رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: پرداخت افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش این نهاد به اردیبهشت موکول شد.

کمیته امداد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در اواخر سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش مستمری مددجویان را برای سال ۱۴۰۱ به تصویب رساندند و بر این اساس مستمری مددجویان کمیته امداد و مددجویان بهزیستی امسال افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به زمان پرداخت مستمری مددجویان بر مبنای افزایش ۲۰ درصدی مستمری در سال ۱۴۰۱ گفت: مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده تا مستمری مددجویان در فروردین ماه افزایش یابد اما با توجه به زمان اندک باقی‌مانده تا پایان فروردین پیش‌بینی می‌شود این افزایش از ماه بعد عملیاتی شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: بر همین اساس مستمری فروردین مددجویان مانند مستمری اسفند سال گذشته پرداخت خواهد شد و در ادامه از اردیبهشت، افزایش مستمری‌ها طبق مصوبه مجلس اعمال می‌شود.

بختیاری ادامه داد: مابه‌التفاوت افزایش مستمری مددجویان مربوط به فروردین با مستمری اردیبهشت پرداخت خواهد شد و مددجویان از این بابت نگران نباشند.

وی همچنین به پرداخت کمک معیشت ماه مبارک رمضان از سوی دولت به مددجویان اشاره کرد و گفت: بر اساس لیستی که کمیته امداد در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار داده بود، شب گذشته به ازای هر نفر مبلغ ۱۵۰ هزار تومان تحت عنوان کمک معیشت ماه مبارک رمضان پرداخت شد.

به گزارش همشهری آنلاین، کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال ۱۴۰۰ به ازای هر یک نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش ماهانه ۳۵۰ هزار تومان و به خانوارهای پنج‌نفره به بالا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کرد. این مبلغ با توجه به افزایش ۲۰ درصدی آن، قرار است امسال به ازای هر یک نفر به ۴۲۰ هزار تومان و به ازای هر خانوار پنج‌نفره به بالا به یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان افزایش یابد و پرداخت شود.

در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار در قالب ۵ میلیون نفر تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را زنان سرپرست خانوار، یک میلیون سالمند، ۸۰ هزار بیمار صعب‌العلاج، ۷۰۰ هزار دانش آموز، ۵۰ هزار دانشجو، حدود ۱۵۰ هزار کودک یتیم و دیگر موارد خاص تشکیل می‌دهند.

کد خبر 670413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha