مجموع نظرات: ۳
شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

تابلو فرش دستباف، یکی از زیباترین مصدایق ذوق و هنر ایرانی است. این هنر اصیل، علاوه بر جان بخشی به دکوراسیون خانه، ارزش مادی و معنوی بالایی دارد. با توجه به این کشور ما مهد بهترین فرش‌های دستباف دنیاست، تابلو فرش‌های ایرانی هم در جهان محبوب هستند و طرفداران خاص خود را دارند.

image-20220409140503-1.png

تنوع طرح‌های تابلو فرش‌های دستباف بسیار زیاد است و یکی از دیگری زیباتر هستند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با ۹ طرح پرطرفدار آشنا کنیم که اگر قصد خرید تابلو فرش دستباف داشتید، از آنها غافل نشوید؛ در ادامه با ما همره باشید تا این طرح‌ها را بشناسید.

با خرید تابلو فرش دستباف، هنر ایرانی را مهمان ‌خانه خود کنید

تابلو فرش‌های دستباف، قطعات کوچکی از فرش‌های دستباف هستند که با طرح‌های مختلفی از جمله؛ مناظر زیبا از طبیعت، منظره حیوانات، تصاویر افراد مشهور یا شخصیت‌های تاریخی، آثار تاریخی و کودکان بافته می‌شوند. پیشینه تابلو فرش‌های دستباف ایرانی به دوران صفویان برمی‌گردد. در آن روزگار فرش‌ها و تابلو فرش‌های دستباف ایرانی به قدر پرطرفدار بودند که بازرگانان چینی اولین خریداران آن محسوب می‌شدند.

تابلو فرش‌های دستباف، زیبایی و درخشش خاصی به دکوراسیون خانه می‌بخشند و علاوه بر جنبه تزئینی، هر طرح آنها معنا و مفهوم خاصی دارد که جذابیت آنها را بیشتر می‌کند. با خرید تابلو فرش دستباف، تاریخ، اصالت و فرهنگ ایرانی را به خانه خواهید برد. بافت تابلو فرش یکی از هنرهای منحصر به فرد ایران و هنرمندان ایرانی است که با گذر زمان جایگاه بسیار ویژه‌ای را در بازارهای داخلی و خارجی از آن خود کرده است. شاید بتوان این تابلوهای جادویی و رنگین را یکی بازماندگان هنر اصیل ایرانی دانست که هنوز طرفداران خود را دارد.

۹ تا از پرطرافدارترین طرح‌های تابلو فرش دستباف

۹ طرح پرطرفدار تابلو فرش دستباف که باید بشناسید

این روزها که فرش‌های ماشینی با طرح‌های کامپیوتری به بازار تابلو فرش‌ها راه پیدا کرده‌اند، تنوع طرح‌های تابلو فرش‌ها دست خوش تغییر شده است. ولی همچنان طرح‌های اصیل و جذاب تابلو فرش‌های دستباف طرفداران خاص خود را دارند و چیزی از ارزش آنها کم نشده است. در ادامه با ۹ طرح محبوب تابلو فرش‌های دستباف آشنا می‌شویم:

  1. تابلو فرش ایرانی

منظور از طرح تابلو فرش ایرانی، طرح‌هایی است که دارای تصاویری از آثار باستانی ایرانی، بزرگ مردان و چهره‌های تاریخی، فرهنگ و آئین‌های سنتی اصیل ایرانی هستند. معروف‌ترین تابلو فرش ایرانی، طرح کوچ عشایر، طرح عتیقه فروش، طرح سفره هفت سین، طرح کوروش ماندانا، طرح دختر فالگیر و طرح آپادانا است.

  1. تابلو فرش آیه

طرح آیه همان ‌طور که از نامش پیداست، دارای نقوش آیات قرآن کریم است. این طرح‌ها عبارتند از طرح و ان یکاد، طرح سوره توحید، طرح چهار قل، طرح و ان یکاد بالذکر الله، طرح آیت الکرسی، طرح بسم الله، طرح وان یکاد و آیه و طرح چهار قل گل ابریشم.

  1. تابلو فرش تندیس

تابلو فرش‌های تندیس را می‌توان جزء آثار هنری و تزئینی خاص در نظر گرفت. این آثار حاصل تلفیق هنر دیرین قالی‌ بافی و هنر مدرن پیکر تراشی و طراحی تندیس است. ظرافت و زیبایی بافت این فرش‌ها مثال زدنی است. طرح‌های مهر مادر، لیدی گودیا، مربی شیر، تندیس و طرح دختر و پسر و سه تندیس جزو محبوب‌ترن طرح‌های این دسته هستند.

  1. تابلو فرش چهره

یکی از جذاب‌ترین انواع تابلو فرش‌ها، تابلوهای طرح چهره است. این تابلوها رنگ و لعاب عالی و زیبایی فوق العاده‌ای دارند و جزو تابلو فرش‌های لوکس محسوب می‌شوند، چون قیمت بالایی دارند. طرح‌های محبوب تابلو فرش چهره شامل طرح دختر کردی، طرح دختر ایرانی، طرح اسب و دختر، طرح فرش فروش و طرح دختر مناجات هستند.

  1. تابلو فرش حیوان

طرح این تابلو فرش‌ها الهام گرفته از حیوانات و پرندگان است. این تابلو فرش‌ها شامل تابلو فرش حیوانات اهلی (مانند طرح پرندگان، اسب، آهو، ماهی و...) و تابلو فرش حیوانات وحشی (مانند گرگ، پلنگ، شیر، ببر، خرس و...) هستند. استفاده از طرح‌های برجسته و ابریشم در بافت این تابلوها، زیبایی آنها را دو چندان کرده است.

  1. تابلو فرش فرانسوی

تابلو فرش‌های فرانسوی الهام گرفته از چهره، شخصیت رمان‌ها و مناظر دیدنی فرانسه است. طرح‌های شانزلیزه، پاسور باز، برج ایفل، دختر پیانوزن، آرایش عروس و مجلس خواستگاری از طرح‌های محبوب فرانسوی در تابلو فرش‌های دستباف هستند.

  1. تابلو فرش گل

این تابلو فرش‌ها معمولاً تصویری از یک سبد گل یا یک دسته گل زیبا هستند. ظرافت بافت این تابلو فرش‌ها به حدی است که حتی سایه روشن رنگ گلبرگ‌ها، ساقه‌ها و قطرات شبنم روی برگ‌ها هم به تصویر کشیده شده است. تابلو فرش‌های طرح گل فوق العاده متنوع هستند و از نقش گل رز گرفته تا آفتابگردان و شمعدانی، داخل این تابلوها کار شده است.

  1. تابلو فرش منظره

تابلوهای منظره، دقیقاً مانند یک تابلوی نقاشی رنگ روغن، تصویری زیبا و زنده از یک منظره طبیعی را نشان می‌دهند؛ از مناظر زیبایی طبیعت در فصل پاییز گرفته، تا مناظر جنگل‌های سرسبز، آبشار، دهکده و...

  1. تابلو فرش مینیاتور

و اما می‌رسیم به اصیل‌ترین نقش و طرح در فرش‌های دستباف ایرانی، یعنی نقش مینیاتور. تابلو فرش‌های مینیاتوری را می‌توانیم از آثار نفیسی بدانیم که داستان‌های تاریخی، قصه‌های عاشقانه و مضامین عارفانه را به زیبایی تصویرسازی کرده‌اند. مانند طرح فرشته بهاری، طرح رایحه روح پرور، سروش عالم غیب و طرح نیاز و نوازش.

۹ تا از پرطرافدارترین طرح‌های تابلو فرش دستباف

چند نکته طلائی برای خرید بهترین تابلو فرش

خرید تابلو فرش دستباف مستلزم توجه به چند نکته مهم است:

  • اولین و مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم، مشاهده و مطالعه دقیق اطلاعات درج شده در پشت تابلو فرش، یا به ‌اصطلاح شناسنامه اثر است.
  • اگر تصمیم دارید تابلوی دستباف هنرمند نامدار و مشهور را خریداری کنید، بهتر است آن را از فروشگاه‌های معتبر بخرید که از اصالت آنها مطمئن باشید.
  • نکته مهم بعدی، جنس قاب تابلو فرش‌های دستباف است. فرش‌های کوچک و ظریف در قاب پی وی سی زیباتر دیده می‌شوند؛ فرش‌های با ابعاد بزرگتر نیز در قاب‌ چوبی.
  • در هنگام بررسی به پود فرش دقت کنید. با توجه به اینکه تابلو فرش‌های ابریشم ارزشمند و گران قیمت هستند، با نگاه کردن به پود فرش به راحتی می‌توانیم متوجه ابریشمی یا نخی بودن آن شویم. پودهای ابریشمی خیلی ظریف‌تر و درخشنده‌تر از نخ معمولی هستند و جلوه بسیار زیباتری هم دارند.
  • و اما آخرین نکته، توجه به نوع بافت فرش از نظر ریز و درشت بودن گره‌ها است. برای بررسی این مورد باید پشت فرش را بررسی کنید. پشت فرش علاوه بر نوع بافت و گره‌ها، میزان شانه‌های که توسط بافنده زده شده یا حتی کجی بافت را هم نشان می‌دهد.

۹ تا از پرطرافدارترین طرح‌های تابلو فرش دستباف

آریاس؛ بهترین فروشگاه آنلاین خرید تابلو فرش دستباف اصل

امیدواریم مطالعه این مطلب و شناخت پرطرفدارترین طرح‌های تابلو فرش دستباف ایرانی، انگیزه شما برای خرید این آثار هنری زیبا را بیشتر کند. البته، همان‌ طور که می‌دانید تابلو فرش‌های اصیل را نمی‌توان از هر فروشگاهی تهیه کرد. حتماً باید به سراغ فروشنده‌ای بروید که اثری با اصالت و تضمین شده به شما ارائه کند.

در این مورد پیشنهاد ما فروشگاه آنلاین فرش آریاس است. این فروشگاه یکی از بزرگترین وب‌سایت‌های فروش آنلاین انواع تابلو فرش دستباف برجسته و چله ابریشم با طرح‌های پرطرفدار گل، منظره، مینیاتور، فرانسوی، تندیس، آیه و... است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش، فقط کافیست به نشانی arias.ir مراجعه کنید.

کد خبر 668648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha