تمام تقریبا با مفهوم و شغل سمساری آشنا هستیم. سمساری به جایی گفته میشود که خرید و فروش لوازم و وسایل کارکرده در آن انجام می گردد. در حقیقت سمساری بین مشاغلی می باشد که از قدیم تا به امروز در حوزه خرید و فروش کالاهای دست دوم قابل استفاده فعالیت داشته است.

سمساری آنلاین در تهران

همان گونه که اطلاع داریم از گذشته، کسانی به عنوان سمسار در سطح کوچه و خیابان می چرخیدند و با چرخ دستی که داشتن، سعی داشتن تا لوازم مورد نیاز مردم را به صورت دست دوم فراهم کنند. این خرید و فروش‌ ها شامل خرید و فروش انواع لوازم دست دوم نظیر خرید و فروش فرش دست دوم، خرید و فروش عتیقه، خرید و فروش ظروف کریستال دست دوم، خرید و فروش ظروف چینی دست دوم و برخی دیگر از وسایل منزل و شرکت ها و غیره است.

در ادامه با سمساری در محدوده غرب تهران همراه ما باشید.

خرید و فروش از سمساری های آنلاین چه مزیت هایی دارد؟

نمی‌توان این نوع خرید را فاقد هرگونه مزیت در نظر گرفت و فقط به‌ویژگی‌های منفی آن توجه کرد. بسیاری از افراد در مواقع خاص این شیوه خرید را برمی‌گزینند. همین امر نشان‌دهنده این است که خرید وسایل دست دوم در بعضی موارد با مزیت‌هایی همراه می باشد.

۱. قیمت مناسب

مهم‌ترین مزیت خرید این نوع وسایل و لوازم در قیمت آن‌ها است. لوازم دست دوم تفاوت قیمت فاحشی با وسایل نو دارند. از همین رو در برخی مواقع به انتخاب اصلی افراد برای خرید تبدیل می‌شوند.

برای مثال قصد دارید که برای دوران کوتاه دانشگاه خانه‌ای اجاره کنید، بنابراین نمی‌خواهید که از وسایل آن برای مدت طولانی استفاده کنید. از همین رو لوازم آن پس از مدت مشخص بلا استفاده می‌مانند. در این زمان، بهترین راه برای تحمیل هزینه کمتر به خانواده، خرید از سمساری معتبر است.

۲. کیفیت و دوام

عوامل مختلفی نظیر تورم، گرانی مواد اولیه و … سبب شده‌اند تا کالاهای جدیدتر، دوام و کیفیت کالاهای قدیمی را نداشته باشند. برای خرید لوازم دست دوم می‌توانید پول کمتری در ازای خرید یک جنس باکیفیت‌تر پرداخت کنید. این در حالی است که برای خرید کالای نو مشابه، باید هزینه بیشتری در قبال کیفیت کمتر پرداخت شود.

۳. جلوگیری از یکنواختی و دلزدگی

از آنجایی که برای خرید لوازم دست دوم هزینه کمتری پرداخت می‌شود، تعویض آن‌ها نیز بسیار ساده‌تر از یک وسیله نو صورت می‌گیرد.

 برای مثال وقتی یک دست مبلمان دست دوم خریداری کرده‌اید نیازی نیست برای سالیان متوالی از آن استفاده کنید تا هزینه‌ای که برای آن پرداخت کرده‌اید؛ جبران شود. به همین علت می‌توانید پس از گذشت مدت کوتاهی، آن را با مبلمان جدید تعویض نمایید.

اگر از آن دست افرادی هستید که وسایل و لوازم اعم از لوازم منزل یا لوازم الکترونیکی، خیلی زود شما را دلزده می‌کند از خرید وسایل دست دوم غافل نشوید. البته به‌شرطی که از افراد یا مکان‌های معتبر خرید کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با سمساری در جردن در تماس باشید.

سمساری اینترنتی

۴. کمک به کاهش قیمت کالاهای نو

بازار فروش بر اساس عرضه و تقاضا استوار است. وقتی میزان خرید از سمساری ها افزایش پیدا کند، ناخواسته میزان تقاضای برخی کالاها کاهش پیدا می‌کند. از همین رو، قیمت این لوازم در بازار فروش کاهش می‌یابد.

۵. تأثیرات مثبت زیست محیطی

بسیاری از لوازم برقی، الکترونیکی و … از مواد نفتی و لوازمی ساخته شده‌اند که ورود آن‌ها به محیط زیست می‌تواند تأثیر بدی بر روی آن بگذارد.  با خرید لوازم دست دوم و استفاده مجدد از آن‌ها، میزان زباله تولید شده کاهش یافته و به سلامت محیط زیست کمک می‌کند.

۶. عدم خروج ارز از کشور

سالانه بخش بسیاری از ارز مملکت برای خرید لوازم خانگی خارجی، موبایل، لپ تاپ و … از کشور خارج می‌شود. عادی شدن فرهنگ خرید وسایل دست دوم سبب می‌شود تا سالانه بخش زیادی از ارز مملکت در کشور باقی بماند.

۷- خریدای انجاس کمیاب و کلکسیونی

اگر دنبال اجناس قدیمی و کلکسیونی هستید می توانید این اجناس را در سمساری ها پیدا کنید . این مغازه های پر از کالاهای با ارزش و زیبای و کمیاب قدیمی هستند که ممکن است در هیچ جای دیگری نتوانید آنها را پیدا کنید

معرفی و قدمت سمساری در تهران (سمسارچی)

به نقل از مجید جعفری مالک فروشگاه، سمسارچی شغلی است که از پدر برای ایشان باقی مانده است.

پدر آقای جعفری شغل سمسارچی ( سمساری آنلاین تهران ) را از سال ۱۳۴۲ با کار کردن در مغازه یکی از آشنایان در تهران آغاز کردند و بعد از گذشت ۵ سال توانستند مغازه ای را برای شروع شغل سمساری و ضایعاتی در خیابان تهران نو خریداری کنند. این نقطه شروع افتتاح فروشگاه سمسارچی بود که بعد از گذشت این سال ها هنوز هم نام و آوازه خود را در میان مشتریان به قوت قبل حفظ کرده است.

سمساری آنلاین غرب تهران

آقای جعفری از همان کودکی در کنار درس برخی از ایام هفته را در کنار پدر به شغل سمساری مشغول شد. با گذشت زمان کم کم علاقه زیادی در ایشان نسبت به این شغل ایجاد شد که حاصل مراوده با انسان های مختلفی بود که برای خرید و فروش اجناس و لوازم خودشان به مغازه پدر می آمدند. از طرفی وجود اجناس قدیمی و آنتیک مغازه پدر که بسیار هم کمیاب بود، باعث جذابیت بیش تر این شغل برای آقای جعفری در همان ایام کودکی شد.

علاقه ای که نسبت به شغل سمساری در آقای جعفری در دوران کودکی ایجاد شده بود، با گذشت زمان نه تنها کمرنگ نشد بلکه این علاقه تا حدی بود که ایشان بعد از اتمام تحصیل و سربازی، تصمیم گرفتند این شغل را به عنوان یک حرفه تمام وقت ادامه دهند.

در ابتدای راه آقای جعفری جوان با پس انداز خود و کمک مالی پدر، موفق به خرید یک مغازه همراه با مجوز اتحادیه صنف سمساری و امانت فروشی شدند. آقای جعفری به دلیل علاقه وافری که به شغل سمساری داشتند در همان ابتدا تصمیم گرفتند برای معرفی و تبلیغ حرفه خود به دیگران از روش های تبلیغاتی رایج در آن زمان استفاده کنند.

در اوایل کار آگهی خرید لوازم منزل برای فروشگاه سمسارچی در روزنامه کیهان منتشر شد که با استقبال زیادی از سمت همشهریان تهرانی مواجه شد. در ادامه راه و با افتتاح دفتر روزنامه همشهری در تهران باز هم آگهی های جدیدی در این روزنامه منتشر شد که مشتری های جدید و بیش تری را برای فروشگاه سمسارچی به ارمغان آورد.

کد خبر 670122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha