مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

همانطور که برآمدگی شکم مادران باردار بزرگتر می‌شود، متوجه می‌شوند که دیگر لباس‌های گذشته برای آنها مناسب نیست و باید به سراغ لباس‌های بارداری بروند. لباس‌های گشاد بارداری شاید برای ما جالب نباشند، ولی اگر اصول لباس پوشیدن و طراحی استایل در دوران حاملگی را بدانیم، دیگر نگران زیبایی ظاهر خود نخواهیم بود.

image-20220409141657-2.jpeg

اگر این اصول را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید. چون قرار است نکاتی را در این مقاله به شما بگوییم، که با رعایت آنها می‌توانید بدون صرف بودجه‌ی زیاد، ظاهری زیبا و احساسی خوشایند از استایل خود در دوران بارداری داشته باشید.

بهترین زمان برای پوشیدن انواع لباس بارداری

تا پایان ماه سوم یا چهارم بارداری، همچنان می‌توانید از لباس‌های معمولی خود استفاده کنید، چون هنوز پوشیدن لباس‌های تنگ برای شما خطرناک نیست. ولی بعد از پایان ماه چهارم، دیگر باید به سراغ لباس‌های آزاد بروید. اما منظور از لباس‌های آزاد، لباس‌های سایز بزرگ نیست، بلکه لباس‌های مخصوص دوران بارداری است.

انتخاب و خرید لباس مناسب برای دوران بارداری، یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات این دوران است. اما توجه داشته باشید که برای خرید انواع لباس بارداری سراغ هر لباسی نروید. گاهی ممکن است لباسی که انتخاب کرده‌اید ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد، اما پوشیدن آن برای این دوره از زندگی شما مناسب نباشد. بهتر است چند مورد کلیدی را به ‌عنوان لباس بارداری انتخاب و آنها را با هم ترکیب کنید. حتماً لباس‌هایی را انتخاب کنید که مناسب فصل باشد.

برای خرید لباس بارداری این ۳ اصل مهم را به یاد داشته باشید

در مورد انتخاب و خرید لباس‌های دوران بارداری، ۳ نکته مهم وجود دارد که اگر رعایت کنید، نه تنها در لباس‌ها احساس راحتی خواهید کرد، بلکه از استایل زیبایی خودتان هم لذت خواهید برد. این نکات را در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

  • متناسب با فصل لباس بخرید

اولین و مهمترین موضوع در انتخاب لباس‌های بارداری توجه به تناسب جنس و مدل لباس با فصل است. اگر دوران بارداری شما مصادف با فصل تابستان است، از لباس‌های خنک، سبک و الیاف طبیعی استفاده کنید تا پوست بدنتان هوا بخورد و گرمای هوا شما را آزار ندهد. پوشیدن تیشرت‌های خنک و نخی، از تعریق بیش از حد و گرمازدگی شما جلوگیری می‌کند.

همچنین اگر ماه‌های آخر حاملگی شما با فصل پاییز یا زمستان مصادف شده، خرید تونیک بارداری، پیراهن‌های گرم و ژاکت‌های کش‌باف پشمی را در برنامه خرید خود قرار دهید. در مورد شلوار بارداری، به سراغ شلوارهای جین یا کتان بروید که بدن و شکم شما را گرم نگه می‌دارد.

  • حتماً از لباس‌های بارداری استفاده کنیم نه لباس‌های پلاس سایز

شاید به نظر موضوع ساده‌ای برسد، ولی باور کنید بسیاری از مادران باردار این موضوع را جدی نمی‌گیرند. اگر شکم شما برآمده شده، قاعدتاً سرشانه، دور سینه و دور بازوی شما تغییر چندانی نداشته است، پس چرا ب ه‌جای خرید لباس بارداری، تونیک بارداری، شومیز بارداری یا حتی پیراهن‌های آزاد، به سراغ خرید لباس‌های پلاس سایز می‌روید؟!

لباس‌های پلاس سایز شاید دور شکم و دور سینه آزادی داشته باشند، ولی از نظر سرشانه، دور بازو و حتی قد آستین مناسب سایز شما نیستند و قطعاً بزرگتر دوخته شده‌اند و با پوشیدن آنها ظاهری شلخته و بی رمق خواهید داشت. لباس‌های بارداری طوری طراحی شده‌اند که فقط از نظر دور شکم و دور سینه گشاد هستند، ولی از نظر سایر قسمت‌های لباس کاملاً متناسب با سایز طبیعی شما دوخته شده‌اند.

  • به سراغ لباس‌های الیاف طبیعی بروید

نکته مهم بعدی، خرید لباس‌های الیاف طبیعی است. پوشیدن این لباس‌ها از بروز حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین به‌ دلیل استفاده از پنبه طبیعی یا کتان در بافت این لباس‌ها، کاملاً سبک هستند و با پوشیدن آنها احساس خستگی یا گرما نخواهید کرد. پوشیدن پیراهن‌های گشاد الیاف طبیعی، مخصوصاً در ماه‌های آخر بارداری، لذت بخش بوده و به شما احساس راحتی می‌دهد.

۳ اصل مهم لباس پوشیدن در دوران بارداری

چند پیشنهاد برای خرید لباس‌های دوران بارداری

اگر در دوران بارداری تغییر سایز قابل توجهی نداشته‌اید، لازم نیست حتماً چند دست لباس بارداری بخرید. می‌توانید فقط لباس‌های ضروری و مهم را تهیه کنید. در این خصوص چند پیشنهاد برای شما داریم:

  • شلوار بارداری

در هر مقطعی از دوران بارداری که باشید، روزی فرا می‌رسد که باید شلوارهای عادی خود را کنار بگذارید و به سراغ شلوارهای بارداری بروید. بهترین و مناسب‌ترین شلوار بارداری، شلواری است که دور کمر آن یا دارای کش یا دکمه باشد. پیشنهاد ما استفاده از شلوارهای کمر کش مانند شلوار یوگا، شلوارهای لاکرا، لگ های ورزشی، شلوارهای نخ پنبه و ساپورت‌های نخی است. این شلوارها با داشتن خاصیت کشسانی تا پایان دوران بارداری استفاده می‌شوند.

  • شومیز بارداری

شومیزهای بارداری، برای شرکت در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی لازم تان می‌شوند. پس حتماً یک یا دو شومیز زیبا و خوش ‌رنگ را به کمد لباس‌هایتان اضافه کنید. پوشیدن شومیز علاوه بر اینکه به شما احساس راحتی می‌دهد، زیبایی استایل و ظاهر شما را هم حفظ می‌کند.

  • مانتو بارداری

در ماه‌های پایانی بارداری، پوشیدن مانتوهای آزاد بارداری برای احساس راحتی و پوشاندن شکم ضروری است. برای فصل تابستان مانتوهای خنک و نخی را انتخاب کنید و برای فصول سرد سال، مانتوهای ضخیم، پانچو و شنل‌های گرم را به مجموعه‌ی لباس‌های حاملگی خود اضافه کنید.

  • سارافون حاملگی

سارافون‌ها، لباس‌های فانتزی و جذاب برای پوشیدن در خانه یا دورهمی‌های خودمانی است. سارافون‌های حاملگی هم همانند سایر لباس‌های بارداری مدل‌ها و اندازه‌های متنوعی دارند و شما می‌توانید آن را با توجه به سلیقه خود کوتاه یا بلند انتخاب کنید.

  • تی شرت بارداری

اگر بارداری شما مصادف با فصل تابستان است، می‌توانید از تی‌شرت‌های نخی و خنک بارداری استفاده کنید. این تی‌شرت‌ها جنس نرم، لطیف و کاملاً خنکی دارند، بو نمی‌گیرند و به خاطر جنس کشان آنها به شما احساس راحتی می‌دهند.

۳ اصل مهم لباس پوشیدن در دوران بارداری

با بهترین فروشگاه اینترنتی انواع لباس‌های بارداری آشنا شوید

اکنون که با نکات مهم انتخاب لباس بارداری آشنا شدید، بهتر می‌توانید کمد لباس‌هایتان را برای ورود لباس‌های بارداری آماده کنید. باز هم تأکید می‌کنیم که حتماً لازم نیست که تعداد زیادی لباس بارداری بخرید، به غیر از لباس‌های راحتی در خانه، چند دست لباس مجلسی و مهمانی کافیست تا این چند ماه را پشت سر بگذارید. می‌توانید برای راحتی بیشتر، لباس‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه آنلاین آناندا کالا به نشانی anandakala.com تهیه کنید. این فروشگاه در زمینه‌ی تولید انواع لباس‌های بارداری، لباس‌های شیردهی، لباس‌های زنانه و دخترانه، لباس‌های نوزادی و لباس‌های سایز بزرگ زنانه فعالیت می‌کند.

کد خبر 668652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha