امشب میدان شهران میزبان بیش از ۳ هزار نفر از روزه داران و شهروندان تهرانی است که پای سفره افطار سفره‌دار مدینه می‌نشینند و به برکت نامش روزه می‌گشایند.

افطاري ساده

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی: مراسم افطار ساده«سفره سفره‌دار مدینه» «امام حسن مجتبی علیه السلام» به همت خودجوش خیران و جوانان منطقه۵ تهران،شهرداری منطقه ۵ و با مشارکت حوزه ۱۰۱ فجر و آستان قدس رضوی برپا می‌شود.

پذیرایی از ۳ هزار روزه‌دار تهرانی در شهران | دعوتید به مهمانی سفره‌دار مدینه

«علیرضا حاج‌حسینی» دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۵ درباره این مراسم می‌گوید: «گستردن سفره‌های ساده افطاری در ایام ماه مبارک رمضان به دور از هرگونه تجملات، بهترین نمونه برای ترویج فرهنگ افطاری ساده است. اکنون سومین سالی است که به صورت خودجوش و با همکاری و تلاش بچه‌های مسجد و با مشارکت خیران، با برپایی سفره ساده کریمانه افطار، در ماه رحمت خداوند، میزبان روزه داران هستیم.»

او اجرای طرح تلاوت نور، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و مداحی را از دیگر برنامه‌های این مراسم عنوان می‌کند و می‌گوید: «داوطلبان برای کمک به گسترده کردن این سفره می‌توانند از ساعت ۱۶ در محل حوزه حضور به هم رسانند و روزه داران نیز میهمان سفره‌دار مدینه باشند. برهمین اساس بیش از ۳هزار روزه‌دار امشب افطار در ضلع غربی فلکه اول شهران میهمان سفره کریم اهل بیت امام‌حسن مجتبی(ع) هستند. از شهروندان تقاضا داریم برای حضور در این برنامه معنوی و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا پروتکل بهداشتی را رعایت کنند.»

کد خبر 670630

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha