به گفته مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ بزرگراه آزادگان در رتبه نخست آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات و پس از آن به ترتیب بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید یاسینی در رتبه دوم و سوم در سال ۱۴۰۰ قرار داشتند.

بزرگراه شهید خرازی

به گزارش همشهری آنلاین، سید حسین حسینی نژاد مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به کاهش ۳۰ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات بزرگراهی در سه ماهه (آذر، دی و بهمن) ۱۴۰۰، بیان کرد: نخستین اقدامی که اداره کل مهندسی در آذر ۱۴۰۰ به منظور کاهش آمار تصادفات انجاد داد، پایشی درباره میزان فوتی‌های شهر تهران به ویژه بزرگراه‌ها بود. بزرگراه آزادگان در رتبه نخست آمار فوتی‌های تصادفی قرار گرفت و پس از آن به ترتیب بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید یاسینی در رتبه دوم و سوم بودند.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به بررسی تفکیک آمار تصادفات سه بزرگراه مذکور، بیان کرد: طبق بررسی‌ها، درصد فوتی‌های عابرپیاده در بزرگراه آزادگان بیشترین سهم را به خود اختصاص داد. درصد فوتی‌های موتورسیکلت سوار در بزرگراه امام علی (ع) و درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات خودرو در بزرگراه شهید یاسینی بیشترین سهم را نیز در سال گذشته داشتند.

بازدیدهای میدانی روزانه در محل تصادفات و حادثه خیز

حسینی نژاد با بیان اینکه پس از تهیه لیست آمارهای فوتی و نحوه تصادفات با هماهنگی پلیس راهور، تیم‌های بازدید میدانی تشکیل شد تا به صورت روزانه در صحنه تصادف و نقاط حادثه خیز حضور پیدا کنند، افزود: بازدیدهایی که در ماه‌های آذر، دی و بهمن ۱۴۰۰ انجام شد و با پیگیری‌های جدی و هماهنگی با مناطق برای اصلاح و ایمن سازی نقاط، ۳۰ درصد آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ کاهش پیدا کرد.

کاهش ۳۰درصدی آمار فوتی‌ها در ماه های پایانی ۱۴۰۰

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه آمار فوتی‌های ۸ ماهه نخست ۱۴۰۰، حدود ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است، گفت: اما با بازدیدهای میدانی در محل تصادفات بزرگراهی و معابر دیگر در مجموع موفق به کاهش ۳۰ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات شدیم. البته هنوز آمار فوتی‌های اسفند استخراج نشده است. مجموعه شهرداری تهران توانست با برنامه ریزی دقیق و اجرای اقدامات پیشگیرانه، کاهش تصادفات فوتی در سطح شهر تهران در سال ۱۴۰۰ را رقم بزند.

جزئیات اقدامات امسال در راستای کاهش تصادفات

وی در تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۱ بیان کرد: برنامه‌های امسال نیز در همین راستا و ادامه اقدامات سال گذشته است. پس از ایام تعطیلات نوروزی از پنجم فروردین به بعد، نخستین بازدید منطقه‌ای از منطقه ۲۲ در نهم فروردین صورت گرفت. نقاط حادثه خیز شناسایی شد و در دستورکار اصلاح و ایمن سازی قرار گرفت.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه اضافه کرد: دیگر نقاط حادثه خیز و تصادف‌زا در باقی بازدیدهای امسال شناسایی خواهد شد تا دستورکار ایمنی و برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ به مناطق ابلاغ شود و ایمن سازی معابر در اولویت اقدامات اجرایی‌ قرار گیرد. اگر این مجموعه اقدامات با سرعت سال گذشته پیش رود، شاهد کاهش موثر و قابل قبولی در حوزه آمار تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در شهر تهران خواهیم بود.

 منبع: شهر

کد خبر 668876
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha