اوکراین مدعی شده است که نیروهای روسی که نیروگاه هسته‌ای از کارافتاده چرنوبیل را اشغال کرده بودند، مواد رادیواکتیو را از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی سرقت کرده‌اند که به‌طور بالقوه می‌تواند آنها را با خطر مرگ روبرو کند.

چرنوبیل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، آژانس دولتی مدیریت منطقه محروم اوکراین در فیسبوک اعلام کرد که نیروهای روس وارد انباری در پایگاه تحقیقاتی اکوسنتر شده و ۱۳۳ ماده بسیار رادیواکتیو را با خود برده‌اند.

این آژانس مدعی شد: «حتی بخش کوچکی از این فعالیت اگر غیرحرفه‌ای انجام شود کشنده خواهد بود و محلی که مواد از آنجا برده شده است، در حال حاضر مشخص نیست».

در اوایل این هفته، جرمن گولاشچنکو، وزیر انرژی اوکراین گفت که سربازان روسی خود را در معرض میزان «تکان‌دهنده» تشعشعات هسته‌ای قرار داده‌اند و گفت که برخی از آنها ممکن است کمتر از یک سال زنده بمانند.

کد خبر 668929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • رضا IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    5 19
    اوکراین از مواد رادیو اکتیو در جنگ استفاده کرده ، از همان سلاح هایی که آمریکا در عراق استفاده کرد و الان دست پیش را گرفته که بخاطر عوارض بعدی آن توجیه داشته باشند.
  • Arash IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    5 4
    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی ما را از شر اشرار شرق و غرب بخصوص آمریکا و شوروی و ایادی نامرد آنها از جمله اوکراین اسرائیل و رفقای ناجوانمرد آنها از جمله صدام و قذافی محافظت بفرما.