مجموع نظرات: ۳
یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اعلام نظر مثبت درباره واردات خودرو، مهم‌ترین علل این مساله را بیان کرد.

واردات خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اوایل سال ۱۳۹۷ بود که واردات خودرو به کشور به دلایل مختلف از جمله کمبود ارز در کشور ممنوع شد، تصمیمی که پیامدهای بسیاری داشت و البته نفع آن نیز به جیب خودروسازانی رفت که در همین چندسال شاهد افزایش نجومی قیمت تولیداتشان بودند. تولیداتی که با همان کیفیت و استاندارد سال‌های قبل تولید می‌شود و حتی سلامت و استاندارد برخی از امکانات آنان نظیر ایربگ، باک بنزین، ترمزها و ... محل مناقشه است.

در چنین شرایطی گفته شد که مجلس شورای اسلامی با واردات ۷۰ هزار دستگاه خودروی سواری به کشور در سال ۱۴۰۱ موافقت کرده است. موضوعی که فراز و فرودهای بسیاری داشته و حتی برخی از منابع از حذف آن از بودجه سال ۱۴۰۱ سخن به میان آوردند و البته تاکنون نیز محقق نشده است. در این میان پلیس نیز ضمن انتقاد از کیفیت برخی خودروهای تولیدی داخل از مدافعان واردات خودروی باکیفیت است تا هم چرخ اسقاط خودروهای فرسوده مجدد بچرخد و هم آمارهای تصادفات کاهش یاید.

سردار سیدتیمور حسینی، جانشین پلیس راهور با بیان اینکه یکی از شروط شماره‌گذاری خودروهای وارداتی اسقاط خودروی فرسوده است، گفت: برابر قانون با توجه به حجم و مشخصات وسیله نقلیه وارداتی، باید یک، دو یا سه دستگاه وسیله نقلیه فرسوده اسقاط شود. اما در این چند سال به توجه به ممنوعیت واردات خودرو به کشور، اسقاط خودروهای فرسوده نیز کاهش چشم گیری یافته است.

وی ادامه داد:‌ واردات خودروی با کیفیت می‌تواند در کاهش آمار تصادفات، مصدومان و جانباختگان موثر باشد. از طرف دیگر نیز همانطور که گفتم واردات خودروی خارجی با توجه به قوانین کشورما باعث از رده خارج شدن خوروهای فرسوده هم می‌شود که همین موضوع هم باز در کاهش تصادفات و شمار مصدومان و موارد فوتی ناشی از تصادفات موثر است.  

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه کرد:‌ این موضوع می‌تواند بازار رقابتی را نیز در میان خودروسازان داخلی ایجاد کرده و منجر به افزایش کیفیت این خودروها شود که قطعا نتیجه آن افزایش کیفیت تولیدملی و ایمنی این خودروها خواهد شد. وقت آن شده که خودروسازان تغییر کیفی در محصولاتشان داده و استانداردهای آن را ارتقا دهند.

کد خبر 671865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    با احترامی که برای پلیس قائل هستم میگم: منم موافقم. ولی رضایت من و پلیس و... اصلا مهم نیست. پلیس سالهای طولانی رو وقت داشت ارابه مرگ شماره گذاری نکنه ولی انجام داد. حالا بعد از این همه فوتی اظهار نظر میکنه موافقم. مسولیت تولید خودرو همچنین استاندارهای لازم و ... با شما نیست ولی وظیفه شماره گذاری با مسولیت و حیطه کاری پلیس است. اگر شماره نمی شد خیلی کارها انجام می شد. تولید شد شماره شد تولید شد شماره شد .....
  • ایرانی بدون خودرو IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    سردار عزیز : خودرو های فرسوده فقط در تصادفات و مصدومان و فوتی ها مقصر هستند. این فرمایش در مورد خودروی صفر کیلومتر داخلی صدق نمی کند.عوامل محیطی ،راهداری، ....اصلا دخیل نیستند.
  • وجدان IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    قبلا واردات داشتیم تصادف نداشتیم . تلاشی از سوی مسولین ذیمدخل جهت مرتفع نمودن مشکل متصور نیست فقط نفر بعدی رو مقصر میدونیم.