عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن می‌خواست و می‌خواهد خاکریز را جلو بیاورد؛ جبهه مقابله با استکبار ملت فلسطین است که ۷۰ سال است مقاومت می‌کنند و ایستاده‌اند.

علم الهدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: مومن زمانی که در برابر گناه قرار می‌گیرد وحشت زده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: موضع و حال ما در برابر گناه باید این گونه باشد زیرا کافر برعکس است زیرا گناه را چنان می‌بیند که با یک دست تکان دادن برطرف می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به حضور حماسی مردم مشهد در روز پرفضیلت قدس خاطرنشان کرد: این حضور بیانگر نفرت مردم از یک جریان غصب است؛ سردار قاآنی امروز قهرمانانه جایگزین یک سردار شهید و سردار دلها شده‌اند و از بیانات ایشان بهره گرفتیم.

آیت الله علم‌الهدی افزود: مردم ما بر اثر حماسه و احساس دینی خودشان با این سخنان، آرام می‌شوند و می‌دانند امروز خوشبختانه با غیرت‌مندی این سرداران رشید، جبهه دشمن به کنار دریای مدیترانه عقب زده شده و در آنجا دلاوران ما با سربازان استکبار جهانی در حال جنگ هستند.

وی گفت: نسل جوان ما امام و انقلاب را درک نکرده‌اند و به روایت صدا و تصویر امام را می‌شناسند و هشت سال دفاع مقدس را نیز ندیده‌اند و بعد از دوران دفاع مقدس متولد شده‌اند اما امروز نسل نخبه ما هستند و برای آنها مطرح است که فلسطین یک کشور و ملت دیگر است و ما در یک نقطه دیگر چرا بایستی مسئله فلسطین برایمان مهم باشد؟

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: دشمن تبلیغات زیادی روی این مسئله در دنیا به زبان فارسی صورت می‌دهد و در گوش و مغز نسل جوان ما این شبهه و القائات را می‌خواند. توجه کنید که ما مسلمان هستیم و پیامبر و قرآن و اسلام را قبول داریم. در سرزمینی ایشان مبعوث شدند که نظام عشیره‌ای حاکم بود و در این جامعه پیامبر مبعوث شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: پیامبر مناسبات عشیره‌ای و خونی را بهم زدند و از میان بردند. ما شیعه اهل بیت(ع) و وابسته به پیامبر هستیم؛ مناسبت‌های ما خونی و جغرافیایی و مرزی نیست بلکه اجتماعی و دینی است و با این مناسبت‌ها زنده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: فلسطین و قدس مربوط به اسلام است و مربوط به یک نقطه جهانی نیست؛ اسرائیل برای دشمنان یک خاکریز تشکیل شده بعد از جنگ جهانی دوم برای کدخدایی در دنیا است و فقط یک چالش برای این کدخدایی داشتند و آن هم اسلام است که اگر برداشته شود دیگر مانعی مقابل آنها نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمن می‌خواست و می‌خواهد خاکریز را جلو بیاورد؛ جبهه مقابله با استکبار ملت فلسطین است که ۷۰ سال است مقاومت می‌کنند و ایستاده‌اند. مسئله فلسطین مسئله ماست زیرا اسلام و پیامبر را قبول داریم. دشمن می‌خواهد این خاکریز را جمع کند و ما باید مقابله کنیم. فلسطین مسئله اصلی ما و قدس تمام مبنای سیاست خارجی ما است.

وی گفت: امروز اسرائیل در بیرون شهرهای خودش امنیت و آرامش ندارد و این تفاوت بزرگ با زمانی است که امام این روز را روز قدس نامیدند. امروز خوشبختانه فلسطینی‌های کرانه باختری به رزمندگان غزه متصل شده‌اند. اسرائیل امروز در محاصره ۱۳ میلیون فلسطینی قرار گرفته که حلقه مقاومت نیز از آنها حمایت می‌کند تا ریشه اسرائیل کنده شود.

کد خبر 673149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha