بارسای شکست‌ناپذیر ژاوی آمارهای عجیبی را به ثبت رسانده است.

بارسلونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، بازیکنان و هواداران بارسلونا با اتکا به تساوی یک-یک در زمین اینتراخت فرانکفورت در بازی رفت، خودشان را برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ اروپا آماده می‌کنند. لیگ اروپا (یا جام یوفا) از تورنمنت‌هایی است که بارسا هرگز موفق به فتح آن نشده است. بارسای ژاوی که ۱۵ بازی پیاپی لالیگایی رنگ شکست را ندیده، غیر از لغزش در بازی رفت، در مسابقه این هفته لیگی‌اش مقابل تیم ماقبل انتهای جدولی لوانته به مشکلی اساسی خورد و داشت می‌لغزید اما درخشش تراشتگن و مهار پنالتی و گلزنی لوک دی‌یونگ در وقت تلف‌شده، پیروزی را به اردوی این تیم آورد.

اگر لوک دی‌یونگ نبود، بارسا ۸‌ امتیاز کمتر داشت که با این حساب با ۵۲‌ امتیاز در رده هفتم لالیگا دست‌وپا می‌زد و برای سهمیه لیگ اروپا در فصل آینده تلاش می‌کرد.

نیمکت بارسا تأثیرگذارترین نیمکت لیگ است و ژاوی دستش برای تعویض باز است. با گل‌های پدری و لوک خوش‌شانس به لوانته، هم‌اکنون ۱۵‌گل از طریق بازیکنان تعویضی بارسلونا به ثمر رسیده است. مهاجم هلندی با ۳‌گل اثرگذارترین در این زمینه است و پس از آن ممفیس و کوتینیو با ۲‌گل در رده‌های بعدی قرار دارند.

در ۵ لیگ معتبر اروپایی در فصل ۲۲-۲۰۲۱ تنها یک‌بازیکن موفق شده بیش از لوک دی‌یونگ با سر گل بزند؛ آنتونی مودست (کلن- ۹‌گل)، لوک دی‌یونگ (بارسا- ۵‌گل). دی‌یونگ از زمان ورود به بارسا، در هر ۱۱۵‌دقیقه یک گل وارد دروازه تیم‌های لالیگایی کرده است. شاید باورتان نشود، بارسا بیشترین گل را بین همه تیم‌های لیگ‌های بزرگ اروپایی با سر وارد دروازه حریفان کرده است؛ بارسلونا (۱۵‌گل)، اینترمیلان (۱۵‌گل) و رن (۱۵‌گل).

جوردی آلبا در این فصل تاکنون ۸‌پاس گل در لیگ به ثبت رسانده است که با رکورد خود در فصل ۱۸-۲۰۱۷ و ۱۹-۲۰۱۸ نیز برابری می‌کند. او در این فصل همراه تیم ملی و باشگاه خود در تمامی رقابت‌ها ۲‌گل و ۱۲‌پاس‌گل ثبت کرده.

بارسلونا ۲۰ بازی از ۲۹ بازی خانگی خود مقابل تیم‌های آلمانی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته. در ۱۷ بار آخری که از حریفان آلمانی پذیرایی کرده، همه را برده غیر از بایرن‌مونیخ. با توجه به همین آمار خیلی از بارسایی‌ها تیم‌شان را از حالا در مرحله بعد می‌بینند.

کد خبر 669775
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha