پس از انتشار فیلمی از ضرب و شتم یک خانم و کشیدن روسری از سر وی در یک درمانگاه در بهبهان به بررسی فقهی این کار پرداختیم.

هتک حرمت خانم منشی یک درمانگاه در بهبهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، طی روزهای اخیر فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن مردی که گفته می‌شود از کارکنان حراست پالایشگاه بیدبلند است در یک درمانگاه با حمله به یک خانم ابتدا حجاب از سرش بر می‌دارد و سپس با مشت به صورت او می‌کوبد.

انتشار این فیلم باعث واکنش مسئولان و چهره‌های مختلف شده و همه خواستار برخورد با فرد هتاک هستند.

برای بررسی جوانب این حادثه دقایقی با حجت‌الاسلام هادی عجمی کارشناس فقه فرهنگی و عضو گروه فقه تربیتی مؤسسه اشراق و عرفان به گفت‌وگو نشستیم تا این ماجرا را از نظر فقهی بررسی کنیم.

کشیدن روسری از سر زن مسلمان در ملاء عام، از چند جهت، حرمت مضاعف دارد

عجمی درباره این اتفاق و انتشار فیلم آن گفت: این مسئله از چند جهت به بررسی نیاز دارد. جهت نخست ابعاد حقوقی آن است که درباره آن قاضی و دادستانی حق اظهار نظر دارند، اما آنچه باید به آن توجه لازم داشت، بعد فقهی آن است. به ویژه در فقه تربیتی و فرهنگی زیرا کشیدن روسری از سر زن مسلمان در ملاء عام، از چند جهت، حرمت مضاعف دارد.

بابت ضرب و جرح بر اساس میزان آسیب باید دیه پرداخت شود

وی ادامه داد: یک بعد فقهی این اتفاق، ضرب و جرحی است که صورت گرفته است و شرع بر اساس دیه مشخص شده، تکلیف این مسئله را روشن کرده است یعنی بر اساس سیاه و کبود شدن بدن یا وارد آمدن مشکلی دیگر برای آن خانم، حکم و مبلغی متفاوت پیدا می‌کند. اما این کم اهمیت‌ترین بخش مسئله است.

هتک حرمت به مسلمان از منظر اهل بیت (ع)

این کارشناس فقه تربیتی با بیان اینکه مسئله مهم‌تر، توهین و هتک حرمت به آن خانم است، گفت: این مسئله دو جهت دارد. خود توهین که فعلی حرام در روابط میان فردی است و در این اتفاق نوعی توهین و تحقیر آن خانم انجام گرفته است و دسته وسیعی از احادیث درباره جایگاه مؤمن و از طرفی حرمت توهین و تحقیر او وارد است. مانند اینکه از حضرت پیغمبر (ص) روایت است که: «خدای تعالی فرمود: هر که اهانت برساند به یکی از دوستان من، پس کمر به مبارزه‌ با من بسته است». (بحارالانوار، ج۷۵، ص۱۵۵، ح۲۵، کافی،‌ ج۲، ص۳۵۲، ح۷.)

وی ادامه داد: در حدیث دیگر از آن سرور منقول است که: «پروردگار عالم فرمود: به تحقیق که با من جنگ کرده است هر که ذلیل کند یکی از بندگان مؤمن مرا». (بحارالانوار، ج۷۵، ص۱۵۸، ح۲۸، کافی،‌ ج۲، ص۳۵۲، ح۶) همچنین از حضرت امام جعفر صادق (ع) روایت است که «هر که پست و حقیر کند مؤمنی را خواه مسکین باشد و خواه غیر مسکین خدای تعالی باز نمی‌ایستد از پست کردن و دشمنی او، تا رجوع کند از آنچه به آن مؤمن کرده است.» (کافی، ج۲، ص۳۵۱، ح۴)

برداشتن حجاب از سر زن مسلمان تحقیر فرد و تحقیر اصل حجاب است

حجت‌الاسلام عجمی با اشاره به اینکه در مباحث حقوقی نیز برای هتک حرمت افراد، مجازات‌هایی در نظر گرفته‌اند، گفت: در این مورد یعنی برداشتن روسری از سر زنی مسلمان و حمله ور شدن به حجاب یک زن، بار حکمی افزونی پیدا می‌کند. زیرا این عمل نوعی تحقیر حجاب فرد است. برداشتن حجاب یک زن مسلمان، علاوه بر هتک حرمت او، هتک حرمت حجاب و پوشش اسلامی است. مسئله‌ای که حساسیت‌ها و مجازات‌های دیگری را بر این عمل بار می‌کند.

عضو گروه فقه تربیتی مؤسسه اشراق و عرفان با اشاره به ضرورت حمایت از زن مسلمان گفت: از حمایت‌هایی که هر زن مسلمان به آن نیاز دارد، حمایت دولت اسلامی، جامعه و عموم مردم مسلمان از پوشش زن مسلمان است. زن مسلمان باید نسبت به حفظ حجاب و حیای خود، در جامعه احساس امنیت کند. به ویژه اینکه فلسفه تربیتی و انسانی حجاب، ایجاد حریم امنیتی برای زن است. زن مسلمان علاوه بر انجام فرمان الهی، به این دلیل حجاب بر سر می‌کند که حریمی امینتی برای هجوم‌های جنسیتی برای خود درست کند و در واقع نوعی امنیت برای خود ایجاد کند و توجه کمتری به سوی خود جذب کند.

لزوم تقویت احساس امنیت برای بانوان با برخورد با چنین افرادی

وی ادامه داد: حال لازم است این احساس در جامعه تقویت شود، نه اینکه لطمه بخورد و بخواهد برای او، ایجاد ناامنی کند. درنتیجه حکم حمله ور شدن به زن مسلمان و برداشتن حجاب از سر او به عنوان حمله به نقطه ضعف او حرمتی آکد و مؤکد دارد. این عمل علاوه بر اینکه هتک حرمت شخصی آن خانم است هتک حرمت حجاب و حیای اوست. همچنین، هتک حرمت حجاب و امنیت در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام عجمی در پایان گفت: برخورد قاطع با این‌گونه اعمال می‌تواند از وقوع حرکاتی شبیه به این مسئله جلوگیری کند. زیرا درگیری در جامعه امری اجتناب ناپذیر است، اما باید مراقب بودکه حجاب زنان نقطه ضعف آنها در این اتفاق‌ها نشود. بنابراین، کشیدن روسری از سر خانم  مسلمان در ملاء عام، از چند جهت، حرمت مضاعف دارد و علاوه بر فعل حرام شخصی، از جهتی حرامی است اجتماعی و انتظار می‌رود قاضی باید با بررسی جوانب مختلف مجازات در خوری را برای فرد خاطی تعیین کند.

کد خبر 670308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 159
  • نظرات در صف انتشار: 697
  • نظرات غیرقابل انتشار: 66
  • رضایی IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    اگر چنین اتفاقی در ایران اسلامی رخ دهد ،دیگر چه انتظاری از داعشیان وجسارت وهتک حرمت امثال ایشان که توسط شهر وندان خبیث کشور های اروپایی نسبت به زنان محجبه ومسلمان صورت میگیرد میتوان داشت ،این اقا از هر پست ومقام ومسولیتی که دارد بایستی خلع ید گردد.
    • حمیدرضا IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      وحشی چقدر محکم زد. من میگم همون دستشو باید بگن مشت کنه و همونطور که درحالت مشت هس از مچ قطع کنن که دفه بعد جوگیر شد دست زدن نداشته باشه. وحشیگری و عقده گری تو خون این ادمِ و مطمعن باشید بازم تکرار میکنه چه رو خونواده چه بیرون روی نامحرم
    • امیر IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      چه ربطی به کشورای اروپایی داره آخه
  • لیلا CH ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    بعضی از این پشت میز نشینا انقد عوضین که توهین میکنن به آدم که آدم کنترلشو از دس میده طرف الکی نمیره حمله کنه که ببین اون چه بلایی سر اون بدبخت آورده که کفریش کرده
    • معصومه IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      اون مرد پست روانی حق نداره در هیچ موردی به زن نامحرم دست بزنه تا چه برسه روسری ایشان را از سرش در بیاورد ،اونم در جامعه اسلامی،
    • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      هر چه هم اون خانم بد دهن بوده و حرف ناجور گفته باشه در این مواقع هست که مرد و نامرد مشخص میشه این آقا از حراست پالایشگاه بوده کسی که اینجور پستی را اشغال می‌کنه باید روابط عمومی و منطق بالایی داشته باشه در واقع باید الگو باشه .
    • کارمند IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      حرف شما سفسطه است چون عکس العمل باید متناسب با عمل باشد . در حالیکه عکس العمل آن مردک بسیار وحشیانه بود که از یک انسان سر نمی زند
    • هاشم US ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      از کجا معلوم اول اون نامرد خانم عصبی نکرده باشه،از مشتی که زد معلومه که نمیتونه خودشو کنترل کنه،جای این جور آدما دیوونه خونه ست
    • ناشناس IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      توهیچی نگو چون آنجانبودی ویک طرفه قضاوت نکن الان آن مرد مقصراست
    • سعید IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      معلومه خیلی از شوهرت کتک میخوری و از ترس طلاق دهان باز نمیکنی که در مورد همنوع و همجنس خودت این حرف رو میزنی.
    • فدا FR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      ببینم همین چند سال پیش ک پلیس ریخت تو پارک چند تا دختر نوجون رو ب جرم جیغ زدن و آب بازی گرفت و روسریشم افتاد شماها کجا بودید . هفته پیش ک پلیس اسپری فلفل زده تو چشم زنا ب جرم اینکه خاستن فوتبال ببینن شماها کجا بودید .
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    حداقل یکی از استخوان های دست اون نامرد بی شرف باید توسط قانون یا قطعا توسط خانواده زن خرد یا قلم شود.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      اگر هم بد حرف زده باشه باید طرف مقابل هم توهین کنه و روسری از سرش بکشه و با مشت بکوبد بر سرش؟؟؟ منطق شما اینه؟؟؟ جایی که شما زندگی می کنید رو نمی دونم ولی اینحا جنگل نیست
    • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      این دلیل میشه به ناموس مردم تعرض کنه؟ واقعا که
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      دقیقا درست گفتین.مراجعه کننده رو عصبی میکنن.
    • حمید IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      شاید20دفعه مراجعه کرده پیشش برای کاری وهی دورسرچرخونده بندی خدارو. بعدهم ازکجامعلوم شایدطرف مریض عصبی بوده یه حرفی زده نتونسته خودشوکنترل کنه. فوری قاضی میشن که دستش قطع کنن.
    • علی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      حتما اون خانوم بهش یه چیزی گفته
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      بله همینطور هست طرف پشت میز نشسته حتی نگاهت هم نمیکنه؟ چه برسه جوابت هم بده طرف ساعت ۹پشت میز کارش داره صبحانه میخوره اینم شد کارمند
  • FR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    بافرد خاطی برخورد شود واقعا خانم مظلومانه مورد هجوم قرارگرفت
    • قلام IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      خوب زده
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      48 14
      تو این مملکت همیشه جای طلب کار و بدهکار رو با الفاظی مثل «بعضی ها » عوض میکنند.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    ابن مرد بی شعور باید شدیدا تنبیه بشه هیچ توجیهی پذیرفته نیست طبق قانون مجازات اسلامی در این رابطه با شخص خاطی برخورد گردد
  • M IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    سلام کار ان مرد خیلی بد بود امانگزریم اززبان تند وتیز خانمها...
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    درهیچ‌شرایطی مرد حق ندارد به یه خانم حمله کند چونکه زن‌ها جایگاه خاص دارند واز لحاظ جسمی وروحی حساس وضعیف‌هستند.از قاضی انتظار داریم برای این آقا که نباید اسم مرد بر او گذاشت اگر مرد بود اینجوری به یه خانم در ملا عام حمله وبرخورد ناشایست نمیکرد .باید اشد مجازات شود.
  • محمدرضا IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    واقعاً دیگه آنقدر هار شدن به حجاب زنها دست درازی می‌کنند چون اولین بار این کارو نکرده خداوند خودش به این ظلم پاسخ دهد انشاالله
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      افرین ب غیرتت
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    من بودم یه سیلی به صورت مرد میزدم تا درس عبرتی بشه تو عموم
    • Ho3in64 IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      61 41
      حالا ک نیستی
  • GB ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    باید فرهنگ سازی بشه باید کلاس های تربیتی برای سازمان ها ترتیب داده بشه مهارت های کنترل خشم، خوشرویی و خوش اخلاقی تمرین بشه تند خویی نتیجه بی فکری هاست، فشارها و استرس هاست به آقایان باید گفت به خانم ها حرف رکیک و شنیع نزنند تا خانم ها متقابلا زبان تیزی نکنند باید شعور اجتماعی رشد داده بشه و هر کسی از خودش ابتدا شروع کند کم کم اعصاب جامعه استحکام خودش رو پیدا میکنه و این اپیدمی خشم و استرس انشاالله از بین بره!
    • ناشناس IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      88 31
      تا وضعیت اقتصادی مردم درست نشه،این اپیدمی اعصاب درست نمیشه این هزار بار.
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      ۴۰ سال از روحانیون بپرسید مشغول به چه کاری هستن جواب میشنوید کار فرهنگی الحمدالله بودجه دولتی ام که دارن ولی متاسفانه روز به روز بیشتر سقوط میکنیم
  • GB ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    ماها اون جا نبودیم ببینیم دقیقا چی شده ولی وقتی یک آقایی حرف نادرستی میزنه، رفتار زشتی نشون میده به حریم بانوان تجاوز میکنه حقوق خانم ها رو محترم نمیدونه و اونا رو تحقیر میکنه و سلب آرامش روانی میکنه نتیجه اون میشه که اون خانم هم آرامش خود رو از دست میده دچار حمله وحشت میشه روانی میشه رفتارش خشن و تهاجمی میشه و مرد که به غرورش برخورده دست بزن پیدا میکنه این یعنی در جامعه ما زن و مرد درک درستی از هم ندارند و بر سر هر موضوعی دچار تناقض و درگیری میشن!
    • بینام IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      22 54
      فلسفه نبافی نکن😏
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    دوره زمونه جوری شده که همه رد دادن
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      من ساکن بهبهان هستم و از خانواده‌های قدیمی و بازاری اون منطقه ،فرد ضارب با دفترچه شخصی خودشون میخواست که برای شخص دیگری استفاده کنه که حسابداری اونجا متوجه میشه وقبول نمی‌کنه ،این خانم هم همین داشت به ضارب می‌گفت که نمیشه ، که منجر به حادثه شد ،
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    عوضی بیخود کرده به چه حقی آخه خدا لعنتشون کنه هرکی میخای باش بیشعور اگه برخورد نشه واسه همون متأسفیم
    • حمید IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      57 4
      خب این دیگه معنی نداره عصبانیت، این خانم تشخیص دادن که امکانش نیست که با دفترچه دیگران نوبت گرفت.من خودم خواستم نوبت بگیرم جز دفترچه ازم کارت ملی خواستن که مطمئن بشم که خودم هستم منم کارت ملیم رو دادم و دیگه هیچ مشکلی پیش نیومد. بحثم اینه که باید حق داد به این خانم ، به هر حال ایشون هم شغلشونه و اجازه همچین کاری رو ندارن ، مخصوصا زمانی که طرف بخواد با زور کارش رو انجام بده که مسلما در این صورت این خانم به هیچ وجه اجازه نمیده.
  • محمد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    57 53
    کار بسیار زشت بوده واصلا جای توجیه نداره ولی بعضی از این منشی خانوم انگار ازدماغ فیل افتادن ببین این بنده خدا رو هم چی بهش گفته که اینجوری عصبانی شده
  • ایرانی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    82 37
    هر وقت اون مأموری که با قنداق تفنگ به بازوی زن افتاده رو زمین میزد محاکمه شد این شخص هم محاکمه میشه
    • رهام IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      46 15
      مگه شما اونجا بودی ببینی خانم چی گفته هرچی هم گفته باشه هیچ احدی حق تعرض به یک خانم رو نداره
  • ص IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    50 94
    ببین چی گفته که این طوری عصبیش کرده
    • حرف حق IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      10 7
      عجب اون شخص توی دزفول لباس کدوم ارگان رو داشت که شما میگی مامور بوده ؟ بعد فضای مجازی رو دنبال کنید که متوجه بشید شخص مسلح دستگیر و وعمل ضرب و شتم که قطعا بسیار شنیع بود اثر مشکل خانوادگی بوده دوست عزیز
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    73 47
    درمورد اینکه کار این اقا اشتباه بوده قطعا جای حرفی نیست ولی چند بار پشت این باجه ها مریض بد حال داشتین و خانم یا اقا از پشت باجه محل سگ به حال بد بیمارتو روح دردمند خودتون ندادن وشما از ته دل دلت خواسته همین کار این اقا روبکنی یک طرفه به قاضی نریم حق کمتر ضایع میشه تو بیمارستانا ودرمانگاها با بیمار مثل گوسفند دم کشتارگاه رفتار میشه
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    80 30
    اره باید دست این جور مردارو قطع کرد.هرچقدرم زن بد باشه نباید این جوری باهاش رفتار بشه.من اگ جای زنه می بودم خفشمی کردم
  • شهناز IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    70 10
    سلام واقعا حیف اسم مرد ک روی همچین افرادی گذاشته شود دستش بشکنه جلوی عام اون ب ی خانم حمله ور شده این مردک تو خونه خودشم حتما همین گونس قانون باید باهاش برخورد کند درس ع
  • بهاره IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    56 38
    فقط شلاق در ملاعام و بعد هم اعدام جلوی درب همون درمانگاه. تا درس عبرتی برای سایر قلدرها بشه. این قلدرهارو زودتر شناسایی کنین و بفرستین برای جنگ با داعش
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    64 53
    بخاطربرداشتن حجاب ناموسمان فقط تیرباران واقعاجنایت کرده دستش راقطع کنید جانوروحشی درنده
    • سرباز وطن برای همیشه IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      76 33
      عزیزمن تو خودت روانی هستی باید اول رو تو کار کرد اگه حکمیت رو به تو بدن که همه رو میکشی
    • میلانی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      43 14
      دوست عزیز من خودم بسیارناراحتم ازکاراون فرد ولی بخاطریک مشت نمیشه که کسیو اعدام کرد خوب شد شماقاضی نیستی
  • اذهان عمومی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    73 10
    این آقا فکر کرده چون کارمند حراسته هر غلطی میتونه بکنه
  • امین IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    90 32
    بعضی از این خانمهای کارمند و پشت میز نشین هم واقعا صندلی محل کارشان را با تخت سلطنت اشتباه میگیرند و به گونه ای تحقیر آمیز با کسی که عزیزش در بیمارستان و درمانگاه بلاتکلیف مانده برخورد میکنند،،، فقط به تصویر نمیشخ قضاوت کرد باید ببینند چه حرفهایی رد و بدل شده بین این آقا و این کارمند یا منشی درمانگاه تا خدایی نکرده حقی از کسی ضایع نشه
  • گیسو IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    78 15
    کثافتتت زورش به زن رسیده
  • Ziba IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    61 18
    یعنی اینقدر بی صاحب شده ک هر عوضی بیاد دست بلند کنه روی زن؟ نباید گذشت از این جور افراد ک با یک خانم اینگونه رفتار میشه ک تو ای مرد نادان خودت از دامن یک زن متولد شدی. باید یک چنین مشتی تو صورتش بخوره یک مرد تو صورت این عوضی بزنه ک شدت ضربات دست مرد رو احساس کنه😡
  • M IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    55 11
    اینها اینقدر پول دارند ک خسارت و دیه بدهند تاوان خسارت حیثیت این خانم قابل جبران نیست
  • رضا. IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    57 9
    حکمش۱۰۰ضربه حد است.وپرداخت دیه وزندان.واخراج ازمقامش وکسی که پشتش هست
  • محسن IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    54 12
    پشت این اقا پره چون خودش رییس حراسته
  • M IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    37 17
    اینها هرگز نمی توانند خسارت حیثیتی این کار را جبران کنند. اف بر اینها
  • سمیرا IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    65 6
    مملکت انقدر بی صاحاب شده که هرکی از جاش پا میشه به خودش اجازه میده که دست رو زن و بچه ی مردم بلند کنه هرجقدرم اون زن مقصر باشه یه مرد حق نداره اونجوری بزنتش وحشی
    • آرمین IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      21 5
      کاش تو شهر ما بود....بعد به دوستان عزیز میگفتیم که باید چیکار کرد اینایی که شما میگین هیچکدوم به درد ای بنده خدا نمیخوره.،،،
  • ممد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    52 10
    اگه یه بار تو عموم دست امثال اینارو شکست هیشکی جرعت نمیکنه از این رفتارا کنه . قوانین سبکه و سنگین نیست
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      21 6
      از بس قضات ما با این مسئله ها بی تفاوت رد میشن که چنین افرادی به خودشون جرات میدن که به ناموس مردم در ملاعام دست درازی کرده و روسری از سر زنان برداشته و کتک بزنن ای کاش یک قاضی با جرات پیدا بشه که با این آقا که حراست یک اداره هست برخورد قاطع کنه که درس عبرتی بشه برای دیگران . ما که درخواست اشد مجازات را برای ایشان داریم . از کار اخراج بشه زندان بره و در ملا عام و جلوی درمانگاه شلاق بخوره
  • فاطمه زیبا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    20 37
    اگه من می بودم ۱۰ تاسیلی می زدم به زن
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    34 18
    کارش واقعا بد بود ولی بعضی خانوما ها خیلی بد صحبت می کنند و بی حرمتی می کنند از این زاویه هم باید بررسی بشه
  • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    23 21
    ملت اعصاب ندارن دیگه ... رییسی متشکریم !
  • سروش IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    28 7
    امیدوارم آخرش این زن بدبخت محکوم نشه تازه باید بره از آقا رضایتم بگیره
  • US ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    45 7
    اگر نماینده مجلسی که سیلی زد تو صورت یک سرباز در اونجا مسئولین به شدت برخورد می کردند و این نماینده رو از مجلس برای همیشه اخراج می کردند و هیچ حق وحقوقی برای نماینده قائل نمی شدند امروز شاهد سیلی زدن و روسری کشیدن از سر یک خانم نمی شدیم اگر امروز هم سکوت کنید وبه این فرد چیزی نگویید ولا بپوشانی کنید فردا شخص دیگری بدتر از این خواهد کرد یکبار برای همیشه مسئولین با این افراد به شدت و قاطع وبی رحمانه برخورد کنند تا دیگر شاهد چنین داستانهایی نباشیم
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    26 6
    اگر من یه کاره مملکت بودم از همون دستش آویزونش میکردم تا دیگه از این گ.. نکنه
  • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    26 6
    چون کارمند حراست هست هر کاری میکنه
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    26 4
    وقتی پولهای مفت در شکم بعضی افراد نوکیسه عصر اختلاس واحتکار ورانت وگرانفروشی تا زمین وکوه وآب ودریا ونفت وگاذ وبرق وخودرو خوران ریخته میشود درنتیجه شاخ وشانه کشیدن وکتک زدن آسان میشود وای بحال ما مردم وکشور واسلام وانقلاب. نکند دوران شعبان جعفری دوباره احیا گردیده
  • احمد IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    24 16
    این مردهایی که اونجا بودن، باید دستهاش رو ببستن آنقدر بزدنش که از هوش برفت، شانس ما یکی از این آدمها به تورمون نمیخوره، کاش اونجا بودم معنی زور و دست درازی رو یادش بدادم. چندوقتی دعوا نکردم حالم گرفته
  • مبینا IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    27 2
    ااز نظر روحی روانی ایرادی نداره که چه برسر آن زن جوان میاد هیهات از اینهمه ذلت
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    25 5
    وحشی! برای یک خانم زرنگی؟ اگر قانون باهاش برخوردنکنه باعث قتل میشه تومملکت. ایکاش یک مرداونجاباهاش برخوردمیکرد
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    21 4
    چنین آدمی رابایدبه شدت تنبیه کنندکه جرات پیدانکنه زن مردم رابزنه
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    17 11
    یکی از همین ها را اعدام کنید تا کسی دیگر حق زدن کسی را نداشته باشد
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    26 2
    نمیخاد همه چیزو از لحاظ فقهی وقانونی بررسی کنید. از نظر اخلاقی و انسانی حکم بدهید.
  • محمد IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    16 5
    علاوه بر اینکه این آقا باید به اشد مجازات قانونی و حقوقی برسد باید از شغلهای دولتی محروم و از حراست اخراج شود وای بر افرادی که با این آقا همکار هستند
  • احمد IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    17 3
    چقدر حقیری که دست روی زن بلند می‌کنی
  • کارمند IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    14 3
    باید این روانی طوری مجازات شود که درس عبرتی برای سایرین شود_مطمئن باشید دفعه اولش نبوده است
  • ثنا IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    15 3
    بدترین حرف هم که خانم به این اقای زده باشه قانون هست قانون رو برای چی گذاشتند مگرجنگله هرکسی باهرکی هررفتارزشت و ناپسندی داشته باشه اون هم طرفش یک خانم باشه بدبخت نمیدونه که وجود خودش از درون یک زن امده واقعا باید به سخترین مجازات بشه اولا درپست خودش این عمل و انجام داده دوم اینکه دست روی خانم بلند کرده
  • مجید IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    21 2
    از مسئولین میخاهم تا حصول نتیجه پیگیر باشین تا بدون کوچکترین ترحمی،فرد حمله کننده را مجازات کنند. دختران ما باید امنیت داشته باشند
  • محمد IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    13 4
    این حادثه هم مثل نماینده مجلس با مامور راهنمائی بدست فراموشی سپارده خواهد شد والا اکر قوه قضائیه قدرت داشته باشد مامور حراست باید به محاکمه واز گار بر کنار شود
  • الناز IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    12 11
    حتما اون خانوم بی احترامی کرده..البته کار اون آقا هم کاملا اشتباه و غیر قابل بخششش هست
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    10 5
    اگه اونجا بودم نشونش میدم دست رو از خودش ضعیف تر بلند کنه نتيجه اش چه میشه.
  • ناشناس IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    4 12
    زنه هم هویچ بوده بایداونم خوب بلندمیزدش
  • ناشناس IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    14 3
    زن و بچه خودش هم بود این کار رو میکرد این خانوم میتونه ب خاک سیاه بنشونت
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    9 3
    چرا مردم اینقدر خشن شدن باید ب شدت با اینا برخورد شه
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    11 2
    مدعی العموم کجاست
  • کوچ IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    15 11
    یک تنه لطفاً به قاضی نروید باید دید اون خانم محترم چه رفتاری با اون بنده خدا داشته که طرف کنترلش رو از دست داده و همچین کاری رو کرده بنده هم توی همچین موقعیتی قرار گرفتم مادرم سکته کرده بود بردم بیمارستان ... اهواز یکی از خانم ها رزیدنت با بی ادبی کامل گفت مادرت که نمرده هنوز چرا عجله می‌کنی برای همین میگم که یه تنه به قاضی نروید
  • عصی IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    15 12
    سلام بعضی وقتا وقتی بجا میری کارمندان خیلی بد حرف میزنم شاید چیزی گفته ک آقا عصبانی شدن .ولی کار مرده خیلی بی شرمانه بود
  • اسلام IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    8 3
    سوال این است گزینش این آقای حراستی چگونه صورت گرفته؟ البته اگر بعد از مدتی ختم به خیر نشود مثلا جای شاکی با متهم عوض نشود چون متهم حراستی است اگر این گونه مسائل به درستی پیگیری نشود و حتی اگر شاکی رضایت داد بدلیل بعد عمومی و اخلاقی آن، متهم مورد عقوبت طبق ضوابط قرار نگیرد باقی مانده اعتماد مردم قطعا سلب خواهد شد این گونه افراد حتی اگر بشدت پشت سر نظام هم باشند باید عقوبت شوند چرا که پشت نظام بودنشان هم برای امیال شخصی خودشان است و از این افرد جز ضرر و لطمه به نظام مقدس اسلامیمان چیز دیگری عاید نخواهد شد
  • جلال IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    18 2
    چرا متوجه نمی شوید حراستیه ی بیدبلنی، می خواسته با دفترچه ی خودش یا خانمش یک نفر دیگر را ویزیت بکنند ، یا نوبت بدهند برایش،هم قانون را به او گفته ،خلاف است ! پذیرش
  • محمد IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    21 5
    وقتی یک نماینده ی تو گوش سرباز خدمتگزار میزنه و قانون هیچ کاری نمیکنه بایدم آقایی که خودش حراست چنین رفتاری بکنه از قدیم گفتن بزرگت را بیاموز کوچک خودش آموخته میشود
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    18 30
    از موقعی که زنان پشت میز ها نشستند وضعیت پاسخگویی در مملکت افتضاح شده نه میشه چیزی گفت نه حرفی زد نه میشه دست زد شدن مثل استخوان در گلو باز مردان بودند خیلی بهتر بود راحت میشه حرف زد راحت میشه سوال کرد بعضی خانومها انقدر تو مخی هستند ادم میخواد دو کلمه صحبت کنه ادم میخواد سکته کنه
  • محمد IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    23 7
    روزی که نماینده مجلس به صورت سربازسیلی زدوهیچ برخوردی باهاش نشدبایداین ها روهم دید
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    11 21
    من با اینجور زنان زیاد برخورد داشتم مشکل روحی وروانی دارند واکثر تقصیرات هم به عهده انان است وانقدر ان ها راکفری میکنند ادم از تو گوشاش دود وبخار میزنه بیرون نگاه کردن به فیلمی که یه تقا یه خانوم رو میزنه وتقطیع فیلم ان هم بدون صدا شگرد رسانه ای وحراستی هست ولی تا انجایی که برداشت میشود هردو انها مقصر هستند
  • DE ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    15 6
    متاسفانه تاکنون ثابت شده که پست بالاتری به وی خواهند داد
  • علی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    10 2
    دلیلش این هست ک قانون برابری نیست اگه قانون برای همه مسل هم اجرائ می شد این اتفاقات نمافتاد
  • مریم IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    17 3
    من با کار صددرصد اشتباه و توجیه ناپدیر و زشت این آقا کار ندارم.اما یسری ازین منشیا و کارمندا انقد ادعای ریاست دارن و انقدر بی ادبانه با ارباب رجوع حرف میزنن که آدم دلش میخواد گردن طرفو بگیره و خفه ش کنه.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    21 2
    این بشر بااین خانم نامحرم رفتار کرد با زن دختر خودش چگونه برخورد میکنه چقدر خشن بود
  • ناشناس IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    14 2
    این مرد چه قدر بی انسانیت بجا آورد
  • FR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    13 3
    ما در کشوری زندگی میکنیم که اجازه میدن به راحتی هتک حرمت کنن. قدرت بعضی افراد به حدی رسیده که با کمال پررویی این حرکات رو انجام میدن.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    18 4
    سلام، لطفا در هر شرایطی که هستیم بپذیریم که دختر و بعد زن یک روز می‌شود مادر مفهوم مادر را اگر بدانیم به هیچ جنس مونثی حتی توهین هم نمی‌کنیم آینده هر جامعه به زنان آن جامعه مربوط میشه این یک واقعیت انکار ناپذیر هست با آینده خود و فرزندانمان درست رفتار کنیم
  • یه ایرانی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 4
    کس که نمیداند مشکل از کجاست نه دراین مورد همه مردم زیر بار فشار اقتصادی هستن مشالا کشور ما عالی عالی
  • Sam IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    18 4
    یعنی یه مرد پیدا نمیشد دماغ این بی ناموس رو خرد کنه، مرد بودی رو زن دست بلند نمیکردی
  • بی نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    21 4
    این آقا پشتش خیلی گرم بوده به خودش اجازه این‌کارو داده اگه دوربینی نبود ودر عین ارتکاب این خشونت فیلم‌ نگرفته بود زیرش میزد من به شخصه هیچ امیدی ندارم به مجازات ومحاکمه او. مثل نماینده مجلس که‌به سرباز سیلی زد تازه نماینده ها طرف همکارشون رو گرفتن
  • Eisa US ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    9 3
    ولاه من که آخرش نفهمیدم حکم ضارب بر اساس گفته این فقیه چیست
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    11 7
    مشکل ما ملت چیز دیگه ای هست همین آقایی که الان در بالای صفحه نظرشون رو خوندیم هیچ اشاره ای به بعد فقر و اعصاب خوردی ملت نکرد... در صحنه نبودیم ببینم چرا مشت زد ولی اون زن هم بی تقصیر نیست اگه توجه کرده باشید در و دیوار بیمارستان هارو از بروشورهایی پر کردند که مبادا به کادر درمان بی احترامی شود ولی یکجا اعلام نکردند اگر مریضی اومد باهاش مدارا کنید و جواب سربالا ندید.....
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    10 4
    لعنت خدا بر این مرد
  • ج IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    11 16
    باید اون خانوم بابت حرفایی که زده هم مورد نظر قاضی قرار بگیره
  • رضا IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    11 9
    ب والله باید دستش قطع بشه هر کس با هر پست و مقامی که هست حالا ببینیم چی میشه و چقد راحت به فراموشی سپرده میشه !
  • رضازنگنه IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    13 15
    واقعا کارمرد خیلی زشت بود ولی امان از دست خانوم ها که بازبون تند بامردها رفتارمیکنند
  • ایرانی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    15 15
    پس روسری برداشتن اختیاری درصد بالایی از زنان امروزی چه ؟اون بی حرمتی به دین اسلام و مسلمانان نیست ؟اآیا آنان مجرم نیستند وحکمی ندارند؟لطفا مسئولین و مردم در همه مسائل قاطع عمل کنند مخصوصا مسئله حجاب
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    10 1
    واقعا متاسفم... مجازاتی براش در نظر بگیرن از کار اخراج شه
  • حسام IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    12 1
    مرد روانی
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    12 1
    منتظر حفظ کرامت انسانی این خانم مظلوم هستیم که هم روسری از سرش کشیده شد و هم کتک خورد جناب نوری
  • فرهاد IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    12 1
    این آقا رئیس حراسته اینقدر ب به خاطر جایگاهش که مسلما به خاطر روابطی که داشته اون را به دست آورده نه به خاطر لیاقتش با کارمندا مثل برده رفتار کرده و زور گفته که عادت کرده با همه همینطور رفتار کنه . البته به خاطر همون روابطی که داره باهاش هیچ کاری نمیکنن
  • جاسمیان فر DE ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    22 3
    آقا چون حراستی و حفاظتی دولتی بوده و بادرخواستش مبنی براینکه بادفترچه درمانی شمابرای شخص دیگری نمیشه سرویس درمانی و پزشکی داد بهم ریخته و در قبال پاسخ قانونی اون خانم(چندین بار اون خانم گفت نمیشه) به سمت خانم رفت و اون حرکت و الفاظ غیر طبیعی و غیرانسانی را انجام داد. حالا هرجور هم اون خانم گفته باشه طرف باید حمله کنه بزنه روسری رو بکشه؟!؟
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    10 1
    انتظار میره پیگیری جدی بشه و در رسانه ها اعلام بشه که سزای عمل این مرد بی فرهنگ چی میشه. که درس بشه براش
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    14 2
    این مرد رو باید تبعید کنند
  • طاها IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    16 3
    زن‌ها همیشه مظلومن‌ و‌هیچ‌ حقی‌ تو‌ این‌ دنیا‌ ندارن‌ انشاالله که اون دنیا حقشون بگیرن‌ دارم‌ میبینم مردهای‌ بزدلی‌ ک‌به‌راحتی‌ خیلی‌کارها‌میکنن‌و‌ آب‌ از‌آب‌تکون‌ نمیخوره
  • یک زن IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    7 9
    هر دو نفر باید رفتارشون بررسی و به خطایشان رسیدگی شود
  • احمد IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    7 2
    بعضی ها روانی شدن به خدا ،بعدا میفهمه چیکار کرده.
  • کاظم IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    7 10
    ما که انجا نبودیم،جریان چه بوده،بعضی وقتها خانم ها زبانشان مثل نیش ماره ،ولی باید برخورد حسابی با این اقا بشه هد کی که می خواهد باشد.جنگل که نیست اینجا
  • متی کمان IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    11 3
    مردک بامشت زدعجب نامردوپستی بود
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    13 3
    حق با کی بوده رو کاری نداریم از هر چی بگذریم از قانون شل کشورمون نباید گذشت
  • یک ایرانی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    13 3
    سلام علیکم هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای بروزی که بگندد نمک... این شخص عضوحراست است اینکارراکرده وای بحال بقیه مردم اشد مجازات برایش درنظر بگیرید ... حتما پشتوانه ای هم دارد که کارخلاف قانون وعرف انجام داده
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    14 3
    هرچقدر هم که اون خانم برفرض مثال مقصرباشه اون مردوعصبانی کرده باشه ولی اون هیچ حقی نداشته که روناموس مردم دست بلند کنه وحجابشوازسرش برداره .
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    12 4
    دیگه تو مملکت گل و بلبل این چیزا عادی شده هر روز یه داستانه . .این که چیزی نیست وقتی سر آدمارو راحت میبرن .کشیدن روسری که چیزی نیست
  • علیرضا گیوی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    8 1
    مسولان محترم و مجریان قانون برای چند لحظه خانواده خودتون رو جای اون بنده خدا تصور کنید کمی تآمل
  • آرش IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    6 1
    از اول تاآخرنوشته هاتکرامی کردیدبریک جمله آخرتعین جرم چه شدبله فهمیدیم این جرم وکناه است باید این مرد بی شعور راچکارش کرد
  • علی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    12 2
    من اونجا نبودم که الان درباره موضوع نظر بدم اما در مورد اصل ماجرا نظر خودمو میگم اون آقا هرکی میخاد باشه ، باید شدیدا باهاش برخورد بشه خدا لعنتش کنه ، خیلی محکم زد بنده خدا رو
  • ghasem IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    14 3
    دیگه کم کم غیرت ومردانگی که احترام به بانوان وعارو ننگ بودن دست بلند کردن روی زن از شاخصه های اصلی آن بود درحال برچیده شدن از جامعه است که فاجعه است
  • بافرهنگ IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    7 2
    صورتم درد گرفت 😑😑😑😑
  • رضا IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    7 2
    جامعه ایرانی از قوه قضاییه انتظار دارد با فرد خاطی برخورد شدیدی اعمال تا درس عبرتی باشد برای سایر ین وجلوگیری ار تکرارچنین رفتارهای غیر انسانی واسلامی.
  • النا IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 2
    واقعا خدا خودش رحم کنه از آخرالزمان و چیزهایی که می‌بینیم
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    4 5
    فاتحه مرده خوندست
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    9 2
    اگر قرار باشه هرکسی با افراد متخلف خودش حکم بده وبرخورد کنه که دیگه هیچی قانون جنگل حکم فرما میشه اون خانم هر برخوردی هم کرده باشه هم فیلمش موجود هست وهم صداش ضبط میشه ودرضمن بیمارستان مسول داره میتونست شکایت اون خانم بکنه نه اینکه دست روش بلند کنه حتی مردی حق نداره رو همسر خودش ویا روی فرزند خودش دست بلند کنه
  • سلیمی IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    9 3
    درود بررسی فقهی نیاز نداره. مگه ما قانون نداریم دادستان اون شهر فوری باید به وظیفه قانونی خودش عمل کنه جرمش توهین هتک حرمت ایراد ضرب عمدی هست باید مجازات بشه ....
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    3 4
    در ایران وفرهنگ ایرانی هیچ موقع نباید دست رو زن بلند کرد حتی تو جنگ گاهی اوقات هم اینکار و انجام نمیدهند
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 2
    نمی‌دونم چرا اینجور شده به هر کی یه میز میدی واسه خدمت یا یه مقام فکر می‌کنه صاحب بقیس هر کاری دلش میخواد می‌کنه البته همه نها بعضیاشون واقعا فرصت طلبا
  • امیر IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    7 2
    همان مجازات که برای زن بی حجاب در نظر می گیرید شدیدتر ش را برا کسی که حجاب را از سر زن مسلمان بر داشته.باید اجرا شود
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    8 5
    حضرت علی علیه السلام در مورد هجوم سربازان معاویه به زن یهودی گفت اگر مرد مسلمان بر اثر این غصه بمیرد سزاوار است و سرزنش نمی شود
  • کوروش US ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    9 3
    از بعد انسانی نگاه کنید هیچ مردی برای زدن زن نمیتواند توجیه کند
  • حسن IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 5
    به نظر بنده حقیر ابنکه از مردم نظر خواهی میکنید کار بسیار ناپسندی هست چون مردم از رو غرض وجوگیری درباره اینطور موضوعات نظر میدهند اینجور موارد در قانون جرمش معلومه باید فقط از قانون تبعیت کرد
  • بهلول IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    10 3
    حق ندارد اینکار را با یک مرد هم بکند چه برسد به یک خانم، هر انسانی کرامت دارد و عمل ایشون توهین به شخصیت دیگران و تجاوز به حریم انسانیت هست
  • محمد IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    8 4
    این فرد هتاک را باید دندان‌هایش را خرد کرد والسلام.
    • کمال IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      10 12
      ترمز دستی تو بکش له مون نکنی .....خدا رحم کرده جای قاضی نبودی
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    13 3
    اگه در کشور امریکا یه روانی همچین کاری میکرد، حداقل یک هفته هر روز اخبار ایران در مورد حقوق بشر صحبت میکرد. واقعا به کجا داریم میریم؟ وای به حال اون مردهایی که نگاه کردند و هیچ کاری نکردن ؟ انسانیت در ایران مرده؟
  • دانشمند IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    6 3
    اولا که کار اون مرد اشتباهه محض بود باید ب شدت برخورد بشه وقتی این همه میگیم نه به خشونت باید رعایت کنیم در هر شرایطی که باشه نباید حمله کنه . بعد ما بار ها گشت ارشاد و تندرو هایی تو خیابون دیدیم. کسایی که حضرت اقا هم باهاشون مشکل داره و وجهه اسلامو خراب میکنن. بد نیست اونا ام از نظر فقهی مورد برسی قرار بدید .
  • محمدضیایی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 3
    سلام، انفصال ازخدمت و10سال زندان +دیه
  • محمد IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    52 17
    در مورد اول خانم یه چیزی میگه اون مرد عصبی میکنه کنترل خودشو از دست میده و میره با خانم دعوا میکنه اینجا اول خانم مقصر هست درمورد دوم کشیدن روسری از سرخانم و کتک زدن وآبروریزی در ملاعام باعث میشه که جرم مرد بیشتر بشه
  • حسن IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    5 12
    خواهش میکنم نظر ندین،مملکت قانون داره،شما قضاوت نکنید خیلی بهتره،.
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      5 3
      عجب دنیایی؟!!
  • هوشنگ IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    7 3
    این همه گفتین ولی آخر نگفتین مجازاتش در قانون چیه؟
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    17 6
    اونقدر همه چسبیدن به حجاب زنه که فراموش کردن زنه کتک خورده بحث محرم و نامحرم بزاریم کنار و حتا از دیدگاه اسلامم بهش نگاه نکنیم اون مرد حق نداره روی زن و هیچکس دست بلند بکنه باید ببرنش جنگل
  • فرزانه ابراهیمی GB ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    23 4
    واقعا فاتحه این مملکت خونده شده نه حرمت نه معرفت نه کوچک بزرگی نه زن بچه
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    26 5
    سلام اینها همه نشانه سوء استفاده اشخاص بی ریشه از جایگاه اجتماعی شون هست..مرد اگه مرد باشه که دست رو زن بلند نمیکنه..حالا اگه حتی ریس جمهور هم باشه...
  • حمید خان زند IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    13 9
    خدا را شکر، مملکت قاضی شرع دارد و هم پلیس کاری که به من مربوط نمی شود دخالت نمی کنم
  • AA IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    11 9
    باید قضاوت طوری باشد که جنبه بازدارندگی و نتیجه آن به جامعه منعکس شود امنیت وحرمت هر فرد واجب، لازم وضروری است و این نتیجه در عمل پاسخ منطقی به شبکه های معاند داده شود