یانا سرنوچوا، وزیر دفاع جمهوری چک تایید کرد که این کشور، تانک‌ها و نفربرهای زرهی اوکراینی آسیب‌دیده در جنگ را تعمیر خواهد کرد.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، او گفت که اولین مجموعه، تانک‌های T-64 اوکراینی خواهند بود، اما سایر خودروها از جمله خودروهای جنگی پیاده نظام به دنبال آن تعمیر خواهند شد.

سرنوچوا گفت، جمهوری چک اولین کشوری بود که اوکراین با درخواست سرویس و تعمیر خودروهای جنگی به آن مراجعه کرد. این خودروها همچنین در کشور همسایه اوکراین، اسلواکی، تعمیر خواهند شد.

در عین حال، جمهوری چک نخستین کشور خارجی بود که به اوکراین تانک‌های T-72 دوران شوروی و همچنین خودروهای جنگی پیاده نظام BMP-1 متعلق به ذخایر فعال آن را به اوکراینی‌ها داد. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که توپخانه‌های خودکششی و همچنین سامانه‌های موشک پرتاب متعددی را به اوکراین ارسال کرده است.

وزارت دفاع چک از تعیین میزان و نوع تحویل به اوکراین خودداری کرده است و تنها تأیید می‌کند که سلاح‌های سبک و سنگین ارسال می‌کند و بدون توجه به مخالفت‌های روسیه به این کار ادامه خواهد داد.

در کنار کمک‌های نظامی رسمی دولت، کمپین سرمایه‌گذاری جمعی برای خرید تسلیحات برای نیروهای مسلح اوکراین تاکنون بیش از ۴۰ میلیون یورو جمع‌آوری کرده است.

کد خبر 671088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha