رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از هماهنگی با نهادهای ذی‌ربط و  قطعی شدن تعطیلی بازار پرندگان وحشی در فریدونکنار خبر داد.

بازار پرنگان فریدونکنار - فروش پرندگان وحشی در بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خانه ملت، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازار پرندگان وحشی فریدونکنار سال‌هاست به دغدغه جدی فعالان محیط زیست تبدیل شده است بیان کرد: فروش غیرقانونی انواع پرندگان وحشی در این بازار غیرقانونی از حدود یک دهه قبل موجب افزایش قابل توجه شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر شده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، ضعف برخورد سازمان حفاظت محیط زیست را موجب گسترش فعالیت شکارچیان غیرمجاز دانست و تصریح کرد: فراکسیون محیط زیست از مدت‌ها پیش در مکاتبات و رایزنی‌های انجام شده و ارایه نظرات کارشناسی به قوه قضائیه، تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار را خواستار شده بود.

بیشتر بخوانید: 

وی گفت: خوشبختانه با نظر مثبت قوه قضائیه و دستور مقام محترم قضایی مقرر شد، ضمن افزایش عوامل انتظامی و نیروهای محیط‌بانی از ورود خودروهای حامل پرندگان صید شده غیرمجاز از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به شهرستان فریدونکنار و ادوات صید جلوگیری شده و با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: همچنین مقرر شد برابر دستور قضایی با هماهنگی بخش‌های مختلف، بازار پرندگان وحشی فریدونکنار برای همیشه تعطیل شود.

وی خاطرنشان کرد: صدور این دستور قضایی نشانه شناخت کامل مسوولان دستگاه قضایی از اهمیت حفاظت از تالاب‌ها و پرندگان مهاجر استان و اولویت بخشی به مقوله حفاظت است.

رفیعی ورود کارشناسانه دستگاه قضایی به مقوله‌های محیط زیستی را موجب خوشنودی دوستداران محیط زیست عنوان و از حمایت‌های قوه قضائیه در این زمینه تشکر کرد.

کد خبر 672513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha