کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری البرز گفت: یکی دیگر از روستاهای دهستان آسارا، روستای واریان است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر کرج و در فراسوی دریاچه سد کرج قرار دارد.

واریان

به گزارش همشهری آنلاین، احمدنژاد گفت: روستای واریان نزدیک به ۳۰۰نفر جمعیت دارد که به باغداری مشغول هستند.

او گفت: واریان تنها از آب آشامیدنی و برق برخوردار است و مکان اقامتی برای گردشگران ندارد و برای اقامت در این روستا حتما باید با یکی از اهالی به عنوان میزبان، از قبل هماهنگی انجام شود. البته امکان اقامت اضطراری در مسجد روستا وجود دارد.

آقای احمدنژاد می گوید: واریان همچون سایر روستاهای این ناحیه از طبیعت زیبا و باغات سرسبز و چشم انداز زیبای دریاچه سد کرج برخوردار است، اما جاذبه اصلی این روستا این است که راه دسترسی جاده‌ای ندارد و برای رسیدن به آن باید با قایق از دریاچه سد عبور کرد.

به گفته کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری همچنین آیین نامه‌های بومی و بازی‌های سنتی همچون جشن نوروز و بازی‌های کله گوش (بازی شبیه دومینو) و توکاش (شبیه بیس بال) و بقایای یک قلعه قدیمی بر فراز کوهی در جوار واریان، از دیگر جذابیت‌های این روستا هستند.

کد خبر 674162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    64 6
    چرامعرفی می کنید؟جایی سرسبز ودنج بامحیطی دلنواز جدااز بوق وهیاهوی شهری مکانی دنج وآرام، امیدوارم فقط پای ماشین ها وهیاهوی شهری به آنجا باز نشود و آرامش روستا ازبین نرود