مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

گاوصندوق‌ها جعبه‌های مقاوم و فولادی هستند که در محیط‌های مختلفی نظیر محل کار و منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه بدانیم حجم یک گاوصندوق چقدر است، در ابتدا باید با انواع آن‌ها و وزن هر کدام آشنا شویم.

حجم یک گاوصندوق چقدر است؟.png

گاوصندوق یک وسیله مهم و کاربردی برای افرادی است که قصد دارند مدارک یا وسایل ارزشمند و قیمتی خود را در آن قرار داده و از آن‌ها در مقابل آسیب و سرقت حفاظت کنند. ممکن است که با شنیدن واژه «گاوصندوق» یاد یک شی بزرگ و فولادی بیفتید که بسیار سنگین است؛ اما باید دانست که گاوصندوق‌ها از لحاظ جنس، کاربرد و عملکرد به انواع گوناگون تقسیم می‌شوند. در هنگام خرید گاوصندوق باید دقت داشته باشید که حجم یک گاوصندوق چقدر است و در چه محیطی کاربرد دارد.

انواع و کاربرد گاوصندوق‌ها

گاوصندوق یک وسیله ضروری برای افرادی به‌شمار می‌رود که در منزل یا محل کار خود از اشیاء قیمتی، مدارک مهم و ارزشمند، پول و اوراق بهادار نگه‌داری می‌کنند. همان‌طور که ذکر شد، گاوصندوق‌ها از این اشیاء گران‌بها در برابر آسیب و سرقت محافظت خواهند کرد. این جعبه‌های مقاوم در ابعاد و کاربردهای گوناگون تولید شده که می‌توان بر حسب نیاز یکی از آن‌ها را تهیه نمود. گاوصندوق‌ها از لحاظ کاربرد به سه دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اولین نوع از گاوصندوق‌ها از نظر کاربرد، گاوصندوق‌ خانگی هستند. این گاوصندوق‌ها به طور معمول در گوشه‌ای امن از خانه قرار می‌گیرند و در استفاده از آن‌ها محدودیتی وجود ندارد. به بیان دیگر فرد می‌تواند با توجه به محیط و شرایط محل زندگی خود، هر نوع گاوصندوقی را خریداری نماید؛ اما به طور معمول حجم گاوصندوق‌های خانگی کوچک و وزن آن‌ها سبک است. با توجه به اینکه احتمال سرقت از یک منزل همیشه وجود دارد، خرید گاوصندوق خانگی پیشنهاد می‌شود. برای اینکه بدانیم حجم یک گاوصندوق چقدر است، می‌بایست به سبک و قابل حمل بودن گاوصندوق خانگی دقت کنیم. همان‌طور که ذکر شد، به طور معمول گاوصندوق‌های خانگی از لحاظ حجم و وزن کوچک، سبک و قابل حمل هستند؛ بنابراین توصیه می‌شود که در منزل از گاوصندوق‌های سبک و کوچک استفاده کنید.

نوع بعدی گاوصندوق‌ها، گاوصندوق تجاری است. این نوع از گاوصندوق‌ها متناسب با مقاصد تجاری طراحی و تولید می‌شوند. از این رو چنانچه بپرسید حجم یک گاوصندوق چقدر است، باید پاسخ داد که گاوصندوق‌های تجاری از لحاظ حجم نسبت به گاوصندوق‌های خانگی به مراتب بزرگ‌تر بوده و همچنین سنگین‌تر هستند. گاوصندوق‌های تجاری خود به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند. گاوصندوق‌های ویترینی (این گاوصندوق‌ها در طلا و جواهر فروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند)، گاوصندوق‌های اداری و فروشگاهی (این گاوصندوق‌ها به طور معمول بسیار بزرگ، جادار و سنگین هستند) و گاوصندوق‌های هتلی (در هتل‌ها جهت نگهداری از وسایل با ارزش مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرند) نمونه‌هایی از گاوصندوق‌های تجاری محسوب می‌شوند.

انواع و کاربرد گاوصندوق‌ها

نوع سوم گاوصندوق‌ها از لحاظ کاربرد، گاوصندوق‌های اسلحه هستند. این گاوصندوق‌ها جهت نگه‌داری از اسلحه ساخته شده و برای افراد معمولی کاربرد ندارند. همان‌طور که ذکر شد، یکی از عوامل سه‌گانه در اینکه حجم یک گاوصندوق چقدر است، کاربرد آن گاوصندوق است؛ بنابراین با توجه به اینکه گاوصندوق‌های اسلحه تنها برای نگه‌داری اسلحه طراحی شده‌اند، نسبت به سایر گاوصندوق‌ها از لحاظ وزن سبک‌تر بوده و همچنین کمی جادارتر هستند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، یکی از مواردی که در ساخت و طراحی گاوصندوق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، حجم یک گاوصندوق است و در واقع فضایی است که اشغال می‌کند. گاوصندوق‌ها در اشکال و ابعاد متنوعی تولید می‌شوند. مدل‌های بلند با عرض کم، طرح‌های کشیده و پخش با ارتفاع کم، گاوصندوق‌های مربعی کوچک و سایز متوسط و… نمونه‌هایی از گاوصندوق‌ها به‌شمار می‌روند.

چه فاکتورهایی در حجم یک گاوصندوق مؤثر است؟

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، اولین مورد در تعیین حجم یک گاوصندوق، کاربرد آن است؛ اما علاوه بر کاربرد، فاکتورهای دیگری مثل قیمت و وزن گاوصندوق نیز در حجم آن تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال، گاوصندوق‌های خانگی در قسمتی از خانه قرار داده می‌شوند که از دید مستقیم مخفی باشند. به طور معمول این نوع از گاوصندوق‌ها در اتاق خواب و پشت تخت‌خواب یا داخل کمد قرار می‌گیرند؛ از این رو به صورت خیلی بلند و کشیده و یا خیلی عریض ساخته می‌شوند.

هنگام خرید گاوصندوق‌ خانگی توصیه می‌شود مدلی را خریداری کنید که به صورت کوتاه و مربعی و کوچک ساخته شده باشد. جالب است بدانید که گاوصندوق‌های بایگانی از لحاظ حجم به طور کامل برعکس مدل‌های خانگی هستند. همان‌طور که از نام گاوصندوق بایگانی پیداست، این نوع گاوصندوق جهت نگهداری و بایگانی اسناد و مدارک زیاد و متنوع کاربرد دارد. ازاین‌رو می‌بایست که فضای داخلی آن متشکل از طبقات زیادی باشد؛ بنابراین گاوصندوق‌های بایگانی از لحاظ حجم، ارتفاع بسیار زیادی داشته و تا حدی نیز عریض هستند. همچنین شکل هندسی این نوع گاوصندوق‌ها به صورت مستطیل بوده و بلند و پرحجم تولید می‌شوند.

همانطور که قبل‌تر اشاره شد، از گاوصندوق‌های ویترینی در طلا و جواهرفروشی‌ها استفاده می‌کنند. به طور معمول محل قرار گرفتن گاوصندوق در طلافروشی‌ها، زیر ویترین مغازه است. از این رو چنین گاوصندوق‌هایی با در نظر گرفتن شکل هندسی ویترین، با ارتفاع کم و عرض زیاد ساخته می‌شوند. مورد بعدی مؤثر در اینکه حجم یک گاوصندوق چقدر است، قیمت آن است.

اگر حجم یک گاوصندوق با کاربری آن تناسب نداشته باشد، بنابراین روی قیمت آن تاثیر منفی می‌گذارد. به عنوان مثال گاوصندوقی را در نظر بگیرید که قصد دارید آن را در منزل خود قرار دهید، اما این گاوصندوق تحت عنوان گاوصندوق خانگی برخلاف استاندارد از لحاظ حجم بسیار بزرگ‌تر از آنچه انتظار می‌رود طراحی و ساخته شده است. در نتیجه قیمت آن نیز گران‌تر خواهد بود. فاکتور سوم مؤثر در اینکه حجم یک گاوصندوق چقدر است، وزن آن است. وزن گاوصندوق‌های مختلف با توجه به کاربرد هر کدام می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال گاوصندوق‌های خانگی وزنی بین  ۱۵۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم دارند.

چه فاکتورهایی در حجم یک گاوصندوق موثر است؟

فروشگاه مسترسیف

چنانچه به دنبال خرید یک گاوصندوق کاوه باکیفیت و مقاوم هستید، در مسترسیف می‌توانید جدیدترین گاوصندوق‌های بازار که تحت استانداردهای معتبر از جمله آمریکا هستند پیدا کنید. با مراجعه به آدرس https://www.mrsafe.co/ می‌توانید از مدل‌های متنوع گاوصندوق‌ها در این فروشگاه اینترنتی دیدن کرده و بهترین گزینه را با توجه به فضای منزل یا محل کار خود خریداری نمایید.

کد خبر 668668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha