وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور دو فروند جنگنده بمب‌افکن سوخو-۲۴ام (Su-24m) متعلق به نیروی هوایی اوکراین را شب گذشته بر فراز منطقه خارکف سرنگون کرده‌اند.

سوخو24

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که به تسلیحاتی که توسط ایالات متحده و کشورهای اروپایی به اوکراین ارسال شده بود، حمله کرده و گفت که باند فرودگاهی در نزدیکی شهر اودسا اوکراین را کاملا تخریب کرده است.

پس از اینکه اوکراین، روسیه را متهم کرد که یک باند فرودگاه تازه ساخته شده در فرودگاه اصلی اودسا را منهدم کرده است، این وزارتخانه اعلام کرد که از موشک‌های بسیار دقیق اونیکس برای حمله به فرودگاه استفاده کرده است.

در همین حال، مقامات محلی در تلگرام اعلام کردند که تخلیه غیرنظامیان از شهر بندری ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین که تحت کنترل روسیه قرار دارد، ممکن است امروز (یکشنبه) امکان‌پذیر باشد.

سرنگونی دو فروند سوخو-۲۴ اوکراین در خارکف | باند فرودگاه اودسا با موشک اونیکس تخریب شد
موشک اونیکس

شورای شهر ماریوپل و فرماندار محلی به ساکنانی که مایل به عزیمت به شهر زاپوریژیا اوکراین بودند، گفتند که در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت تهران) در مرکز خرید پورت‌سیتی جمع شوند.

کد خبر 673727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha