رئالی‌ها امشب در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل خود در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف منچسترسیتی می‌روند.

رئال و سیتی

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ رئال در حالی برای دیدار انتقامی امشب به مصاف منچسترسیتی می‌رود که با شکست خانگی بارسا مقابل وایکانو بیش از هر زمان دیگری به قهرمانی لالیگا نزدیک است. اگر رئال مادرید شنبه آینده در برابر اسپانیول یک‌امتیاز بگیرد، قهرمانی‌اش قطعی می‌شود و آنگاه در بازی بعدی لیگ بازیکنان اتلتیکومادرید باید برای این تیم در ورزشگاه خودشان تونل بزنند. از فصل ۹۰-۱۹۸۹ تاکنون رئال نتوانسته در فاصله ۴‌هفته به پایان رقابت‌ها قهرمانی لالیگا را قطعی کند. در آن‌سو منچسترسیتی که با رقیب ول‌نکنی مثل لیورپول سروکار دارد، هنوز قهرمانی‌اش در لیگ برتر را قطعی نکرده و اصلا ممکن است این تیم با گواردیولا در این فصل هیچ جامی نگیرد. شاگردان پپ اگر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به رئال ببازند و در ادامه لیگ برتر فاصله یک‌امتیازی با لیورپول را از دست بدهند، فصل بدون جام به پایان خواهد رسید. سیتی در ابتدای فصل سوپرجام را مقابل لستر واگذار کرد، در جام اتحادیه که تورنمنت مورد علاقه گواردیولا بود، حذف شد و در نیمه‌نهایی جام حذفی هم به سد لیورپول خورد و از رسیدن به فینال باز ماند.

آنچلوتی احتمالا اول هفته آینده با یک‌امتیاز مقابل اسپانیول به نخستین سرمربی تاریخ فوتبال تبدیل می‌شود که در هر ۵ لیگ بزرگ اروپایی توانسته قهرمان ‌شود. رئال بازی رفت را به اسپانیول باخته.

توماس رونسرو، نویسنده رئالی با کنار هم قراردادن اعداد و نشانه‌ها به این نتیجه رسیده که رئال به فینال می‌رسد. بازی رفت امشب، یعنی ۲۶ آوریل برگزار می‌شود. نیمه‌نهایی‌۲۰۱۶ مقابل سیتی نیز در همین روز برگزار و بازی با تساوی بدون گل تمام‌شده بود. بازی برگشت چهارم ماه مه یعنی چهارشنبه هفته آینده در برنابئو برگزار می‌شود که مصادف با بازی برگشت ۶ سال پیش در همین مرحله اما در ورزشگاه اتحاد خواهد بود. رئال در سال ۲۰۱۶ نیز در همین روز در خانه مقابل سیتی بازی کرد و با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و به فینال میلان رفت تا اتلتیکو را شکست بدهد و یازدهمین جام را ببرد. فینال امسال در پاریس در ۲۸ مه برگزار می‌شود. فینال ۲۰۱۶ نیز در همان روز در سن‌سیرو برگزار شد.

مرجع خبری رئال مادرید کادر و اعضای من‌سیتی را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که این باشگاه انگلیسی هویتی اسپانیایی دارد. سیتی از سال ۲۰۰۸ با فروش سهامش به دولت امارات براساس سبک مدیریت اسپانیایی‌ها ساخته شده. شیخ منصور، مالک منچسترسیتی فران سوریانو را به‌عنوان مدیر اجرایی و چیکی بگیریستین را به‌عنوان مدیر ورزشی انتخاب کرد. این دو که سال‌ها در بارسا کار کرده بودند، گواردیولا را در سال ۲۰۱۶ به فوتبال انگلیس بردند. بعدا عمر براده به‌عنوان مدیر امور فوتبال به تیم اضافه شد. گواردیولا مسئول بخش فنی است و مانئل استیارته هموطنش (بازیکن سابق واترپولو) او را همراهی می‌کند. گواردیولا روی نیمکت، خوانما لیو را به‌عنوان کمک مربی به کادرش اضافه کرده. لیو تجربه کار در سوسیه‌داد، ساراگوسا و المریا را دارد و از سال ۲۰۲۰ به دستیار اول گواردیولا تبدیل شده است. رودولف بورس و کارلوس ویسنس نیز دستیارهای سوم و چهارم هستند. به این ۳‌دستیار باید ژابیر مانسیسیدور را اضافه کرد که مربی دروازه‌بان‌هاست و لورنسو بوئاونتورا هم مدیر بخش بدنسازی است و فرانسیسکو کاس نیز نقش دستیار او را دارد. دنیل دلگادو نقش سرپرست تیم را دارد و کارلس پلانچارت نیز رئیس بخش آنالیز است. ادوارد مائوریو، پزشک تیم و حتی آشپز باشگاه یعنی خورخه گوتیرس هم اسپانیایی هستند و همچنین مسئول روابط‌عمومی که کارلوس ویسنته است و ۶ اسپانیایی دیگر او را در این بخش و قسمت بازاریابی همراهی می‌کنند.

آیمریک لاپورت و رودری ۲ بازیکن اسپانیایی ترکیب سیتی هستند و البته بازیکنان جوان اسپانیایی همچون خوان لاریوس، اسکار تارنزی و محمد سوسوهو درآکادمی سیتی بازی می‌کنند. داوید سیلوا هم تا فصل پیش در سیتی بود.

این دومین بار است که آنچلوتی و گواردیولا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برابر هم قرار می‌گیرند. سال۲۰۱۴ رئال مادرید در بازی رفت، بایرن تحت هدایت گواردیولا را یک بر صفر با گل بنزما برد و در بازی برگشت در مونیخ شاهکار کارلتو تکمیل شد.

رئال با دبل کریستیانو و راموس توانست ۴ بر صفر و درمجموع ۵ بر صفر تیم پپ را ببرد و راهی فینال شود.

رئال مادرید تاکنون در اتحاد نتوانسته منچسترسیتی را شکست دهد؛ باخت ۲ بر یک (۲۰۲۰)، تساوی بدون گل (۲۰۱۶) و تساوی یک-یک (۲۰۱۲).

در اردوی من‌سیتی کایل واکر همچنان مصدوم است و کانسلو هم که در پست دفاع راست می‌توانست بازی کند، محروم است. گواردیولا گفته اگر مدافع راست نداشته باشد، ژسوس را که در بازی با واتفورد پوکر کرده و ۴ گل زده، در این پست به زمین می‌فرستد. دی‌بروینه آماده این بازی است و مشکلی ندارد.

آزار، یوویچ و ماریانو از فهرست رئال خط خورده‌اند. آلابا، مندی و کاسمیرو همچنان درد دارند و مشخص نیست به این بازی برسند. آلابا وضعیت بهتری دارد و اگر چاره‌ای نبود، کاسمیرو هم می‌تواند با درد بازی کند.

داوید آلابا که این فصل یازدهمین قهرمانی‌اش در لیگ‌های مختلف را جشن می‌گیرد، عملکرد خوبی نداشته و متزلزل بوده. او در فصل آینده جایش را در ترکیب به رودیگر می‌دهد. رئال بدون آلابا تیم بهتری است همانطور که اولیور کان گفته بایرن مونیخ بدون این مدافع کمتر گل می‌خورد. رئال در این فصل ۴‌بازی آلابا را نداشته که هر ۴ بازی را برده؛ سلتا، بیلبائو، رایو وایکانو و بارسلونا (سوپرجام).

ایستوان کواچ به‌عنوان داور دیدار رئال‌مادرید و منچسترسیتی انتخاب شد. این داور تاکنون هیچ بازی‌ای را برای رئال مادرید قضاوت نکرده است.

تونل‌زدن برای تیم قهرمان یک سنت در فوتبال اسپانیاست اما اجباری نیست. تیمی که نخستین حریف تیمی است که قهرمانی‌اش را مسجل کرده، در ابتدای مسابقه تونل می‌زند تا بازیکنان قهرمان از آن بگذرند. ختافه دوشنبه هفته آینده به‌احتمال فراوان برای بتیس تونل افتخار خواهد زد و قهرمانی کوپا را به آنها تبریک خواهد گفت. بارسایی‌ها در سال‌۲۰۰۸ پس از قهرمانی رئال در لالیگا، تونل افتخار زدند تا به تیم شوستر تبریک بگویند و رئال در همان شب در ال‌کلاسیکو با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسید. اما بارسا در دوران بارتومئو حاضر نشد برای رئال که قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شده بود، تونل بزند. هنوز سیمئونه و اتلتیکو موضعی نگرفته‌اند که درصورت مسجل‌شدن سی‌وپنجمین قهرمانی رئال در لالیگا برای این تیم در ورزشگاه مترو پولیتانو تونل می‌زنند یا خیر.

کد خبر 672403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    2 0
    هیچ نظری ندارم فقط می گم رئال برنده می شه