مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه در فروردین امسال روزانه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند، گفت: مجموعا در حدود ۱۸ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

معاینه فنی

حسین مقدم در گفتگو با همشهری آنلاین درباره آمار جریمه چهار میلیون خودروی فاقد گواهی معاینه فنی تا پایان دی سال 1400 توضیح داد: این رقم ثبت شده به آن معنا نیست که این تعداد خودروی فاقد معاینه فنی در شهر تردد داشته‌اند بلکه طبق بررسی‌های میدانی این آمار بالا به دلیل بی‌توجهی رانندگان به پایان اعتبار گواهی معاینه فنی بوده و برخی از آنها با تاخیر ۱۵ روز یا یک ماه به مراکز مراجعه کردند و در آن مقطع خودروشان چندین بار جریمه شده است. 

او افزود: بنابراین صحیح‌تر آن است که بگوییم یک خودرو چندین مرتبه با تردد در سطح شهر به علت نداشتن گواهی معاینه فنی معتبر جریمه شده است. لازم به توضیح است خودروهای فاقد معاینه فنی در صورت تردد روزانه مبلغ ۵۰ هزار تومان به صورت مکانیزه توسط دوربین جریمه می‌شوند.   

افزایش ۳۳ درصد مراجعه برای معاینه فنی

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه در حال حاضر روزانه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند، افزود: بررسی آمار در دو سال گذشته نشان می‌دهد که مراجعات در فروردین امسال نسبت به دوسال گذشته(سال ۹۹) یک و نیم برابر و نسبت به سال قبل(سال ۱۴۰۰) ۳۳ درصد افزایش یافته است.

مراجعه روزانه 8500 خودرو به مراکز معاینه فنی در فروردین امسال| فقط 18 درصد خوردوها معاینه فنی برتر دارند

او در ادامه افزود:‌ در سال ۱۴۰۰، ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال 99 مراجعات نخست ۴ درصد افزایش داشته است. ضمنا در آخرین ماه سال اسفند ماه ۱۴۰۰ با توجه به نبود محدودیت‌های کرونایی برای سفر و دید و بازدیدهای نوروزی میزان مراجعات در این ماه نسبت به  ماه متناظر در سال قبل‌ترش ۲۱ درصد افزایش داشته است.  

 ۲۱۴ هزار خودرو در تهران گواهی برتر دریافت کرده‌اند

مقدم با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱ میلیون و ۱۷۵ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده است، گفت: از این تعداد، در حدود ۲۱۴ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است به عبارتی مجموعا در حدود ۱۸ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند. ضمنا در سال ۱۴۰۰ نقص مربوط به آلایندگی ۱۹۰ هزار، همراستایی ۱۰۹ هزار، کمک فنر ۵۰ هزار، تست ترمز ۱۳۹ هزار،  وضعیت ظاهری ۱۸۷ هزار دستگاه خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی شدنده‌اند.

او افزود: به عبارت دیگر در مجموع ۳۲ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشد اند که تعدادی از آنها دارای چند نقص بوده‌اند.

کد خبر 668901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha