ویدئوهایی از کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه در تعطیلات نوروز، منتشر شده است که آنها از زیاد بودن تعداد مهاجران افغان در مراکز تفریحی و گردشگری ایران گلایه می‌کنند و البته به این نکته نیز می‌پردازند که شهروندان خود ایران با مشکلات بسیاری به ویژه تورم و گرانی و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

مهاجران افغانستان در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، مدتی است ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که مدعی است مهاجران افغانستانی در ایران مورد آزار قرار می‌گیرند و همین ویدئوها نیز باعث حمله مردم این کشور به سفارت ایران در کابل شد. 

همچنین، ویدئوهایی از کاربران ایرانی در شبکه‌های مذکور، به‌ویژه در تعطیلات نوروز، هست که آنها از زیاد بودن تعداد مهاجران افغان در مراکز تفریحی و گردشگری ایران گلایه می‌کنند و البته به این نکته نیز می‌پردازند که شهروندان خود ایران با مشکلات بسیاری به‌خصوص تورم و گرانی و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند. 

در این میان، این سوال مطرح می‌شود که واقعا چه تعداد از اتباع افغانستان در ایران زندگی می‌کنند که چنین باعث نگرانی شهروندان ایرانی شده است. 

ایسنا نوشت: بر اساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۷۳۶ هزار و ۸۰۰ نفر در افغانستان بی‌جا و مکان شده‌اند که ۶۰ درصدشان کودک و ۲۰ درصدشان زنان هستند. 

مطابق با این گزارش در سال ۲۰۲۱ ایران شاهد ورود ۵۰۰ هزار نفر پناهجوی افغانستانی بوده است و حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مهاجران افغانستانی در کشورهای همسایه‌ افغانستان در وضعیت دریافت کمک از کمیساریا هستند که ۲/۲ میلیون نفرشان در ایران ساکنند. 

پناه آوردن دوسوم بی‌جاشدگان افغانستان به ایران | کودکان در صدر مهاجران

کد خبر 670138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha