مقامات روسی نیروهای اوکراینی را به انجام حملات هوایی به منطقه بریانسک در روسیه که هم‌مرز با اوکراین است، متهم کرده‌اند.

helicopter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این مورد آخرین مورد از رشته‌ای اتهامات روسیه به اوکراین درباره حملات فرامرزی بوسیله کی‌یف به قلمروی این کشور است.

«کمیته تحقیقاتی» روسیه ادعا کرد روز پنجشنبه دو بالگرد نظامی اوکراین که «در ارتفاع پایین حرکت می‌کردند» عامدانه وارد حریم هوایی روسیه شدند و دست کم شش حمله هوایی به ساختمان‌های مسکونی در دهکده کلیموو در فاصله ۱۱ کیلومتری مرز انجام دادند.

به گفته این کمیته، دست کم شش خانه در این دهکده آسیب دیدن دو هفت نفر از جمله یک کودک نوپا زخمی شدند. این کمیته بررسی در این مورد را آغاز کرده است.

سرویس امنیت دولتی روسیه یا FSB نیز ساعات قبلی نیروهای اوکراینی را به شلیک خمپاره به یک پایگاه مرزی در منطقه بیرانسک روسیه در روز چهارشنبه متهم کرد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد اگر این حملات ادامه پیدا کند، مسکو نیز با حمله پایگاه‌های فرماندهی اوکراین از جمله در کی‌یف آنها را تلافی خواهد کرد.

 شورای ملی امنیت و دفاع اوکراین ادعای روسیه درباره حمله بالگردی را رد کرد و متقابلا روسیه را به صحنه‌سازی «حملات تروریستی» در قلمروی خودش برای برانگیختن «هیجانات ضد اوکراینی» در این کشور متهم کرد.

مقامات امنیتی اوکراینی همچنین در اوایل این ماه اتهام حمله هوایی به یک انبار نفتی در شهر بلگورود در جنوب روسیه در فاصله ۵۶ کیلومتری از مرز اوکراین را رد کرده بودند.

کد خبر 669888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha