یک قاضی در نیویورک روز دشنبه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را متمرد از حکم دادگاه شناخت و جریمه ۱۰۰۰۰ دلار در هر روز را برای او به خاطر پاسخ ندادن به احضاریه دادستان کل ایالت برای تسلیم اسناد در یک پرونده حقوقی درباره معاملات تجاری‌اش تعیین کرد.

trump

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ترامپ به علت فراهم نیاوردن همه اسناد درخواست‌شده بوسیله دادگاه تا ضرب‌الاجل تعیین شده ۳ مارس که بعدا به تقاضای وکلایش تا ۳۱ مارس تمید شد، این منازعه حقوقی را به «لتیشیا جیمز»، دادستان کل ایالت نیویورک باخت.

قاضی آرتور انگورون 'گفت حکم تمرد برای ترامپ متناسب است، چرا که به گفته قاضی او به طور مکرر از تسلیم مواد خواسته شده خودداری کرده و معلوم نیست که آیا ترامپ جستجوی کاملی برای اسناد مورد درخواست انجام داده است یا نه.

قاضی با اینکه ترامپ در دادگاه حضور نداشت، گفت: «أقای ترامپ...می‌دانم که شما کارتان را جدی می‌گیرید ...اما من هم کارم را جدی می‌گیرم، بنابراین من شما را متمرد از دستور دادگاه می‌شناسم.»

کارشناسان حقوقی می‌گویند اگر ترامپ جریمه تعیین‌شده را نپردازد، بر اساس یک ماده قانونی در ایالت نیویورک که به قضات اجازه زندانی کردن افراد متمرد از دستور دادگاه را می‌دهد، می‌تواند به زندان بیفتد، اما بعید است چنین سناریویی محقق شود و قاضی می‌تواند راه‌حل‌های دیگری برای جبران انتخاب کند.

لتیشیا جیمز در حال تحقیق درباره این است آیا «سازمان ترامپ»، شرکت خانوادگی رئیس‌جمهور پیشین که در نیویورک قرار دارد، درباره دارایی‌های املاک و مستغلاتش دروع گفته است تا وام‌های مطلوب و تخفیف‌های مالیاتی دریافت کند یا نه.

ترامپ که جمهوریخواه است ارتکاب هر خلافی را انکار می‌کند و انگیزه این پرونده را سیاسی می‌داند. جیمز دموکرات است.

کارشناسان می‌گویند تعیین جریمه ۱۰۰۰۰ دلار دروز برای متقاعد کردن ترامپ به تسلیم اسناد مورد درخواست است نه مجازات او.

جیمز گفته است که «شواهد قابل‌توجهی» یافته است که اظهاریه‌های مالی شرکت خانوادگی ترامپ برای بیش از یک دهه «بر قیمت‌گذاری گمراه‌کننده دارایی‌ها و سایر فریبکاری‌ها برای کسب مناقع اقتصادی متکی بوده است.»

این دادستان کل ایالتی از ترامپ خواسته است روشن کند که «سازمان ترامپ» چگونه برند «ترامپ» و نیز سایل دارایی‌ها از جمله باشگاه‌های گلف در نیویورک و اسکاتلند و نیز آپارتمان پنت‌هاوس خود ترامپ در برج ترامپ در میدتاون منهتن را قیمت‌گذاری کرده است.

کد خبر 672375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha