رئیس اداره مخابرات شهرستان گرگان، سرقت کابل های تلفن را یکی از چالش‌های بزرگ در بخش مخابرات خواند و گفت: سرقت تجهیزات و کابل های مخابراتی علاوه بر مردم به ما نیز آسیب وارد می کند.

سرقت کابل‌ تلفن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احمدرضا کبیر رئیس اداره مخابرات شهرستان گرگان اظهار کرد: سرقت یک چالش بزرگ در حوزه مخابرات است. تجهیزات مخابراتی اعم از کابل و غیره خسارت زیادی به مخابرات می زند و از آنجایی که سرقت این تجهیزات موجب قطع ارتباط تلفن و اینترنت می شود آسیب زیادی به مردم وارد می کند، متأسفانه این پدیده به ویژه برای افرادی که از تلفن و یا اینترنت امرارمعاش می کنند بیشتر آسیب زا است.

وی با بیان اینکه امروز ارتباط اینترنت برای خانواده‌ها یک ضرورت است، افزود: با توجه به سرقت کابل‌های تلفن، شهروندان خواستار برقراری ارتباط تلفن و یا اینترنت در اسرع وقت هستند و این مسئله مشکلاتی را برای ما نیز ایجاد کرده است.

رئیس اداره مخابرات شهرستان گرگان با بیان اینکه در شرایطی که با حجم بالای سرقت کابل های مخابرات مواجه هستیم برقراری ارتباط در اسرع وقت کار سختی است، بیان کرد: متأسفانه سرقت از کابل ها و تجهیزات مخابراتی در سه ماه اخیر افزایش یافته و این مسئله تامین ارتباط را برای ما و مردم با مشکل مواجه کرده است.

کبیر با اشاره به اینکه سرقت کابل های مخابراتی از لحاظ مادی به مخابرات آسیب وارد کرده است، تصریح کرد: همچنین این چالش با اعمال فشار روانی، به همکاران ما در مخابرات آسیب وارد کرده و مانع اجرای طرح های توسعه ای در مخابرات می شود چراکه بخشی از تمرکز ما به این بخش اختصاص می یابد.

وی شناسایی گذرگاه های فروش کابل های برق و مخابرات را ضروری دانست و تأکید کرد: کسی که به دنبال سرقت تجهیزات است، به دنبال فروش آن است. لذا باید گذرگاه های فروش سیم و کابل‌های تلفن و برق شناسایی و مسدود شود، وقتی منشأ فروش سارقان از بین برود، انگیزه آنها برای سرقت کابل نیز کمتر می‌شود.

رئیس اداره مخابرات شهرستان گرگان با بیان اینکه با افزایش سرقت‌ها، هرچقدر همکاران ما برای پایداری ارتباطات تلاش می کنند سرعت ما نسبت به سرعت سرقت ها کمتر است، افزود: تمام تلاش ما این است که مشکلات مربوط به این حوزه در اسرع وقت حل شود.

کبیر با اشاره به گلایه برخی از شهروندان از قطع تلفن آنها پس از سرقت کابل‌های مخابراتی، گفت: پس از سرقت کابل‌های تلفن، راه اندازی دوباره آن نیازمند طی مراحلی است و به یک مدت زمانی نیاز دارد تا تجهیزات و کابل های مخابرات در محل مورد نظر جای‌گذاری شود.

وی به افزایش تعرفه های بسته‌های اینترنت نیز اشاره کرد و گفت: سازمان تنظیم مقررات اجازه افزایش این کار را داده است اما در تمامی بخش‌ها شاهد افزایش قیمت نیستیم. بلکه در دو سه بسته اینترنتی شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

کد خبر 670985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    یک آدم معمولی ازکجامی داند.کابل درجه ۱،۲،۳دارد..؟وهمان کابلی که گرانتراست راقطع ومی فروشد.خودم ۷ماه تلفن خانه ام قطع بود.هروقت مراجعه می کردم.می گفتند.کابل رادزدیند.اگرمی خواهی خودت بخر.درشگفتم که مخابرات شهرمان ومنطقه مان برایشان مهم نیست که کابل رادزدیند.وکی دزدید.
  • ناشناس IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 0
    کسی که این کار رو می کنه از روی فقر و بیچارگی است ڌات و نفس سر قت عمل پسندیه ای نیست ولی باید برای افراد کار پیدا کرد