نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: علت و معلول مسائل مختلف باید برای مردم تبیین شود و جامعه را در اتصال معلول‌ها به علت اصلی خود کمک کرد.

سید علیرضا عبادی - امام جمعه بیرجند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در اجلاس سالانه مجمع بسیجیان شهرستان بیرجند افزود: قبل از انقلاب ما یک همواری و ناهمواری‌هایی داشتیم و بعد از انقلاب هم این گونه بوده است، در این جهت از همه مردم نمی‌توان توقع داشت که بتوانند سنخیت بین علت و معلول را در اینجا لحاظ کنند.

وی تاکید کرد: تبیین موضوع برای جامعه یک کمک لازم است زیرا دشمن همواره با تبلیغات فنی و استفاده از جهل عده‌ای سوءاستفاده می‌کند لذا برخی یک تاریخ درست می‌کنند، قبل از انقلاب اسلامی و بعد آن و در ذهن خود برداشتی دارند که قبل از انقلابی‌ها طاغوتی و بعد انقلابی‌ها ایمانی هستند و متغیرها را فقط در صحنه ظهور می‌بینند در حالی که این گونه نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بحث تاریخ قبل و بعد انقلاب مطرح نیست بلکه جریان‌ها مطرح است که چه اقتضایی دارند و چه آثاری از خود بروز می‌دهند.

وی افزود: قبل از انقلاب طاغوت حاکم بود اما مردم طاغوتی نبودند لذا در سبک زندگی نمره قابل قبولی داشتند و مردم از حکومت‌های طاغوتی فاصله داشتند و آنها هم ظلم می‌کردند و در میان مردم قابل قبول نبودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: بعد از انقلاب هم جریان‌ها آثاری از خود نشان داده‌اند و انواع مفاسدی که در صحنه‌های مختلف با آن مواجه هستیم، علت اصلی اینها جریان طاغوتی، ظلم‌پذیری و جریان انحرافی است.

وی گفت: بسیاری از جریانات هم که پیچیده است عوام و حتی خواص نمی‌توانند سنخیت بین علت و معلول را رعایت کنند و دچار اشتباه می‌شوند بنابراین بعد از انقلاب را به انقلاب و قبل از انقلاب نیز امور را به طاغوت برمی‌گردانند در حالی که چنین نیست.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: همه خوبی‌هایی که مردم قبل از انقلاب داشتند فرهنگ آن را از علمای دین می‌گرفتند و طاغوتیان ربطی به این مساله نداشتند، در دوران قبل از پیروزی انقلاب، مردم در پیروی از علما فرهنگ خود را حفظ کردند، از ستمگران فاصله داشتند و با رهبری علمای دین انقلاب کردند.

وی افزود: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمام فرهنگ مردم از ناحیه علما، وعاظ و مراجع دین و مکتب اسلام اداره می‌شد و نمونه آن پیروی مردم از فتوای میرزای شیرازی درخصوص امتیاز تنباکو مبنی بر اینکه «استعمال تن تن و تنباکو در حکم محاربه با امام زمان (عج) است» که اثرگذاری این فتوا به داخل کاخ شاه هم کشیده شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمن و جریان پیاده نظام آنان در داخل کاملا توجه داشتند که این انقلاب براساس معیارهای انقلابی و اسلامی که دارد، موفق خواهد شد و طرحشان این بود که یک ساعت فرصت هم در اختیار مردم ایران قرار نگیرد و بلافاصله ترورها، راه‌اندازی جنگ تحمیلی، دخالت نظامی و فتنه‌های مختلف از جمله تحریم‌ها، تحریف‌ها، شبهات و جنگ تبلیغاتی را طراحی کردند.

وی افزود: دشمنان هر روز در حال طراحی فتنه هستند که فرصت را از شما بگیرند تا نتوانید آرمان‌های انقلابی را پیاده کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اخلاق، عدالت و اهداف اسلام را از آرمان‌های انقلاب دانست و اظهار داشت: این آرمان‌ها اگر به‌درستی در جامعه پیاده شود، فاتحه دشمن بدون هیچ گونه مسائل نظامی خوانده می‌شود.

وی با بیان اینکه ریشه‌یابی برخی مسائل نیازمند جریان‌شناسی است گفت: مشکلات جامعه مربوط به الان است، به عنوان مثال یکی از مسائل جامعه اعتیاد است که انواع و اقسام اعتیاد طبیعی و صنعتی وجود دارد، کاروان‌های قاچاق و درگیری، قتل و کشتار ناشی از آن را داریم که نیروی انتظامی هم درگیر مبارزه با این پدیده است و شهدایی تقدیم شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: این مشکل الان جامعه ماست اما ریشه این مشکلات به زمان سلطه انگلیس و حکومت رضاخان بر می‌گردد و در آن زمان تریاک مجانی را به مردم می‌دادند و سوخته آن را گران می‌خریدند یا رضاخان شعبه‌های فروش شراب، تریاک و نسوار را داشت و انواع و اقسام بی‌ناموسی و کشف حجاب را در این دوران شاهد بودیم.

وی افزود: امروز ما هنجارشکنی حجاب را در جامعه داریم که مشکل امروز است اما آیا علت آن مربوط به انقلاب است؟ این موضوعات به دوران خودش بر می‌گردد و اگر این انقلاب نبود، ایران از همه کشورهای دنیا بدتر بود.

امام جمعه بیرجند گفت: انقلاب اسلامی و عدالت اسلامی که تمامش فضائل است، علت دشمنی و نفاق نیست لذا مفاسد ریشه خودش را دارد که باید برای مردم تبیین کرد تا از سوء‌استفاده دشمن درباره علل مشکلات امروزی و نسبت دادن آنها به انقلاب اسلامی جلوگیری شود زیرا امروز لکه ننگی که بر چهره کریه دشمنان است از کشتار و بی‌رحمی برای همه روشن است.

وی اظهار داشت: باید جامعه خود را در برابر انواع مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کمک کرد و توجه داشته باشیم که دشمن از این صحنه‌سازی کاذب روی افکار ما و جوانان اثر سوء نگذارد که این کار بسیج است و همواره مشکلاتی در جامعه وجود دارد که با اندیشه بسیجی قابل حل است.

کد خبر 669891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 45
  • عبدی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    27 42
    باسلام فرمایشات امام جمعه محترم کاملا متین است ولی انصافا در ارتباط با رواج فساد ویا بی حجابی جای تامل دارد .آیا مدت 43سال نمی شد یک الگوی مفید وموثر درهمه مسایل از جمله حجاب بروز داد که مردم بخصوص نسل جوان به آن گرایش پیدا نمایند .آیا در این مورد برخی سرمداران وخانواده آنان موثر نیستند ؟آیا نمونه های فساد اجتماعی متاثر از بی بند وباری وفشار طبقاتی نیست که حجاب خود بروز نوعی دهن کجی باشد.من یه فرد انقلابیم ولی از خیلی از حرکات وسکنات موجود انتقاد دارم ومسئولین نباید بی توجهی خود را به سایر افراد محول کنند وتوجیه نمایند نسل 43 ساله دارد به سن مطلوب میرسد وارتباطی به قبل از انقلاب ندارد .ما ومسئولین چه کردیم ؟آیا الگوی مناسبی ارایه شده یافقط اتلاف وقت و... در یک بررسی اجمالی ببینید چقدر از وقت مسئولین رده های مختلف صرف موضوعات تکراری میشود.بیاید منصف باشیم واز قضاوت نسل حاضر وآینده عبرت بگیریم.
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      4 147
      اگر انقلاب نبود با بی کفایتی شاه و فساد درباریان الان مردم گرسنه بودن و حتی کشور هم نبود. نعمات انقلاب غیر قابل شمارش است.
  • بهنام IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    92 3
    یعنی الان وضعیت فرهنگی جامعه ایده ال است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      29 2
      😏😏😏😒😒😒
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    4 23
    فرهنگ غربی اسیب خودش رو زده و باید به فکر التیام بود البته در تعاملات فرهنگی تقصیر کشور وام گیرنده فرهنگی نیز هست چون می شود جنبه های مثبت را اخذ و جنبه های منفی را دور انداخت مثلا به فناوری ووعلم آن توجه و فساد آن را دور ریخت اما در ایران بر عکس اتفاق افتاد و شد تهاجم فرهنگی دشمن با برنامه آبزیرکاهانه مردم را در خانه های خودشان از لحاظ فرهنگی کتک زد همان طور که می گفت ما شما را در خانه های خودتان کتک خواهیم زد منظورشان همین تولیدات خطرناک و فاسد فرهنگی و تربیت شدگان این فرهنگ های ضد اخلاقی است آنها تیزهوش تر و چند قدم جلو تر و جامعه مقلد برنامه ها آنها در حالی که آنها نقشه های کلان دراز مدت فرهنگی برای تسلط داشتند عملا فرهنگ ایرانی هیچ برنامه ایی نداشت جز مصرف کردن ان سموم فرهنگی و اسیب دیدن که هر روز اسیب های زشت آن را مردم احساس می کنند!
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    37 2
    اونقدر وضعیت جامعه از لحاظ رعایت اجتماعی افتضاحه که قابل بحث نیست
  • بیژن کیا IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    36 1
    حضرت آیت الله آیا منطورشان از تمام دنیا همین منطقه ی خاورمیانه است؟
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    17 14
    با جهالت و غفلت و ندانم کاری نباید اجازه داد از میان درخت با عظمت انقلاب مردم که با خون عزیزانشان به ثمر نشست حال که بهار میوه رسان این درخت پس از سال ها رنج است میوه های توسط همان طاغوتیان در نقاب به غارت رود یا دچار آفات شود و طاغوت سیاه انتقام خود را به واسطه عناصر مخفی در اسب تروای خود از مردم بگیرد که این همه افات و اسیب های سال های اخیر نشانه همین است از یک طرف جهالت مدرن و از طرف دیگر طاغوت احیا شده در بطن انقلاب کاملا مزورانه و غافلگیر کنند با سیری بطنی اما خطرساز با چاشنی تبعیض، خشونت، ظلم در جهت ایجاد تشویش و التهابات اجتماعی و از هم گسیختگی سیاسی و شکاف عمیق طبقاتی چیزی که نمی بایست اتفاق بیفتد اما...!
  • احمد IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    81 6
    هر وقت تونستیم دوچرخه خودمون رو بدون قفل و زنجیر با خیال راحت پارک کنیم و در مغازه خرید کنیم، اونوقت می تونیم بگیم که تلاشهامون بعد از این همه سال به ثمر رسیده.