اگر سایتتان در صفحه اول نتایج گوگل به نمایش در نمی‌آید، این احتمال وجود دارد که مشتریان بالقوه شما، اصلا ندانند که کسب و کار شما وجود دارد. دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل می‌تواند برای افزایش بازدید سایت شما بسیار حیاتی باشد و این خود منجر به آگاهی برند بیشتر و در نتیجه فروش و سود بیشتر می‌شود.

مشاور سئو.jpg

اما اگر زمان و تخصص کافی برای بهبود سئوی سایت نداشته باشید، چاره چیست؟ شاید در چنین موقعیتی، بهتر است که به یک شرکت سئو یا یک مشاور سئوی حرفه ای و قابل اعتماد مراجعه کنید. در این مطلب، 10 سوال اساسی که باید از مشاور SEO مد نظرتان بپرسید را با هم مرور می‌کنیم تا بتوانید انتخابی مطمئن و صحیح داشته باشید.

سوال اول - آیا می‌توانم لیستی از مشتریان فعلی و قبلیتان را ببینم؟

یک مشاور سئو با سابقه، نباید با ارائه لیست کوتاهی از مشتریان فعلی و قبلی‌اش مشکلی داشته باشد. دسترسی به این لیست و اطلاعات تماس این شرکت‌ها یا افراد، می‌تواند کمک شایانی به شما بکند تا بتوانید توانایی‌های مشاور سئو اینده تان را سنجیده و علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که واقعا روی پروژه‌هایی که می‌گوید، کار کرده است.

ممکن است افرادی که با آن‌ها تماس می‌گیرید، قادر به ارائه اطلاعات تخصصی نباشند، اما حداقل می‌توانند به شما بگویند که آیا اقدامات مشاور سئوی مد نظر، موثر بوده یا نه. خصوصا از لحاظ میزان مراجعه و فروش، آیا تلاش‌های صورت گرفته، ثمربخش بوده؟

سوال دوم - برنامه شما برای بهبود سئو و افزایش رتبه سایت من در گوگل چیست؟

به طور کلی باید از افرادی که از بیان استراتژی‌ها و رویکردهایی که می‌خواهند برای بهبود سئوی سایتتان به کار بگیرند خودداری می‌کنند، اجتناب کنید. یک شرکت یا مشاور سئوی حرفه‌ای باید استراتژی‌هایی را که قصد دارد برای رتبه گرفتن شما به کار بگیرد با شما در میان بگذارد. همچنین باید بتواند تخمینی از مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به اهداف مشخص شده برای سایتتان ارائه بدهد.

بهتر است مطمئن شوید که مجری سئوی سایتتان، گزارش اولیه مختصری از وضعیت سایتتان ارائه کند تا مشکلاتی که سبب کاهش رتبه‌ی شما می‌شود شناسایی شوند. مشکلاتی همچون لینک‌های شکسته یا صفحات دارای ارور. مشاورهای سئو همچنین باید بهینه‌سازی On-Page هم برایتان انجام دهند. فرآیندی که باعث می‌شود صفحات مختلف سایتتان تا جای ممکن برای موتورهای جستجو مناسب باشند. همچنین باید از مشاور سئو بپرسید که آیا سئوی Off-Page هم برای شما انجام می‌دهد؟ استراتژی‌هایی که از طریق انتشار رپورتاژ و تولید محتوا در پست‌های وبلاگ یا شبکه‌های مجازی، سبب افزایش آگاهی از برند شما می‌شوند.

سوال سوم - آیا شما پایبند به خطوط مشی موتورهای جستجو هستید؟

شما به مشاور سئویی نیاز دارید که به طور واضح و مشخص، پایبند به روش‌های صحیح و اصولی بهبود سئو(که توسط موتورهای جستجو منتشر می‌شود) باشد و کاملا از حیله‌ها و روش‌های غیراصولی و کلاه سیاه مانند تولید اتوماتیک محتواهای اسپم و یا اضافه کردن نادرست متون و لینک‌های مخفی خودداری کند. اگر مشاور سئو از این چارچوب‌های تخطی کند، سایتتان به احتمال زیاد با جریمه مواجه شده و رتبه‌های بسیار نازلی به آن اختصاص خواهد یافت. و یا بدتر، ممکن است گوگل تصمیم بگیرد به کلی سایتتان را از نتایج جستجوی خود حذف کند.

پایبندی مشاور سئو به خطوط مشی گوگل

سوال چهارم - آیا تضمین می‌کنید سایت من رتبه اول را در گوگل و موتورها جستجوی دیگر کسب کند؟

اگر کسی به این سوال شما پاسخ مثبت داد، بهتر است هرچه سریع‌تر دور او را خط بکشید. علیرغم اینکه دادن چنین تضمین‌هایی برای رتبه یک شدن در گوگل بسیار غیرمنطقی است، بسیاری از مشاوران سئو وعده‌هایی از این دست به مشتریان خود می‌دهند.

همچنین اگر متخصص سئو یا شرکتی ادعا کرد که به دلیل ارتباط و همکاری با گوگل، می‌تواند رتبه یک را برای شما بگیرد، باید این را به عنوان یک هشدار در نظر بگیرید. واضح است که تنها خود گوگل است که می‌تواند تصمیم بگیرد چه سایت‌هایی اول به نمایش درآیند.

سوال پنجم - آیا شما در زمینه سئوی محلی هم تجربه دارید؟

کسب رتبه‌ بالا در جستجوهای محلی، به خصوص برای کسب و کارهایی که قصد دارند مشتریان اطرافشان را به خود جلب کنند، مهم است. پس بهتر است مشاور سئو تجربه کافی در زمینه سئو محلی را داشته باشد. اگر سایت شما از لحاظ لوکال سئو به خوبی بهینه‌سازی شده باشد، باید برای افرادی که نزدیک کسب و کارتان هستند و کلیدواژه‌های مرتبط جستجو می‌کنند، سایت شما جزو نتایج اول به نمایش درآید. برای رسیدن به چنین جایگاهی، مشاور سئو باید تجربه و تخصص لازم برای بهینه سازی سایت در جستجوهای محلی را داشته باشد و نمونه کارهایی در این زمینه ارائه دهد.

سوال ششم - آیا تغییرات و اصلاحاتی که می‌خواهید ایجاد کنید را با ما در میان خواهید گذاشت؟

به احتمال زیاد به منظور بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، باید تغییراتی در ساختار سایتتان ایجاد شود. بسیار مهم است که بدانید مشاور سئو چه تغییراتی برای انجام درنظر دارد. اگر دوست دارید از این تغییرات آگاه باشید حتما باید این موضوع را با مشاور خود مطرح کنید. مشاور سئو حرفه ای نباید ابایی از انتقال دانش سئو به شما و تیم تولید محتوا داشته باشید.

سوال هفتم - از چه راهی موفق بودن استراتژی سئوتان را می‌سنجید؟

برای اینکه بتوانید میزان موفقیت تلاش‌هایتان در جهت سئو را محک بزنید، باید آمار دقیقی از ترافیک وارد شده به سایت و مبدا آن را بدانید. مشاوری که به کار می‌گیرید باید توانایی کافی در استفاده از سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و بررسی پیشرفت‌های به دست آمده در رتبه‌ی سایت، تعداد لینک‌هایی که به سایت شما منتهی می‌شوند، کلمات کلیدی که کاربران استفاده می‌کنند تا سایتتان را پیدا کنند و بسیاری مهارت‌های دیگر را داشته باشد. حتما بپرسید ببینید مشاورتان قصد دارد در چه بازه‌های زمانی این اطلاعات را با شما به اشتراک بگذارد و این که می‌خواهد به چه شکل از این اطلاعات برای بهبود رتبه و افزایش سایتتان استفاده کند.

استفاده از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

سوال هشتم - چگونه و چند وقت یک بار با هم ارتباط خواهیم داشت؟

روش‌های ارتباطی مشاوران سئو و سبک مشتری‌مداری آنها متفاوت از یکدیگر است. باید سعی کنید کسی را پیدا کنید که بیش از سایرین با نیازهای شما هماهنگ باشد. بپرسید که مشاور ترجیح می‌دهد حضوری با شما صحبت کند یا از طریق تلفن و اسکایپ و یا از طریق ایمیل و پیامک؟ همچنین بپرسید که قرار است چند وقت یک بار با مشاورتان صحبت کنید که آخرین اخبار را به اطلاعتان برساند؟

سوال نهم- پس از پایان همکاری چه اتفاقی خواهد افتاد؟

قانون کلی به این شکل است که در صورت رسیدن به پایان قرارداد و یا خاتمه دادن به آن، شما باید همچنان تملک سایت و محتوایتان را که سئو شده است داشته باشید. بنابراین باید مطمئن شوید که در قراردادتان ذکر شود که پس از اتمام قرارداد به هر دلیلی، مشاور سئو نباید هیچ بخشی از سایت را تغییر دهد یا حذف کند. همچنین بهتر است بپرسید ببینید در صورت لغو یک طرفه قرارداد باید مبلغی را به عنوان جریمه بپردازید یا نه و حتما این موارد در قرارداد ذکر شود.

خدمات مشاوره سئو گروه دیجیتال نردبان

اگر به دنبال افزایش بازدید و فروش بیشتر از طریق گوگل هستید باید روی سئوی سایتتان سرمایه‌گذاری کنید. با تکیه بر تخصص و تجربه یک مشاور سئو، می‌توانید علاوه بر پشت سر گذاشتن رقبا، بر دانش خود در زمینه سئو بیافزایید. نردبان با ارئه خدمات تخصصی مشاوره سئو حرفه ای به شما در کسب رتبه های بهتر کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت ماnardebangroup.com بازدید فرمایید.

کد خبر 669948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha