ستاره‌ای که نتوانست به آرزوی پوشیدن پیراهن رئال برسد می‌خواهد روبه‌روی این باشگاه قرار بگیرد.

لواندوفسکی

به گزارش همشهری‌آنلاین، رابرت لواندوفسکی هیچ‌وقت علاقه‌اش به رئال‌مادرید را پنهان نکرده. مدیر برنامه سابق او هم بارها از این علاقه پرده برداشته. او زمانی که عضو دورتموند بود از مادرید پیشنهاد داشت و به‌خاطر بنزما و مثلث BBC از رفتن به این تیم منصرف شد اما بعدا حسرت آن را خورد. زوج او و کریم می‌توانست دیوانه‌ترین زوج خط حمله تاریخ باشد و صدها گل برای کهکشانی‌ها بسازد. حالا مهاجم لهستانی در ۳۳ سالگی هوس کرده به تیم رقیب رئال‌مادرید یعنی بارسلونا برود. بارسا با اوبامیانگ فعلا روزهای خوشی دارد اما یک‌مهاجم نوک بزرگ دیگر هم می‌خواهد. در تابستان امسال تنها یک‌سال دیگر از قرارداد لوا با بایرن‌مونیخ باقی می‌ماند و اگر باواریایی‌ها نتوانند او را بفروشند یا راضی به تمدید کنند، یک‌سال دیگر رایگان از دستش خواهند داد. بنابراین به‌نظر می‌رسد انتقال او به بارسلونا عملی باشد. لوا برای پیوستن به بارسا پیشنهاد لیورپول و منچسترسیتی را رد کرده است. اگرچه پیشنهادی ۳‌ساله برای مهاجمی ۳۳‌ساله عجیب به‌نظر می‌رسد، اما آمار ۴۶‌گل در ۴۰‌بازی همین فصل، کاری کرده تا بارسا چنین پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای را به او ارائه کند و تا ۳۶ سالگی این مهاجم را در اختیار بگیرد. منچستریونایتد هم دیگر باشگاهی است که خواهان جذب لواندوفسکی است.

بارسلونا می‌تواند دستمزد لواندوفسکی را از ۲۵ میلیون به ۳۵ تا ۴۰ میلیون یورو برساند. بارسا برای این انتقال مصمم است اما بایرن هنوز چراغ سبز به این انتقال نشان نداده است. در مورد ارقام پیشنهادی باید مذاکره شود. اگر مذاکرات به جریان بیفتد، آنگاه بایرن برای جذب ارلینگ هالند از دورتموند با منچسترسیتی و رئال وارد رقابت خواهد شد. خرید هالند بیش از ۱۰۰‌میلیون یورو هزینه دارد؛ ۷۵ میلیون رقم فسخ قراردادش و ۳۰ میلیون کمیسیون مدیر برنامه‌های جنجالی‌اش، مینو رایولا و پدر خود این بازیکن. بنابراین بارسلونا باید رقم قابل‌توجهی برای خرید لوا پیشنهاد بدهد. کری هاو از اشپورت‌وان نوشته که بایرن تنها درصورتی اجازه خروج به لواندوفسکی می‌دهد که جانشین قابلی برای او پیدا کند. با وجود این به‌نظر می‌رسد مدیران تیم آماده‌اند وارد سال آخر قرارداد لواندوفسکی شوند و اگر جانشینی پیدا نشود، انتقال آزاد او در سال ۲۰۲۳ را بپذیرند.

فابریتزیو رومانو که خبرنگار معتبری در حوزه نقل‌وانتقالات فوتبال است گفته لواندوفسکی همین حالا هم تحقیقات و صحبت‌هایی با بازیکنان انجام داده تا از فضای بارسلونا و زندگی در اطراف این باشگاه اطلاعاتی به‌دست آورد. بازیکن مشکلی با انتقال به بارسلونا ندارد اما هنوز گفت‌وگویی با بایرن در مورد آینده‌اش نداشته. بازیکنان دیگری هم بودند که ابتدا رئالی بودند و سر از بارسا درآوردند مثل اوبامیانگ یا نیمار. یا بارسایی بودند و مثل آلابا به رئال مادرید رفتند. رسانه‌های لهستانی هم دیروز خبر زده بودند که پینی زاهاوی روز ۲۷ آوریل به بارسلونا سفر می‌کند و ۲۸ آوریل در مونیخ خواهد بود. آنها ادعا کرده‌اند که طبق تماس‌هایی که با زاهاوی داشتند مدیر برنامه‌های لواندوفسکی گفته که هیچ‌چیز با بارسا تمام‌شده نیست و هیچ‌چیز هم با بایرن تمام نشده است. جرارد مورنو هم گزارش داده که ژاوی، لوا را می‌خواهد و خود بازیکن هم خواهان پیوستن به بارساست اما هم‌اکنون، بارسلونا متقاعد نشده که ۶۰ میلیون برای انتقال لواندوفسکی بپردازد. پیوتر کوزمینسکی، گزارشگر یوفا هم این فرضیه را مطرح کرده که احتمالش بالاست مدیربرنامه لواندوفسکی، پینی زاهاوی در پشت پرده بسیار فعال عمل کند و با استفاده از تاکتیک‌های قدیمی‌اش پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی بایرن را بالا ببرد.

کد خبر 669501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha