روزنامه نیویورک تایمز آمریکا آرشیو کاملی از نقدهای سینمایی خود را با استفاده از نرم افزار «ای پی آی» در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

نیویورک تایمز در سایت خبری خود اعلام کرد: یک رابط نرم افزاری «‌ای پی‌آی» مخصوص نقدهای سینمایی منتشر کرده است که کاربران را قادر می‌سازد ساده‌تر از گذشته به آرشیو و کتابخانه غنی نقدهای سینمایی این روزنامه که شامل 22 هزار نقد فیلم از سال 1924 تا‌کنون است، دسترسی پیدا کنند.

نیویورک تایمز با درک این موضوع که روی گنجی از نقدهای سینمایی بسیار ارزشمند نشسته است اما کاربران آن می‌توانند با کمک سیستم آر.اس.اس کنونی تنها به آخرین 65 نقد یا مطلب ارائه شده در هنگام جست‌وجو  دسترسی داشته باشند، به فکر افتاده است تا با ارائه این رابط نرم افزاری دسترسی کاربران را به همه آرشیو غنی خود امکان پذیر کند.

با استفاده از رابط نرم افزاری  «ای پی آی» کاربر قادر خواهد بود تمامی مقالات و نقدهای سینمایی نویسندگان و منتقدان بزرگ آمریکایی و اروپایی را که از سال 1924 برای این روزنامه نوشته‌اند به دست آورده و از آن استفاده کند.

هم‌اکنون نیویورک تایمز مدعی است که این سیستم قادر است تمامی نقدهای موجود را براساس تاریخ انتشار دی وی دی فیلم همراه با اطلاعات مربوط به زندگینامه سه منتقد بزرگ آن اثر جمع‌آوری کند. رابط نرم افزاری‌ای پی آی، هر فیلم را با شاخص‌هایی چون عنوان فیلم، نام کارگردان، تهیه کننده، پنج بازیگر اول آن، نام منتقد یا منتقدین و کلیدواژه‌های مهم مربوط به موضوع فیلم دسته‌بندی می‌کند.

نیویورک تایمز امیدوار است با استفاده از این سیستم بتواند تریلرها و کلیپ‌های مربوط به آثار جست‌وجو شده را نیز به‌زودی دسته بندی کرده و در اختیار کاربران خود قرار دهد. از سوی دیگر و از آنجا که فیلم‌های سینمایی همیشه دست‌مایه‌های خوبی برای نوشتن فیچر در روزنامه هستند و نیویورک تایمز نیز فیچرهای زیادی درباره فیلم‌های سینمایی منتشر کرده است امید دارد که‌ای پی‌آی بتواند در آینده فیچر‌ها را نیز به‌صورت مجزا برای متقاضیان آن دسته بندی و ارائه کند.

 با این همه هر کاربر نیویورک تایمز که علاقه‌مند به استفاده از این رابط نرم افزاری است باید برای استفاده از آن ثبت نام کرده و کد کاربری مخصوص دریافت کند. ظرفیت استفاده از این رابط نرم افزاری در حال حاضر روزانه پنج هزاردرخواست عنوان شده است.

کد خبر 67256

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز