کاهش ترافیک محله چیذر با احداث پارکینگ عمومی، اجرای پروژه‌های ترافیکی محله‌ای در راستای ایمنی شهروندان و روان سازی ترافیک و آغاز پایش فضای سبز منطقه ۱۹ به منظور دفع آفات و کنترل عوامل خسارت زا از مهمترین خبرهای مناطق در بیست و دومین روز از فروردین ماه است.

ترافیک تهران

به گزارش همشهری آنلاین، ترافیک محله چیذر که به دلیل وجود آستان امامزادگان و اماکن مذهبی پذیرای مراجعه کنندگان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است، با ساخت پارکینگ عمومی کاهش پیدا می‌کند.

حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک با بیان این خبر افزود: محله چیذر به‌ عنوان‌ یکی از محله‌های شاخص مذهبی در منطقه یک با توجه به حضور مستمر زائران و گردشگران از ترافیک سنگین در ساعات مختلف شبانه روز رنج می‌برد؛ به همین دلیل پس از بررسی‌های لازم و مطالعات صورت گرفته، قطعه زمینی به مساحت ۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع در کوچه شهید عسگری واقع در ضلع شمال آستان مقدس امامزاده علی اکبر (ع) چیذر از سوی شهرداری تملک شده است تا مدیریت شهری شمال تهران با احداث  ۴۰۰ واحد پارکینگ در آن، زمینه‌های کاهش بار ترافیک این محله قدیمی و آسایش شهروندان را فراهم کند.

کاهش ترافیک محله چیذر با احداث پارکینگ عمومی / اجرای پروژه‌های ترافیکی در منطقه 13

اجرای پروژه‌های روانسازی ترافیک

شهردار منطقه۱۳ از  بهبود وضعیت ترافیکی منطقه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سال ۱۴۰۱  و اجرای پروژه‌های ترافیکی محله‌ای خبر داد. محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳ با اعلام این خبر گفت: «با طراحی و اجرای دقیق پروژه‌های ترافیکی باید شاهد کاهش ترافیک شهری باشیم. لازم است با اختصاص بهینه و مدیریت در کاربری‌های حمل‌ونقل شاهد ساماندهی و کارایی بهتر در معابر شهری، تقاطع‌ها، خطوط و ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس باشیم و در این راستا به وضعیت پارکینگ‌ها و تردد عابران پیاده توجه ویژه داریم.»

محمد هادی علی احمدی همچنین با اشاره به طراحی و اصلاح هندسی معابر گفت: «این اقدام بر کاهش تخلفات، تصادفات و همچنین روان‌سازی ترافیک تاثیر به‌سزایی داشته و هدف از عملیات اصلاح هندسی معابر بازگشایی گره‌های ترافیکی و دسترسی آسان به شبکه معابر شهری است، در این راستا نصب و تجهیز علایم ترافیکی، خط کشی و همچنین مناسب سازی معابر و وسایل حمل و  نقل عمومی در دستور کار است.»

او افزود : «اجرای دقیق پروژه‌های مختلف کوچک مقیاس ترافیکی چنانچه موجب رفع گره‌های ترافیکی، تسهیل عبور و مرور و همچنین تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی شود؛ می‌تواند رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.»

کاهش ترافیک محله چیذر با احداث پارکینگ عمومی / اجرای پروژه‌های ترافیکی در منطقه 13

آغاز پایش فضای سبز منطقه ۱۹ به منظور دفع آفات

عملیات پایش فضای سبز منطقه ۱۹ همزمان با فصل بهار و در راستای دفع آفات و پیشگیری از بیماری‌ها و عوامل خسارت زا آغاز شد. محمد غفاری، معاون خدمات شهری محیط زیست منطقه ۱۹ با اعلام این خبر گفت: «به منظور بهبود حفظ سلامت درخت و درختچه‌ها، بررسی و پایش فضای سبز منطقه به صورت مستمر و روزانه آغاز شده است. این عملیات با دستورالعمل‌های اجرایی و استراتژی‌های کنترل و مدیریت تلفیقی، با پایش عوامل خسارت زا طی ۶ ماهه اول سال در قالب اقداماتی از قبیل آبشویی و محلول پاشی، عملیات سمپاشی، کنترل آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز، پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی، مدیریت تلفیقی آفت سفیدبالک توسط مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز این حوزه انجام می‌شود و تا پایان فصل تابستان ادامه دارد.»

کد خبر 669198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha