مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه امروز بعداز ظهر کمیته اضطرار هوا تشکیل می‌شود، گفت: به استناد اطلاعات سازمان هواشناسی فردا سامانه دیگری با همین ویژگی‌ وارد کشور خواهد شد و بخش دیگری از مناطق ایران را در بر می‌گیرد.

آلودگی هوای تهران

محسن روشنی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه گزارش سازمان هواشناسی درباره کیفیت هوا در کمیته اضطرار آلودگی هوا ارائه خواهد شد و براساس آن برای اجرای اقدامات لازم  تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: چون هوای پایتخت بحرانی است، فعلا به همه شهروندان توصیه می‌کنیم در منازل خود بمانند و خارج نشوند.

او در ادامه تشریح کرد: شرایط هوای پایتخت از دیروز به واسطه سرعت باد به شدت تغییر کرده و با ورود گرد و غبار از عراق به داخل کشور، ذرات معلق بسیار افزایش پیدا کرده است. اکنون هوای پایتخت در شرایطی قرار دارد که ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون و هم کوچکتر از دو و نیم میکرون بالاتر از حد مجاز است. شاخص ۲۴ ساعت گذشته برای (PM10) برابر ۱۹۰ شد و برای (PM2) برابر ۱۶۱  است که هر دو شاخص نشان می‌دهد که شرایط برای همه افراد جامعه ناسالم است. شاخص بر خط  نیز شرایط را بسیار بالا نشان می‌دهد.

روشنی توضیح داد: این سامانه تا بعدازظهر امروز وجود دارد و به استناد اطلاعات سازمان هواشناسی فردا سامانه دیگری با همین ویژگی  وارد کشور خواهد شد و مناطق دیگری را در برمی‌گیرد.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: استاندارد آلاینده (PM10) ۱۵۰ میکروگرم به متر مکعب به صورت روزانه است اما میانگین ساعتی این آلاینده در چند ساعت گذشته در شهر تهران به بالاتر هزار و صد میکرو بر مترمکعب رسید و همینطور ذرات معلق کوچکتر از دو ونیم میکرون نیز به عدد استاندارد در شبانه روز ۳۵ میکروگرم برمتر مکعب است که این هم به بالای ۲۲۰ میکروگرم بر مترمکعب  دربعضی ساعت‌ها رسیده است که بسیار بالاتر از شرایط استاندارد است.  

روشنی اظهار داشت: ماسک مناسب برای استفاده تردد شهروندان تهرانی به منظور بالا بردن سیستم ایمنی بدن، ماسک N95 است و بهتر است در چنین شرایط بحرانی از ماسک‌های سه لایه استفاده نکنند.    

کد خبر 668426
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    0 0
    باز هوای وطنم..وطنم آرزوست!!!
  • AU ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 0
    استاندار تهران اعلام کرد فردا شنبه تهران تعطیل نخواهد بود. چرا؟ یعنی سلامت بچه ها تا این اندازه بی ارزش است؟