کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه و ایران گفت وگو کرد و دعوت او را برای سفر به سرزمین‌های اشغالی پذیرفت.

بایدن و نفتالی بنت

به گزارش همهری آنلاین به نقل از ایرنا، کاخ سفید عصر یکشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای و تایید اخبار درباره این گفتگوی تلفنی افزود: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل گفتگو کرد.

در بیانیه کاخ سفید در راستای سیاست هراس از نفوذ منطقه ای ایران ادعا شده است: در این گفتگو دو طرف در مورد چالش های مشترک امنیتی منطقه ای و جهانی، از جمله تهدید ناشی از ایران و نیروهای نیابتی آن گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: بایدن و بنت بر رابطه نزدیک شخصی  که از زمان سفر نخست وزیر اسرائیل  به واشنگتن در تابستان گذشته ایجاد شد، تاکید کردند. این رابطه شخصی به کار تیم های دیپلماتیک و امنیت ملی ما کمک کرده است و هر دو کشور را قادر ساخته تا به مواضع مشترکی در مورد مسائل دشوار دست یابند.

کاخ سفید در بیانیه خود آورده است: بایدن از سفر این هفته مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن استقبال کرد.رئیس جمهوری آمریکا همچنین دعوت نخست وزیر اسرائیل  برای بازدید از اسرائیل در ماه های آینده را پذیرفت.

در بیانیه کاخ سفید درباره این گفتگوی تلفنی که همزمان با شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی به قدس در ایام ماه مبارک رمضان انجام شده، همچنین  ادعا شده است: بایدن به توضیحات در خصوص تلاش های مستمر بین مقامات اسرائیلی و فلسطینی برای کاهش تنش ها و تضمین پایان مسالمت آمیز ماه مبارک رمضان توجه کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: بایدن بر حمایت بی‌دریغ خود از اسرائیل و نیازهای دفاعی آن تاکید کرده و از تخصیص بی سابقه یک میلیارد دلار بودجه برای تامین مجدد موشک های سیستم گنبد آهنین اسرائیل استقبال کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن و بنت متعهد شدند که برای پیگیری کارهای مهم گروه مشورتی راهبردی امریکا و اسرائیل به ریاست مشاوران امنیت ملی مربوطه، ارتباط خود را حفظ کنند.

به گزارش ایرنا، در پی حمله نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و استفاده این نیروها از باتوم و بمب‌های صوتی و گازی، تاکنون درگیری‌های خشونت‌آمیزی بین نمازگزاران فلسطینی و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی رخ داده که منجر به زخمی شدن حدود ۲۰۰ فلسطینی و دستگیری بیش از ۴۰۰ نفر از آن‌ها توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس شد.

یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن ده‌ها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های بین المللی روبه رو شده است.

بر اساس گزارش ها، نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست  به مسجد الاقصی تعرض کرده و نمازگزاران فلسطینی را از این مسجد بیرون راندند.

نظامیان رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه حرم ابراهیمی را به بهانه اعیاد یهودیان به مدت دو روز به روی مسلمانان بستند و با این کار از ورود نمازگزاران فلسطینی روزه دار به این مکان جلوگیری کردند.

کد خبر 672143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha