فایل صوتی با هدف تفرقه‌افکنی میان اقوام این روزها در فضای رسانه‌ای سیستان و بلوچستان دست به دست می‌شود تا اتحاد مردم این منطقه را نشانه گیرد.

حادثه حرم رضوی - حادثه مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا به دنبال حادثه ضد امنیتی حرم رضوی گروهک تروریستی منافقان در راستای سیاست همیشگی خود برای تحریک قومی و ایجاد ناآرامی اقدام به انتشار فایل صوتی ساختگی کرده است.

بعد از حادثه تلخ مشهد و شهادت ۲ طلبه جهادی و زخمی شدن طلبه‌ای دیگر فضای رسانه‌ای و بهتر بگویم فضای مجازی نیز از آسیب‌های برنامه‌ریزی شده دشمنان درامان نمانده است.
دشمنانی که با برنامه‌ریزی‌های خود همواره از ابتدای تاریخ انقلاب اسلامی در تفرقه‌افکنی و از بین بردن اتحاد مردم همت و عزمشان همواره جزم بوده و هست.
حالا این روزها یکی از همین برنامه‌ریزی‌های دشمنان در قالب فایل صوتی در گروه‌ها و پیام‌ رسان‌ها در حال اشتراک‌گذاری است فایلی که محتوای آن سعی بر تفرقه‌افکنی دارد و در آن به آسیب رساندن به کسانی که پوشش‌های محلی و لباس بلوچی در شهرهای دیگر به تن داشته باشند اشاره می‌کند.

کاربران فضای مجازی از محتوای تفرقه‌افکن یک فایل صوتی می‌گویند

این موضوع و اهمیت‌اش آنقدرها بود که تعدادی از کاربران فضای مجازی در تماس‌های خود با خبرنگار ایرنا با انتقاد از این فایل حرف‌هایی زدند و آن را توطئه دشمنان دانستند.

یکی از این کاربران فضای مجازی که خود را مراد سالاری معرفی کرد با اشاره به این فایل صوتی گفت: با همین لباس سنتی و پوشش بلوچی در ایام نوروز و به ویژه روزهای اخیر به استان‌های مختلف سفر داشتم و هیچ گونه برخورد یا رفتارهای هنجارشکنانه ندیدم و همه رفتارها همواره احترام‌آمیز بوده است.

این فعال فضای مجازی تاکید کرد: دشمنان انقلاب از ابتدای تاریخ نمی‌توانستند اتحاد بین اقوام مختلف ساکن در ایران و گروه‌های مختلف مذهبی را ببینند به همین سبب برای ضربه زدن به اتحاد و انسجام از هیچ تلاش خصمانه ای فروگذار نکردند و  انتشار این گونه فایل‌های صوتی آن هم بعد از یک حادثه تروریستی به خوبی نشان می‌دهد که این برنامه‌ریزی‌ها برای از بین بردن اتحاد مردم با چه شدتی انجام شده و ادامه دارد.

شاهین سالارزهی کاربر دیگری در فضای مجازی از فایل صوتی منتشر شده در فضای مجازی انتقاد کرد و این فایل را نتیجه حماقت دشمنان برای از بین بردن اتحاد بین مردم دانست و افزود: با یک بار گوش دادن به این فایل به راحتی می‌توان متوجه شد که راهبردهای رسانه ای دشمن چیست؛ من به عنوان یک کاربر بلوچ در تجربیات سفرهای خودم طی روزهای اخیر به استان‌های مختلف محتوای فایل صوتی را کاملاً رد می‌کنم.

فعال رسانه ای افغانستان: غربی ها در حال نشر ویدئوهای تفرقه افکنانه هستند

رییس خبرگزاری صدای افغان نیز اعلام کرد: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و انگلیس با بهره گیری از عوامل خود در کشورهایی مثل افغانستان، پاکستان و عراق، نسبت به تولید و بازنشر کلیپ‌های تفرقه افکن به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

 حجت الاسلام سیدعیسی حسینی مزاری که به مشهد سفر کرده است در بیانیه ای که در اختیار ایرنا قرار گرفت، افزود: اخبار موثقی در دست است که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و انگلیس که چند ماهی است از افغانستان خارج شده‌اند، در تلاشند میان مردم و حاکمان این کشورها اختلاف افکنی و از اتحاد و انسجام اینها جلوگیری کنند.
وی در این بیانیه ابراز امیدواری کرده است که ۲ کشور همسایه افغانستان و ایران، با آگاهی و بصیرت بالای خود، دشمنان این منطقه را دچار یأس و ناامیدی کنند.
رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان اظهار کرده است: از نخبگان و دست اندرکاران رسانه ای می خواهم در برابر این توطئه، وظیفه تاریخی خود را درک کرده، برای روشنگری و هدایت افکار عمومی، وارد عرصه شوند و با هر امکان و به هر قیمتی رسالت دینی و انسانی خود را انجام دهند.

حسینی مزاری در تشریح برنامه های فتنه افکنانه رسانه ای دشمنان آورده است: به عنوان نمونه دشمنان از یک سو با تولید ویدئوها و کلیپ های غیر واقعی و بلکه کذب و همچنین جمع آوری و بازنشر کلیپ‌های سالهای گذشته که ممکن است حتی در یک کشور دیگر توسط اتباع بیگانه ساخته شده باشد و با برشی از فیلمهای تولیدی گذشته باشد احساسات و عواطف مردمی را تحریک کرده و قصد ایجاد تنش در میان ملتها و کشورهای منطقه را دارند.

وی ادامه داد: آنها کلیپ‌هایی مبنی بر ظلم و ستم ایرانیان بر افغانستانی‌ها را در شهرهای افغانستان پخش می کنند تا احساسات ملت افغانستان را علیه ایرانیان برانگیزند و بالعکس در ایران، کلیپ‌هایی از جرایم و بزهکاری افغانستانی‌ها را پخش می‌کنند تا احساسات مردم ایران را علیه مهاجران افغانستانی تحریک کنند.

رییس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان اظهار کرد: دشمن از طریق نظامی و سیاسی حریف شما نشده است و حال از طریق جنگ رسانه و ایجاد تفرقه قصد دارد این منطقه را دچار آشوب و ناامنی کند و آنچه که مشاهده می شود اکثرا التهاب آفرینی در فضای مجازی است.

حسینی مزاری افزود: امیدوارم مردم شریف و مومن ۲ کشور همسایه افغانستان و ایران، با آگاهی و بصیرت بالای خود، دشمنان این منطقه را دچار یأس و ناامیدی کنند.

مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان وابسته به اتباع کشور افغانستان است که در مشهد، قم و تهران هم نمایندگی دارد.
براساس اعلام منابع رسمی در حال حاضر ایران میزبان چهار میلیون مهاجر و تبعه از کشور افغانستان است.

کد خبر 669223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha