باز هم به دیدار جذاب لیورپول و منچسترسیتی رسیدیم، دیداری که این‌بار در جام‌حذفی انگلیس برگزار می‌شود.

کلوپ و گواردیولا

به گزارش همشهری‌آنلاین، لیورپول و منچسترسیتی که همین هفته گذشته در ورزشگاه اتحاد و در لیگ برتر ۲-۲ مساوی کردند، ساعت ۱۹ امروز در ومبلی و در نیمه‌نهایی جام حذفی به مصاف هم می‌روند.

سیتی در بازی برگشت لیگ قهرمانان در مادرید مقابل اتلتیکومادرید، اتلتیکویی بازی کرد و کاملا دفاعی ظاهر شد. زد و خوردها و دعواهایی که صورت گرفت، ۲‌بازیکن کلیدی این تیم را برای بازی امشب مصدوم کرد. ابتدا کوین دی‌بروینه مصدوم و از بازی خارج شد و سپس نوبت کایل واکر بود که به‌دلیل پیچ‌خوردگی مچ پای راست آسیب ببیند. هر دو به بازی امروز نمی‌رسند. اما این همه تلفات ناشی از آن بازی بدون گل در ورزشگاه مترو پولیتانو نبود. ساویچ که خودش بازیکن سابق من‌سیتی بوده، یک‌تنه می‌خواست همه سیتیزن‌ها را در مادرید بزند. او در بازی رفت و برگشت موی گریلیش را کشید، فیل فودن را که مصدوم شده بود از روی زمین بلند کرد و در تونل ورزشگاه به روی یکی از اعضای تیم میهمان آب دهان انداخت. پس از ضربه فیلیپه به فودن، زینچنکو به‌طور غیررسمی توسط هم تیمی‌های خودش در منچسترسیتی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین در مقابل اتلتیکو مادرید به‌دلیل نقشش در محافظت از فیل فودن انتخاب شد. همچنین رحیم استرلینگ به‌دلیل ضربه زدن به سر ساویچ توسط بازیکنان سیتی تحسین شد. با این اتفاقات دشمنی تازه‌ای بین ۲‌باشگاه شکل گرفته. سیمئونه و گواردیولا هم با هم به مشکل خورده‌اند. اگر در فصل آینده با هم روبه‌رو شوند، اتفاقات خشن‌تری رخ خواهد داد. در آن‌سو، لیورپول که در خانه با بنفیکا ۳-۳ کرد، به‌دلیل برد ۳ بر یک در زمین حریف به نیمه‌نهایی رسید و به ویارئال خورد و هیچ تلفاتی هم برای بازی امشب نداد. لیورپولی‌ها حتی مجبور به سفر خارجی هم نشدند و از این لحاظ به‌نظر می‌رسد سیتی خسته‌تر باشد.

پپ گواردیولا بالاتر از آنچلوتی و مورینیو با ۹ بار راهیابی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا فعلا بین مربیان بهترین عملکرد را از این بابت دارد؛ ۴ صعود به همراه بارسلونا، ۳‌صعود به همراه بایرن‌مونیخ و ۲‌صعود با منچسترسیتی. تنها رئال‌مادرید با ۵۷‌پیروزی در ۱۰۰‌بازی ابتدایی لیگ قهرمانان اروپا، رکورد بهتری از منچسترسیتی با ۵۵‌پیروزی در تاریخ مسابقات دارد. همانطور که گفته شد کوین دی‌بروینه به‌دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا، دیدار حساس نیمه نهایی جام حذفی مقابل لیورپول را از دست خواهد داد. پزشکان منچسترسیتی برای اعلام کردن زمان غیبت او باید ارزیابی‌های بیشتری انجام دهند. کایل واکر از او هم مصدوم‌تر است. در اردوی لیورپول فقط ژوتا کمی کوفتگی دارد.

منچسترسیتی پپ گواردیولا در پنجمین نیمه‌نهایی جام حذفی در ۶‌سال اخیر حضور دارد و تنها در فصل ۱۸-۲۰۱۷ نتوانسته است به این مرحله از رقابت‌ها برسد. من‌سیتی در ۴ بازی جام حذفی ۱۴ گل وارد دروازه حریفان کرده است. در سی‌وسومین سالگرد هیلزبورو که ۹۷ هوادار لیورپول کشته شدند، یکی از تماشاگران این تیم در بازی لیورپول و بنفیکا که در ورزشگاه حضور داشت، به‌علت بیماری درگذشت. آرنولد و رابرتسون، ۲ مدافع کناری قرمزها در این فصل ۳۸ پاس‌گل ثبت کرده‌اند که رکوردی استثنایی در همه لیگ‌های اروپایی است. لیورپول برای دوازدهمین بار در تاریخ خود راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شد. قرمزها همراه منچستریونایتد، بیشترین صعود به نیمه نهایی این رقابت‌ها را بین تیم‌های انگلیسی داشته‌اند. فیرمینو با ۲ گلی که به بنفیکا زد به رکورد ۲۰ گل زده در لیگ قهرمانان رسید؛ ۵ گل تنها در ۳۰۸ دقیقه بازی در لیگ قهرمانان اروپا. او حالا تنها یک گل با رکورد استیون جرارد بزرگ فاصله دارد. مانه ۲۲ و صلاح ۳۶ گل زده‌اند. لیورپول برای نخستین بار در تاریخ خود موفق شده همزمان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی و کارابائو کاپ در یک فصل راه پیدا کند. لیورپول ۳ روز دیگر در لیگ باید با دیگر تیم شهر منچستر بازی کند.

یورگن کلوپ به چهارمین نیمه نهایی اروپایی خود در ۶ فصل حضور در لیورپول و نهمین نیمه نهایی خود در تمامی رقابت‌ها رسید؛ ۱۶-۱۵ - فینال لیگ اروپا، ۱۸-۱۷ - فینال لیگ قهرمانان، ۱۹-۱۸ - قهرمان لیگ قهرمانان، ۲۰-۱۹ - حذف در یک هشتم، ۲۱-۲۰ - حذف در یک چهارم، ۲۲-۲۱ - راهیابی به نیمه نهایی. او با دورتموند هم به فینال لیگ قهرمانان رسیده و به بایرن باخته بود. او در ۳‌نیمه نهایی قبلی، تیمش را راهی فینال کرده.

کد خبر 670067
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha