براساس آخرین آمارها در حال حاضر ۲۳۳ گود رها شده در ۲۲ منطقه پایتخت وجود دارد که از این تعداد، ۲۱ گود بسیار پرخطر هستند و هرچه سریعتر باید از سوی مالکان و یا توسط شهرداری ایمن‌سازی و تعیین تکلیف شوند.

ایمن سازی گودهای پرخطر

همشهری‌آنلاین - مجیدجباری: در کنار  ۲۱ گود بسیار پرخطر تهران که مدیریت شهری آن‌ها را در اولویت ایمن سازی و تعیین تکلیف قرار داده است، ۱۱۳ گود در وضعیت خطرناک قرار دارند و ۹۹ گود نیز به نسبت دیگر گودها خطر کمتری دارند.

اگر بخواهیم به پراکندگی این گودها در مناطق پایتخت نگاهی بیندازیم،  منطقه یک و ۲۲ به ترتیب با ۳۵ گود و ۳۳ گود بیشترین سهم از این رقم دارند  و همچنین بیشترین گودهای  بسیار خطرناک پراکنده در منطقه‌های دو، یک و چهار است البته از بین گودهای شناسایی شده ۴۹ گود از سوی شهرداری‌های مناطق، رفع خطر و ایمن سازی شده است.

افزایش قیمت زمین در تهران باعث شده در بسیاری از پروژه‌ها، مالکان و سازندگان به استفاده هرچه بیشتر از فضای زیرزمین رو آورند. از سوی دیگر نقص در قانون گودبرداری سبب شده  که گودهای عمیق و حتی خطرناک در شهر تهران روز به روز افزایش پیدا کند. ریزش گودها در برخی مناطق شهر در گذشته خسارت‌هایی را به دنبال داشته است. به همین دلیل نشست مشترک با برخی از اعضای شورای شهر تهران و مدیران ارشد شهرداری با محوریت رسیدگی به یکی از بزرگترین گودهای تهران برگزار و قرار شد، این گودها تعیین تکلیف شوند.

سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، چندی پیش در گفت و گویی به ارایه آمار متفاوت از وجود گودهای پرخطر در تهران توسط افراد و سازمان‌های مختلف پرداخته و خواستار تهیه گزارشی از گودهای رهاشده براساس میزان خطر پذیری شده بود. او خواسته بود که لیست گودهای پرخطر رها شده جهت پیگیری حقوقی به اداره کل حقوقی شهرداری ارسال شود تا  ظرف مدت حداکثر سه ماه نسبت به اقامه دعوی به دستگاه قضا در راستای تعیین تکلیف گودهای رها شده و الزام  مالک یا مالکین به ایمن سازی اقدام کند.

عضو شورای شهر تهران همچنین تاکید کرده بود که باید برای گودهای پرخطر فکر اساسی کرد چرا که ایمن‌سازی گودهای پرخطر و رها شده فقط با پُرکردن انجام نمی‌شود. 

اینفوگرافیک | ۲۱گود پرخطر زیر پای تهرانی‌ها | کدام منطقه بیشترین گود خطر آفرین را دارد؟

کد خبر 672789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha