همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت و امورپشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری گفت: در طول دولت نهم تعداد کاربران اینترنت در کشور به 21 میلیون نفر رسیده است

محمد خواجه پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد، اظهار داشت: این در حالی است که پیش از دولت نهم تعداد کاربران اینترنت در کشور هشت میلیون و 800هزار نفر بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد کاربران اینترنت در کشور نسبت به قبل از دولت نهم 138درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری همچنین به رشد 172درصدی بانکداری الکترنیکی در دولت نهم اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت بانکداری الکترونیکی در کشور از شش هزار و 693 متر به 18 هزار 229 مورد در طول دولت نهم رسیده است.

خواجه پور همچنین به وضعیت شبکه فیبر نوری در کشور اشاره کرد و افزود: در سال 84 شاخص فیبر نوری در کشور 54 هزار کیلومتر بوده که این میزان در دولت نهم به 79 هزار و 100کیلومتر افزایش یافته است.

وی ادامه داد : در طول دولت نهم 23 هزارو 100کیلومتر شبکه فیبر نوری توسعه یافته، که نشان از3/41 درصدی شبکه فیبر نوری در طول دولت نهم دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه افزایش پهنای بین المللی نیز در طول دولت نهم از سه هزارو 510 مگاوات در ثانیه به دو هزار و 734 مگاوات در ثانیه ارتقا داشته‌ایم که حکایت از رشد 262 درصدی این شاخص در طول دولت نهم دارد

کد خبر 67072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز