در ادامه تلاش مقامات دولت بایدن برای جلوگیری از گاف‌های وی در مواجه شدن با سوالات هماهنگ‌نشده، مسئول مطبوعاتی کاخ سفید در لباس خرگوش عید پاک مانع پاسخ دادن رئیس‌جمهور آمریکا به سوال خبرنگاران شد.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، به گزارش نشریه آمریکایی «نیویورک پست»، یکی از کارکنان کاخ سفید که لباس خرگوش عید پاک پوشیده بود، روز دوشنبه با مداخله خود تلاش کرد تا بایدن را از پاسخ دادن به سؤال هماهنگ‌نشده یک خبرنگار در زمین چمن کاخ سفید و گاف احتمالی وی باز دارد.

در تصاویری که از این تعامل در محوطه کاخ سفید منتشر شده، دیده می‌شود که وقتی بایدن شروع به پاسخ دادن به سؤال یک خبرنگار افغانستانی می‌کند، فردی در لباس خرگوش به او نزدیک می‌شود و وی را همراه خود می‌برد. بایدن که شوکه به نظر می‌رسد، سرش را به سمت آن فرد تکان می‌دهد و یک قدم از او فاصله می‌گیرد.

بعد آن فرد برای حضار دست تکان می‌دهد و بایدن را از آنجا با این بهانه که باید سوت دور دیگری از مسابقه سنتی تخم‌مرغ غلتان را بزند، دور می‌کند. 

به نوشته نیویورک پست، به نظر می‌رسید «مگان هِیز» مسئول مطبوعاتی کاخ سفید، فردی است که بایدن را از آنجا دور می‌کند زیرا او عکسی از خود در لباس خرگوش به همراه بایدن و همسرش در توییتر منتشر کرده است. روزنامه‌نگاران کاخ سفید به طور گسترده هیز مدیر برنامه ‌ریزی پیام دولت بایدن را مسئول محدود کردن دسترسی مطبوعات به رئیس‌جمهور آمریکا در رویدادهای عمومی سال گذشته می‌دانند.

بایدن به طور معمول زیردستان ناشناس را به دلیل ناتوانی خود در پاسخ به سؤالات خبرنگاران سرزنش می‌کند؛ برخی از خبرنگاران کهنه‌کار استدلال می‌کنند که علیرغم احتمال گاف دادن بایدن، ممانعت از پاسخ دادن وی به لحاظ سیاسی به ضرر وی است. 

پیش از رسیدن بایدن به ریاست‌جمهوری گمانه‌زنی‌ها درباره زوال عقل او مکرراً از سوی جمهوری‌خواهان مطرح می‌شد. گاف‌های متعدد او پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری نگرانی مقامات و مردم آمریکا از توانایی اداره امور توسط رئیس‌جمهور کشورشان را دوچندان کرده است. 

کد خبر 671049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha