سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: پس از ۱۲ ساعت ۴ کوهنورد مفقود شده در توچال نجات یافتند.

توچال

به گزارش همشهری آنلاین، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به عملیات شب گذشته نیروهای آتش نشانی گفت: ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب گذشته یک مورد مفقودی کوهنوردان در کوهستان در توچال به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و سپس گروه امداد و نجات مستمر در ایستگاه ۶۴ ولنجک به محل حادثه اعزام شدند.

او ادامه داد: نجات گران توسط تله کابین به سمت مسیر اعلامی توسط کوهنوردان گرفتار شده حرکت کردند اما در میان مسیر متوجه شدند که این افراد در مسیری دیگر قرار دارند و بر همین اساس امدادگران از تله کابین پیاده شدند و پیاده به سمت آدرس جدید که نرسیده به دره مری بود حرکت کردند.

ملکی با بیان اینکه آتش نشانان حوالی ساعت ۲۴ و بعد از چند ساعت پیاده روی محل دقیق حادثه دیدگان را پیدا کردند گفت: مفقودشدگان که ۲ آقا و ۲ خانم بودند در موقعیتی خطرناک و در مجاورت دره قرار داشتند و در نهایت ساعت ۱ بامداد موفق شدند این افراد را نجات دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: با کمک آتش نشانان این افراد که از مسیر اصلی خارج شده بودند به سمت ایستگاه ۵ توچال هدایت شدند و از آنجایی که دچار مصدومیت نبودند تا صبح در محل اسکان ایستگاه ۵ ماندند.

او خطاب به کوهنوردان گفت‌: این حادثه از ساعت ۸ شب گذشته تا ۸ شب امروز به طول انجامید و از کوهنوردان تقاضا دارم تا پیش از تاریکی هوا به پایین بازگردند و به هیچ عنوان از مسیر اصلی خارج نشوند.

کد خبر 672805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha