رهبر طالبان امروز (یکشنبه) برای دومین مرتبه طی شش سال در انظار عمومی ظاهر شد و خطاب به شرکت‌کنندگان در نماز عیدفطر گفت که طالبان از زمان به قدرت رسیدن در سال گذشته به آزادی و امنیت دست یافته است.

عید فطر - طالبان

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: تنها چند روز پس از انفجار بمب در مسجدی در کابل، فضای امنیتی شدیدی مردی را که به عنوان «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان معرفی شد، احاطه کرده بود.  

او خطاب به هزاران نمازگزار در مسجد عیدگاه در شهر قندهار واقع در جنوب افغانستان که مرکز قدرت دوفاکتوی طالبان به شمار می‌رود، گفت: این پیروزی، آزادی و موفقیت را تبریک می‌گویم. این امنیت و نظام اسلامی مبارک باد.

در حالی که از تعداد بمبگذاری‌ها در سراسر افغانستان از زمان سقوط دولت افغانستان به دست طالبان در اوت گذشته کاهش داشته، تعداد حملات در دو هفته پایانی ماه رمضان که شنبه برای افغان‌ها به پایان رسید، افزایش نشان داد. بمبگذاری روز جمعه در پایتخت افغانستان دست‌کم ۱۰ کشته بر جای گذاشت.

براساس پست‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، آخوندزاده سخنان کوتاه خود را از یکی از صف‌های اول نمازگزاران در قندهار بدون اینکه رو به جمعیت برگردد، ایراد کرد. خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مقامات طالبان به خبرنگاران اجازه ندادند که به او نزدیک شوند. طی این مراسم دو ساعته، دو بالگرد بر فراز این مسجد در حال پرواز بودند.

این دومین حضور علنی هبت‌الله آخوندزاده از زمانی است که قدرت را در گروه طالبان در سال ۲۰۱۶ به دست گرفت. طبق یک فایل صوتی که در حساب‌های کاربری طالبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، او اکتبر به مسجد دارالعلوم حکیمیه در قندهار رفته بود.  

هبت‌الله آخوندزاده روز جمعه پیامی به مناسبت عید فطر منتشر کرد اما هیچ اشاره‌ای به حملات خونبار در افغانستان طی ماه رمضان نداشت. در عوض او ایجاد "یک ارتش قوی اسلامی و ملی" و "سازمان اطلاعاتی قوی" به دست طالبان را ستود.

کد خبر 673742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha