گروه اجتماعی: پنجمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور شهردار تهران آغاز به کار کرد

شهردار تهران طی سخنانی در این کنفرانس ضمن تأکید بر نقش فکری روابط عمومی‌ها در تأمین حقوق شهروندان گفت: روابط عمومی‌ها نقش تجزیه و شناخت فرصت‌ها را دارند و باید با نگاه به محدودیت‌ها از فرصت‌های پیش رو بهترین استفاده را کرد.

محمدباقر قالیباف افزود: در تعریف قدیمی، روابط عمومی را چشم، گوش و زبان سازمان می‌دانسته‌اند؛ اما امروزه از روابط عمومی‌ها به‌عنوان مغز سازمان یاد می‌شود.

نگرش نسل جدید نسبت به روابط عمومی، نگرشی تازه و بدیع است؛ یعنی هنر برقراری ارتباط با مردم، با هدف جلب رضایت آنها که منجر به اهمیت یافتن حقوق شهروندی می‌شود.

وی اضافه کرد: روابط عمومی توسعه محور با هدف کمک به رفع مشکلات سازمان‌ها و گروه‌های اجتماعی مرتبط با آنها به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که منافع هر دو طرف به‌طور همتراز تامین شود.

قالیباف تأکید کرد: یکی از وظایف بسیار مهم روابط عمومی در برنامه‌های توسعه، رساندن اطلاعات به تمامی بخش‌های جامعه است تا همگی آنها فرصت مداخله و مشارکت در توسعه را داشته باشند.

کار ویژه و  اصلی چنین روابط عمومی‌ای با محوریت دانش‌مداری و با هدف دانش‌گستری، توسعه آگاهی و دانش در جامعه است.

وی ادامه داد: روابط عمومی توسعه‌محور باید نقش ایده پردازی، برقراری ارتباط و نقادی را بر عهده بگیرد و منعکس‌کننده خواست‌ها، نیازها و واکنش‌های بیرونی سازمان به داخل جامعه باشد و به عنصری توجیه‌کننده برای سازمان بدل نشود.

قالیباف تصریح کرد: یکی دیگر از نشانه‌های روابط عمومی توسعه محور، ورزیده کردن جامعه است.

با کنش و واکنش متقابل با مردم، تمرین انتقاد پذیری به آنان نگاه به‌خود، توجه به محدودیت‌ها و تنظیم خواسته‌ها موجب می‌گردد تا درصورت بروز بحران یا کاستی‌های معمول، آحاد جامعه از خود ظرفیت و انعطاف نشان دهند و با همدردی و همدلی کردن با مسئولان در جهت حل مشکلات گام برداشته و خود را در اداره کشور سهیم بدانند.

وی اظهار داشت: ارتقای سطح سلامت عمومی و افزایش میزان امید به زندگی و ایجاد آرامش عمومی در جامعه از دیگر دستاوردهای ارزشمند روابط عمومی توسعه محور است.

قالیباف بیان کرد: در این مدل، اعتماد مخاطب بالاترین سرمایه برای روابط‌عمومی بوده و صداقت، بهترین راهبرد برای کسب وتقویت اعتماد ملی است و اخلاق‌گرایی و التزام به شفافیت در کسب اخبار و اطلاع رسانی و تدوین «نظامنامه اخلاقی» و پایبندی به آن از دیگر ویژگی‌های این مدل نوین است.

شهردار تهران گفت: براساس این نگاه، توجه به اثرگذاری و روشن کردن حقیقت برای جامعه 2عامل تعیین‌کننده در روابط عمومی‌ها به شمار می‌روند.

در این کنفرانس همچنین تفاهمنامه همکاری بین مؤسسه کارگزار روابط عمومی، انجمن روابط عمومی اندونزی و آکادمی بین‌المللی ارتباطات بازاریابی کره جنوبی تبادل شد.

مهدی باقریان، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، پیش از سخنان شهردار تهران، ضمن قدردانی از روابط عمومی‌هایی که در این کنفرانس شرکت کرده‌اند، گفت: روابط عمومی‌ها سرمایه‌های پنهانی سازمان هستند.

در ادامه از چهره‌های ماندگار روابط عمومی ایران تقدیر به‌عمل آمد و تندیس این کنفرانس به حمید نطقی، بنیانگذار روابط عمومی نوین ایران اهدا شد.

در این مراسم از قالیباف شهردار تهران به‌عنوان مدیر شایسته و شهردار برتر قدردانی شد. همچنین جایزه تندیس چهره ماندگار روابط عمومی به استاد پیشکسوت روابط عمومی هوشنگ عباس‌زاده و ناصر برزگر، مدیر پیشکسوت روابط عمومی اهدا شد.

در این مراسم، جایزه پیشکسوتان روابط عمومی به ابوالقاسم حکیمیان عضو‌هیأت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران، منصور قمشه مدیر اسبق روابط عمومی کمیته امداد، علی جهانی مدیر اسبق روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ابراهیم دربانیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان تامین اجتماعی تعلق گرفت.

کد خبر 67403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز