افسر ارشد فناوری مرسدس بنز امروز (پنجشنبه) گفت که این شرکت قصد دارد خودروهای الکتریکی تولید کند که کمتر از ۱۰ کیلووات ساعت انرژی در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کنند که یک سوم کارآمدتر از میانگین فعلی برای خودروهای برقی محسوب می‌شود.

بنز EQXX

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز،  مارکوس شفر، مدیر ارشد فناوری این شرکت گفت: «طراحی کارآمد، کلیدی برای به حداکثر رساندن برد یک خودروی الکتریکی است.»

در عین حال، مرسدس آزمایش موفقیت‌آمیز خودروی نمونه اولیه EQXX خود را با پیمودن بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ کامل، جشن گرفته است.

شفر در یک میزگرد رسانه‌ای گفت: «ابتدا کارایی را بهینه می‌کنیم و سپس می‌توانیم ببینیم که چند ماژول باتری در خودرو قرار داده‌ایم.»

خودروسازان مختلف از مرسدس بنز و تسلا  گرفته تا نیو چینی در رقابتی سخت برای تولید خودروهایی با برد بالاتر هستند که نگرانی مصرف‌کنندگان را از عدم وجود زیرساخت‌های مربوط به شارژ وسایل نقلیه الکتریکی از بین می‌برد.

مرسدس در ماه ژانویه، نمونه اولیه Vision EQXX خود با برد ۱۰۰۰ کیلومتر با باتری که تنها نیمی از حجم باتری مدل EQS را داشت، رونمایی کرد و وعده داد که برخی از اجزای این خودرو طی ۲ تا ۳ سال آینده به خودروهای مختلف این شرکت راه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

مرسدس بنز می‌گوید: «این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۷ کیلووات ساعت انرژی در ۱۱ ساعت و نیم رانندگی خود تا فرانسه صرف کرده است که تقریبا دو برابر کارآمدتر از مدل‌های مرسدس در بازار و دوربردترین خودروی تسلا است یعنی مدل اس ۶۰ است.

بر اساس آمار ارائه شده، مرسدس EQS با ۷۶۸ کیلومتر، بالاترین برد را در بازار در اختیار داشته  و پس از آن مدل اس تسلا با ۶۵۲ کیلومتر برد، قرار دارد.

کد خبر 669842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    4 0
    ایربگ هاش باز میشه یا باید با زاویه خاص تصادف انجام بشه!
  • AU ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 0
    هنوز خیلی راه دارند که به سایپا برسند ، تولید کننده ای که اتومبیلی با پایین ترین کیفیت ممکن و با قیمت ۱۹۰ میلیون تولید میکند .
  • نعمت US ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 0
    این چیزها مهم نیست اگه محصولات بنز و بی ام و پوشه بتوانند استاندار ایران را بگیرند (همانطور که سایپا و ایران خودرو گرفتند ) کلی به اعتبارشون افزوده میشه و فروششان چندین برابر میشه