مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: سربازانی که در محل خدمت دچار حادثه یا کشته می‌شوند طبق قانون، مشمول دریافت دیه از بیت‌المال هستند و وزارت دادگستری در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به مشمولان این قانون پرداخت کرده است.

سربازی

به گزارش هشهری آنلاین به نقل از ایرنا،‌ علی فرهادی اظهار کرد: ۲ سال است که طبق قانون پرداخت دیه مستحقان دریافت دیه شامل مقتولان و مجروحان ناشی از عبور غیرمجاز از مرز که توسط یگان‌های ارتش، سپاه و مرزبانی مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند و همچنین سربازانی که در محیط پادگان در اثر حوادث مختلف کشته یا مجروح می‌شوند، با معرفی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وزارت دادگستری محول شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، وزارت دادگستری تکلیف دارد از منبع ۵۰۰ میلیارد تومان تا سقف ۲۰ درصد را به این موضوع اختصاص دهد.

فرهادی افزود: سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۴ میلیارد تومان و سال ۱۳۹۹ مبلغ ۲۳ میلیارد تومان از بودجه تعیینی در قانون به پرونده هایی که از ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شد، پرداخت کردیم.

وی اضافه کرد: در پرداخت این پرونده‌ها به روز هستیم حتی پرونده‌های سالیان قبل هم صفر شده است یعنی پرونده‌هایی مربوط به ۴۰ سال قبل هم بود که سربازانی در پادگان‌ها دچار آسیب شده بودند و مشمول دریافت دیه شدند که با معرفی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیه به آنها پرداخت شد.

در تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آمده است: «وزارت دادگستری مکلف است از محل منابع جزء (۳) این بند نسبت به پرداخت دیه مستحقان دریافت دیه شامل مقتولان و مجروحان ناشی از عبور غیرمجاز از مرز که توسط یگانهای ارتش، سپاه و مرزبانی مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند و همچنین سربازانی که در محیط پادگان در اثر حوادث مختلف کشته یا مجروح می‌شوند، با معرفی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا سقف بیست درصد (۲۰%) از محل اعتبارات ردیف ۶۴ ـ۵۳۰۰۰۰ اقدام کند.»

کد خبر 669536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha