاح معرفی می‌شوند.

پارک ملی خجیر تهران منطقه‌ای حفاظت‌ شده در شرق تهران است که حدود ۹ هزار و ۹۷۰ هکتار وسعت داشته و از سال ۱۳۶۱ به عنوان پارک ملی تعیین شده‌ است. این پارک تقریبا ۴۲ کیلومتر با تهران فاصله دارد و در قسمت شرقی پایتخت واقع شده است. خجیر بخشی از منطقه حفاظت‌شده جاجرود هم محسوب می‌شود.

کد خبر 674419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    گذشته از بحث جلوگیری از قطع درختان و فضای سبز و همچنین لزوم احداث متروی پردیس دو نکته را می خواستم خدمتان عرض کنم. اول کاشت درخت خاصه درختان غیر بومی در پارک ملی درست نیست و ممنوعیت دارد و باعث به هم ریختن اکوسیستم آنها می شود که متاسفانه در پارکهای ملی خجیر و سرخحصار انجام شده است. نکته دوم مضرات کشت درختان سوزنی برگ غیر بومی، مانند نداشتن غذا برای جانداران، نیاز به آبیاری و اسیدی کردن خاک می باشد و بهتر است از درختان بومی همان ناحیه برای جنگلکاری استفاده شود.