افتتاح خیابان گوته اواخر رمضان و پلمب ۵ واحد خرید و فروش خودرو در خیابان شکوفه منطقه ۱۹ از مهمترین اخبار 20 فروردین ماه در سال ۱۴۰۱ است.

نمایشگاه ماشین

به گزارش همشهری آنلاین، قرار است که خیابان گوته پس از بازسازی و  با مساحتی حدود ۷ هزار متر مربع در منطقه ۱۲ در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان  افتتاح شود. المیرا عبدالله زاده،  درباره بهسازی و مناسب سازی خیابان گوته گفت: خیابان تاریخی طهران قدیم است که در فرآیند ساخت تونل امیرکبیر، با توجه به قرارگیری روی سقف بخشی از این تونل دستخوش تغییرات شد؛ با توجه به گذشت ۲۵ سال از احداث تونل امیبر کبیر و ایجاد کارگاه‌های عمرانی مختلف در روی عرشه تونل، خیابان گوته به منزله یک کارگاه ساختمانی تلقی می‌شد که این اتفاق باعث برهم زدن منظر شهری و مشکلات متعدد در دفع آبهای سطحی شده بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۲ افزود: بر همین اساس شهرداری منطقه ۱۲ از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تصمیم به بازسازی و ساماندهی خیابان گوته گرفت و در ابتدا تعدادی از کارگاه‌های مزاحم و میدان میوه و تره بار جمع‌آوری و دوباره در حاشیه طرح ساخته و همچنین بوستان فاطمی در مقابل ساختمان شهرداری ناحیه ۶ منطقه ۱۲ و بر روی عرشه سقف تونل احداث شد. شهروندان در حال حاضر نیز از این خیابان استفاده می‌کنند اما بهره برداری رسمی آن در اواخر ماه مبارک رمضان انجام می‌شود. پروژه بهسازی معابر و اصلاح شیب بندی معابر خیابان گوته، از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ با مساحتی در حدود ۷هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان آغاز و تا اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به اتمام رسید.

پلمب ۵ واحد خرید و فروش خودرو در خیابان شکوفه منطقه ۱۹

۵ واحد خرید و فروش خودرو در خیابان شکوفه منطقه ۱۹ به دلیل ایجاد سد معبر و بی توجهی به اخطارها تعطیل شدند. مهدی هدایت، شهردار منطقه ۱۹ با اعلام این خبر گفت:‌ «ساماندهی مشاغل مزاحم در مرحله نخست با صدور رأی اخطار در سه مرحله انجام می‌شود و اگر  صاحبان این مشاغل اقدامی درخصوص رفع سد معبر و مزاحمت انجام ندهند، نسبت به تعطیلی آن‌ها براساس بند ۲۰ اقدام می‌شود.»

در همین راستا ضمن تعطیلی ۵ واحد خرید و فروش خودرو در خیابان شکوفه، ۴ واحد خرید و فروش خودرو در این معبر که در پی صدور رأی بند ۲۰ تعطیل شده و مالکان آن‌ها اقدام به فک پلمپ غیرقانونی کرده بودند مورد پیگیری حقوقی قرار گرفتند.

به گفته او در ادامه فعالیت جمع‌آوری واحدهای غیر مجاز بازیافت پسماند در خیابان خلازیر نیز ۲ واحد غیر مجاز دیگر شناسایی شدند. همچنین در راستای برخورد قانونی با مشاغلی که نکات ایمنی و تمهیدات آتش نشانی را رعایت نمی‌کنند، برای یک واحد صنفی فعال در زمینه  پرکردن گاز مایع در شهرک شریعتی و واحد تولیدی مبل درناحیه ۱ پرونده تشکیل داده شد.

کد خبر 668675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha