اکثر کودکان هنگام مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دچار استرس و اضطراب بسیار بالایی هستند و این ترس از دندانپزشکی، خود مانعی برای رفع مشکلات دهان و دندان اطفال است.

image-20220409225731-1.jpeg

اصولا کودکان به هنگام مراجعه به کلینیک دندانپزشکی با پزشک همکاری لازم را انجام نمی دهند و این کار پزشک را دوچندان مشکل می کند. به همین دلیل کودکان را باید پیش دندانپزشک اطفال برد، زیرا دندانپزشکان اطفال مهارت ارتباط با کودک را به صورت حرفه ای آموخته اند. دندانپزشکان اطفال در دانشکده حدود ۱۰ واحد روانشناسی رفتار با کودک را گذرانده و با طبیعت روان کودکان آشنایی دارند.

دندانپزشکی مهرآوید در مجموعه ی خود از دستیارانی که مسلط به روانشناسی کودک هستند، استفاده میکند. همچنین این مجموعه اولین مرکزی است که خدمات دندانپزشکی اطفال را در محیطی کاملا اختصاصی مربوط به کودکان انجام میدهد. در این مجموعه فضای اختصاصی برای بازی کودکان موجود است و همین امر موجب کاهش استرس کودکان و رغبت بیشتر آنها به هنگام مراجعه می شود. کودکانی که به کلینیک مهرآوید مراجعه میکنند در هنگام انتظار برای نوبت خود می توانند در زمین بازی که در این مجموعه موجود است به بازی و تفریح بپردازند.

معمولا والدینی که پا به این مرکز می گذارند، با همان دیدار اول برای کودک خود وقت گرفته و او را راهی دندانپزشکی می کنند.

دندانپزشکی تحت بیهوشی در کلینیک مهرآوید

برخی از کودکان تحت هیچ شرایطی با دندانپزشک مربوطه همکاری نمی کنند و والدین نیز از راضی کردن آنها عاجز هستند. خوشبختانه با استفاده از روش دندانپزشکی تحت بیهوشی، نگرانی  والدین و کودکان بسیار کاهش یافته است. کلینیک مهرآوید در بخش بیهوشی دارای دو یونیت و تخت جراحی می باشد که مخصوص کودکان یا افرادی است که به علت استرس یا درد ناشی از دندانپزشکی با این روش خواستار درمان شده اند.

دندانپزشکی اطفال در مهرآوید با فضای کاملا اختصاصی

خدمات کلینیک  دندانپزشکی مهرآوید برای کودکان  چیست؟

کلینیک دندانپزشکی مهرآوید علاوه بر ارائه ی خدمات مربوط به بزرگسالان، خدمات بسیار جامعی را برای کودکان شما انجام میدهند که در زیر به آن می پردازیم.

_ معاینات جامع و کامل بهداشت دهان و دندان کودک

_ خدمات تشخیص و پیشگیرانه در حفظ سلامت دندان کودک

_  کمک به رفع عادات بد دهانی  کودک

_ مراقبت های اورژانسی

_ تشخیص بیماری های دهانی

_ مدیریت بیماریها و شرایط بد لثه از جمله زخم، فرنول کوتاه و بیماری پریودنتال کودکان

_ مراقبت از صدمات دهانی (شکستگی، جابه جایی دهانی)

_ فلوراید تراپی

_ ارائه ی روش های ترمیمی

_ خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی

_ انجام ارتودنسی های اولیه

_ توصیه های رژیم غذایی

_ شستشوی تخصصی دهان و دندان کودکان

_ ارائه ی مشاوره در مورد مشکلات دهان و دندان به والدین

دندانپزشک اطفال چه کارهایی را به والدین آموزش میدهد؟

دندانپزشک اطفال در این مجموعه علاوه بر رفع مشکلات دهان و دندان کودک، مراقبت های پیشگیرانه و اصول صحیح بهداشت دهان و دندان را به والدین آموزش میدهند که در زیر به چند نمونه از آن اشاره خواهیم کرد.

_ اصول صحیح مسواک زدن برای کودک

_ نحوه ی  مراقبت از دندانهای شیری کودک

_ نحوه استفاده از دهانشویه

_ کنترل رژیم غذایی کودک

_ تمیز کردن لثه ی نوزاد

_ مدیریت در کنترل درد نوزاد به هنگام رویش دندان

_ مدیریت عادات بد دهانی

دندانپزشکی اطفال در مهرآوید با فضای کاملا اختصاصی

مراجعه به کلینیک اطفال از چه سنی آغاز می شود؟

پس از رویش اولین دندان شیری، والدین باید برای اطمینان از سلامت دهان و دندان کودک خود، او را به کلینیک دندانپزشکی اطفال برده تا دندانپزشک کودکان، دهان و دندان کودک را مورد بررسی قرار دهد. بهتر است هر ۳ الی ۶ ماه یکبار کودک خود را برای معاینه دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی های احتمالی نزد دندانپزشک اطفال برده تا مراقبت های پیشگیرانه را به شما آموزش دهد.

سخن آخر

مراقبت از دندانهای شیری بسیار در رشد و سلامت، صحبت کردن و اعتماد به نفس کودک موثر است؛ بنابراین والدین موظفند که کودک خود را از همان آغاز به صورت دوره ای نزد دندانپزشک کودک برده تا دندانهای سالم و خوبی داشته باشد.

ما در کلینیک تخصصی مهرآوید تمام تلاش خود را بکار میگیریم تا با ارائه ی بهترین خدمات دندانپزشکی کودکان در حفظ و سلامت هرچه بیشتر دندانهای کودک شما بکوشیم و با فراهم نمودن فضای اختصاصی برای بازی و تفریح  کودک دلبندتان، سعی در کاهش اضطراب و رغبت بیشتر او برای انجام فعالیت های مربوط به دندانپزشکی داریم.

کد خبر 668809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha