عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تضمین موثقی را از طرف آمریکایی بگیریم تا مجدداً با خروج آمریکا از توافق و بازگشت تحریم‌ها مواجه نشویم.

زهره الهیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، زهره الهیان درباره روند مذاکرات وین، گفت: مذاکرات موضوعی است که مجلس شورای اسلامی به طور جدی آن را پیگیری می‌کند. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به طور مرتب با مسئولان وزارت امور خارجه و مذاکره کنندگان کشورمان جلساتی را برگزار می‌کند و در جریان آخرین وضعیت مذاکرات قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: تأکید مجلس، حفظ خطوط قرمز در مذاکرات است و این مطالبه مجلس از تیم مذاکره کننده کشورمان و وزارت امور خارجه است. ملاک برای مجلس آن است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در روند مذاکرات مورد توجه جدی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس قانون مذکور، همه تحریم‌ها باید لغو شود و مسلم این است که ما باید تضمین موثقی را از طرف آمریکایی بگیریم تا مجدداً با خروج آمریکا از توافق و بازگشت تحریم‌ها مواجه نشویم.

الهیان افزود: فعلاً تضمین موثقی گرفته نشده است و صرفاً رئیس جمهور آمریکا بیانیه‌ای داده که این بیانیه ملاک ما برای تضمین توافق نخواهد بود. مجلس، تیم مذاکره کننده کشورمان و وزارت امور خارجه قائل بر این هستند که باید مقابل بدعهدی هایی که تاکنون صورت گرفته، تضمین داخلی نسبت به توافق اخذ کنیم.

وی گفت: این تضمین داخلی به این صورت است اگر طرف مقابل مجدداً تحریم‌ها را بازگرداند و یا تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان اعمال کرد و تحریم‌های ایران تشدید شد، ما هم تعهدات خودمان را ملغی کنیم و مجدداً غنی‌سازی و سایر گام‌ها را در جهت احیای صنعت هسته‌ای برداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فعلاً مذاکره مستقیم با آمریکا در دستور کار دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده کشورمان نیست و طرف آمریکایی باید تصمیم خودش را درباره مذاکرات بگیرد. ما منتظر تصمیم طرف آمریکایی هستیم و اگر این روند فرسایشی شود، حتماً در اینکه مذاکرات ادامه یابد یا خیر، تصمیم گیری خواهد شد.

الهیان تصریح کرد: سیاست دولت سیزدهم مذاکره برای مذاکره نیست بلکه اگر روند مذاکرات به نفع ملت ایران و در راستای لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی کشورمان باشد، ادامه خواهد یافت و در غیر این صورت، لزومی به ادامه مذاکرات نخواهد بود.

کد خبر 674132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 33
  • شاکی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    13 52
    مذاکره مستقیم = منت کشی مستقیم. در شان ملت ما نیست
  • ناشناس IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    40 7
    مگه نمیخایین مذاکره کنین خوب برین رو در رو مذاکره کنید
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    11 30
    مذاکره با شیطان ممنوع
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      16 1
      تو کی باشی که دستور میدی؟ شیطان امثال شماست که از تحریما کاسبی میکنید
  • علی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    28 14
    هرکس مخالف مذاکره وبهتر شدن اوضاع کشور هس دارد از تحریم کاسبی میکنه
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      22 1
      خیلی تو رفاه هستی نون تو توهمین اوضاع هست صد درصد
  • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    2 13
    یک نفر از این افراد که مثلا در کمیسیونهای امنیتی هستند بکارشان وارد نبوده و نمی فهمند مشکل ما با شیطان هسته ای نیست مشکل ما تهدید کردن رژیم کودک کش و حمایت از مقاومت حمایت از مظلومان مورد ستم قرار گرفته و مخالفت با شیطان است شیطان هیچ تضمینی با توجه به سیاستشان نمی توانند به ما که در همه چیز مخالفشان هستیم بدهند بفهمید
  • دیده بان IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    24 0
    چند سال دیگه حوصله کنید ترامپ میاد تضمین میده
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    2 5
    این خانم سیاست و امنیت نمی داند
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    8 1
    به نظر می رسد که با یک کشور پیشرفته حرف نزدن به علت اینکه سرمایه دار های ایرانی ورشکست خواهند شد اشتباه است زیرا ما باید حقیقت و واقعیت را بپذیریم که یک کشور پیشرفته ( از لحاظ الکترونیک - ابر کامپیوتر ها - فضا نوردی - دارای صنعت هواپیمائی خوب و...) وجود دارد هرچند به سرمایه دار های ما ضرر می خورد ولی صلاح این است که از پیشرفت های این کشور مهم استفاده بشود.
  • ناشناس IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    8 0
    اگر همینطور دست رو دست بذارن با امریکا مذاکره نکنن و مردم ایران رو تو گرانی و تحریم نگه دارن مطمعن باشید کلک کشور کنده شده .. واقعا گرونیها کمر ملت رو خم کرده .دیر یا زود این اتفاق میفته این خط و این نشون .
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 6
    آمریکا هیچگاه مورد اطمینان نیست چونکه بفرمایش امام ره آمریکا شیطان است
  • ایرانی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 5
    احسنت. خواهش میکنم مطلب را با قوت تا آخر پیش ببرید و از نصایح رهبری نیز استفاده کامل بنمایید.
  • محمود رضا IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    3 0
    نماینده مجلس !!!!!!!؟؟؟؟؟. عضو کمیسیون امنیت ملی !!!!!؟؟؟؟ اینهمه متخصص امنیتی داریم ؟؟؟؟!°!!!!