دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه ۵۰-۶۰ درصد معتادان متجاهری که وارد کمپ‌های ترک اعتیاد می‌شوند، فاقد مسکن و خانواده هستند، گفت: تعداد این افراد به دلیل مهاجرت به پایتخت افزایش پیدا کرده است.

معتادان

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای شورای شهر و ستاد مبارزه با مواد مخدر به همراه مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شب یکشنبه از آخرین وضعیت پاتوق‌ معتادین متجاهر شهر تهران بازدید کردند.

در این بازدید که از  ساعت ۲ الی ۴ صبح روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور علیرضا نادعلی، سیدمحمد آقامیری، سود نجفی، زهرا شمس‌احسان از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مصطفی هادی‌زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران انجام شد، از پاتوق معتادین متجاهر در محله‌های شوش، کوچه اوراقچی‌ها، کوهسنگی و مراکز یاور شهر یک (افراد بالای ۶۵ سال) و یاور شهر ۲ (افراد پایین ۱۸ سال) بازدید و آخرین روند جمع آوری و سازمان‌دهی این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

احمد احمدی صدر، دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران در حاشیه این برنامه گفت: پیش از آغاز قرارگاه اجتماعی شهر تهران، تمامی این محله‌ها مملو از معتادین متجاهر از هر سن و جنسیتی بود که در کنار بحث اعتیاد، معضلی بر ناامنی و ایجاد مأمنی برای سایر بزهکاری‌ها شده بود که با شروع کار این قرارگاه و تعامل و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط، در بازه زمانی نزدیک به سه ماه تمامی این اماکن تقریبا عاری از هرگونه معتاد متجاهری شده است.

تغییر چهره شهر با جمع‌آوری پاتوق‌ معتادان| نیمی از آنها فاقد مسکن هستند

او افزود: شهرداری با همکاری سایر نهادهای ذیربط عضو قرارگاه اجتماعی تهران، گام مستحکمی در تغییر چهره شهر و ساماندهی به این قشر انجام داد، اما گاهی وجود خلاهای قانونی در برخی موارد همچون ساماندهی معتادین متجاهر غیر تبعه ایرانی که منع قانونی نگهداری دارند، در این زمینه مشکل ایجاد کرده‌اند.

دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه ۵۰-۶۰ درصد افرادی که وارد این مراکز می‌شوند، فاقد مسکن و خانواده هستند، اظهار داشت: تعداد این افراد به دلیل مهاجرت به پایتخت افزایش پیدا کرده است.

احمدی‌صدر  در پایان با اشاره به کاهش سن اعتیاد به زیر ۱۸ سال،  افزود:  به علت سن کم، این افراد توسط کمپ‌ها پذیرش نمی‌شوند، بنابراین در این بازدید مقرر شد مدل و راهکاری جهت بازپروری و توانبخشی برای نوجوانان زیر ۱۸ سال تدوین و اجرایی شود.

کد خبر 673917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha