«نیل پریش» رئیس یک کمیته پارلمانی انگلیس ادعا کرد که تصادفا در جلسه پارلمان، فیلم مستهجن دیده است.

نیل پریش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، به دنبال جنجالی شدن واکنش‌ها به اتهام‌زنی علیه یک نماینده حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس درباره دیدن فیلم مستهجن در جلسه پارلمان، این قانونگذار ارشد درباره این موضوع اظهارنظری جنجالی کرده است.

منابع رسانه‌‎ای در انگلیس خبر دادند، نیل پریش رئیس «کمیته منتخب محیط زیست، غذا و امور روستایی» مجلس عوام انگلیس در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» این کشور درباره اتهام‌زنی‌های اخیر به وی در خصوص دیدن فیلم مستهجن در جلسه پارلمان حرف زد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در حالی که تحقیقات درباره اتهام وارد شده به این نماینده عضو حزب محافظه کار انگلیس در حال انجام است، نیل پریش ادعا کرده که شاید به صورت تصادفی حین جلسه پارلمان از گوشی همراه تلفنش یک فیلم مستهجن را باز کرده باشد.

حداقل دو نماینده زن پارلمان انگلیس طی روزهای اخیر نیل پریش را به دیدن فیلم مستهجن حین برگزاری جلسات پارلمان این کشور متهم کردند و به دنبال جنجال‌ها در این باره، تحقیق درباره این اتهام آغاز شد.

بعد از رسانه‌ای شدن این اتهام، درخواست‌ها برای استعفای نیل پریش از پارلمان و همچنین کنار رفتن او از ریاست کمیته منتخب محیط زیست، غذا و امور روستایی مجلس عوام انگلیس مطرح شد اما او تاکنون این موضوع را رد کرده است.

نیل پریش 65 ساله که از عضویت در حزب حاکم محافظه کار، تعلیق شده است، اعلام کرده تا زمان پایان نیافتن تحقیق و اعلام نتیجه آن، از منصب خود و ریاست این کمیته پارلمان انگلیس استعفا نخواهد داد.

یکی از زنان عضو پارلمان انگلیس گفته بودند که نیل پریش در حالی که کنار او در جلسه پارلمان نشسته بود، مشغول دیدن فیلم مستهجن شده بود.

طبق قوانین موجود در پارلمان انگلیس، در صورتی که نتیجه تحقیقات درباره این موضوع بدین نحو باشد که نیل پریش قوانین مربوط به نمایندگی پارلمان را نقض کرده باشد، طیفی از مجازات برای وی محتمل است: از عذرخواهی رسمی او در صحن مجلس تا تعلیق یا اخراج وی از پارلمان.

نیل پریش در مصاحبه روز جمعه با بی‌بی‌سی اعلام کرد، به صورت کامل با کمیته تحقیق پارلمان همکاری می‌کند و منتظر نتایج تحقیق می‌ماند. او گفت: «البته که خجالت آور است، این برای همسرم و خانواده‌ام، خجالت آور است و این، نگراین اصلی کنونی من است».

وی در پاسخ به سوال مجری این رسانه انگلیسی مبنی بر اینکه آیا او اشتباهی مرتکب شده است، گفت: «من منتظر نتایج تحقیق می‌مانم. من اشتباه کردم اما اجازه بدهید تحقیقات به این موضوع نگاه کند». نیل پریش اعلام کرد، اگر طبق نتیجه تحقیقات مقصر شناخته شود از منصب خود استعفا خواهد داد و عذرخواهی خواهد کرد.

کد خبر 673420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    9 0
    دمت گرم. این قدر شهامت داری که خطای خود تو بپذیری و استعفا بدی.